Gå til innhold

Koronaskam?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler andre det er skambelagt å bli smittet av korona? 

Anonymkode: 19b81...7c1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: f9ec9...b08

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, det er bærekraftig å bli smittet.

Anonymkode: 7b26c...4a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

haha nei, ikke egt. Man finner alltid noen å skylde på

Anonymkode: 06f13...512

• Liker 2
Skrevet

Nei, ikke i det hele tatt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei hvorfor det? Er bare bra å bli ferdig med det.

Anonymkode: afc3f...51b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker litt sånn : av alle råd du har får for å unngå det, og så får enn det likevel.

Og så den følelsen å måtte kontakte alle du har vært i nærheten av dagene før du gikk i karantene. Er jo ikke gøy.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare hvis jeg er så uansvarlig å spre det videre. Det er skam.

Anonymkode: 659b5...938

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Definitivt skam å ha blitt smittet i utlandet. Særlig her inne mener jo folk at det er henrettelsesgrunn.

Anonymkode: 59b95...ac4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

#hytteidiotskam

Anonymkode: 736b9...666

• Liker 4
Skrevet

Ja. Hvis jeg ble smittet i Italia forrige uke, rømte fra karantene og måtte hentes med snøscooter på hytta. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har verken smitte eller er i risikogruppe, men jeg har fått koronaskam, påført av grupper på facebook og overivrige mødre som skal bestemme hvordan andre skal leve. Her i nabolaget skal man ikke bevege seg ut døra før nabolagsgruppa på facebook gløder av aktivitet. "Har lagt merke til at noen barn er ute og leker! Det er UANSVARLIG!" så henger folk seg på. "Enig!" "Bra at du delte dette" osv. Prøvde å si fra i gruppa  om at

Jeg tør knapt slippe barna mine utenfor døra lenger, på grunn av at slike meldinger kommer i flere kanaler. I går sendte rektor på barnas skole ut en melding. Hun hadde blitt oppringt av noen foreldre som hadde lagt merke til at det var noen barn ute og lekte, og ville nå minne om at vi skal begrense sosial omgang i disse dager.

Det at noen foreldre ikke vil at barna skal gå ut, er et eget valg. Selvfølgelig blir barna misunnelige hvis de ser et søskenpar som leker ute i gata, når de ser ut gjennom vinduet. Men det er IKKE greit å påtvinge andre samme restriksjoner, når det ikke er forankret i anbefalinger fra folkehelseinstituttet.

Fra FHIs nettsider: "Friske barn kan være sammen både ute og inne, men i små grupper."

Koronasinne, koronaskam, koronabesserwissere som ikke hører på anbefalingene fra FHI.... Argh

Anonymkode: 3b828...48d

• Liker 1
Skrevet

Har inntrykk av at en del helsepersonell føler på det, ja. Ikke så rart kanskje, selv om de er uforskyldt smittet. De har jo nærkontakt med svært utsatte mennesker og kan komme i skade for å ta livet av mange av sine pasienter.

AnonymBruker
Skrevet

Nei. For de som reiser på skiferie, for å senere gråte til seg støtte fra staten (inkludert utbytte fra disse midlene) og som syter over å ikke kunne dra opp til badestampen på hytta, de eier ingen skam. 

Anonymkode: 95e0f...72f

AnonymBruker
Skrevet
På 16.3.2020 den 20.29, AnonymBruker skrev:

Ja. Folk holder det hemmelig for at ingen skal vite at de er smittet.

Anonymkode: a3ac8...594

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja. Folk holder det hemmelig for at ingen skal vite at de er smittet.

Anonymkode: a3ac8...594

Det er nok ikke kun pga Korona smitten. Heller hvor og hvordan de ble smittet. Som #helseansattfestskam #offentligansattpåheisafestskam

Anonymkode: 736b9...666

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke noe skam i å bli smittet. 

Men det er en skam å spre smitten. 

Anonymkode: 56015...245

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke noe skam i å bli smittet. 

Men det er en skam å spre smitten. 

Anonymkode: 56015...245

Helt enig. 
Hvis vi alle oppførte oss som om vi var smittet, så ville det kanskje hjulpet litt. 

Anonymkode: 46b29...897

• Opprett ny...