AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #21 Del Skrevet 16. mars 2020 Jeg ble permittert for en halvtime siden. Jobber i blomsterbutikk. Det var som forventet. Anonymkode: 559ac...f29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #22 Del Skrevet 16. mars 2020 Nei, assistent på skole. Anonymkode: 7dbca...30d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #23 Del Skrevet 16. mars 2020 Jeg er permittert. Jobber i gullsmedforretning. Anonymkode: d6475...f7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #24 Del Skrevet 17. mars 2020 Foreløpig ikke, jobber i detaljhandel som bidrar til å holde biler i Norge på veiene (blant annet utrykningskjøretøy). Vil dog tippe at jeg lukter på en permittering dersom jeg opplever symptomer og velger å holde meg hjemme. Noen som har satt seg skikkelig inn i regelverket rundt dette? Kan jeg bli permittert som sykemeldt, eller trår permitteringen da i kraft først når sykemeldingsperioden er over? Er så utrolig mye å lese på rundtom om dagen, blir helt svett. Når det er sagt er jeg forholdsvis heldig. Jeg har en rolle bedriften ikke kan være foruten lengre enn strengt tatt nødvendig, så etter endt hjemmekarantene ville det vært behov for å få meg tilbake i jobb så fort som overhodet mulig. Anonymkode: 3bb70...1a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #25 Del Skrevet 17. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Foreløpig ikke, jobber i detaljhandel som bidrar til å holde biler i Norge på veiene (blant annet utrykningskjøretøy). Vil dog tippe at jeg lukter på en permittering dersom jeg opplever symptomer og velger å holde meg hjemme. Noen som har satt seg skikkelig inn i regelverket rundt dette? Kan jeg bli permittert som sykemeldt, eller trår permitteringen da i kraft først når sykemeldingsperioden er over? Er så utrolig mye å lese på rundtom om dagen, blir helt svett. Når det er sagt er jeg forholdsvis heldig. Jeg har en rolle bedriften ikke kan være foruten lengre enn strengt tatt nødvendig, så etter endt hjemmekarantene ville det vært behov for å få meg tilbake i jobb så fort som overhodet mulig. Anonymkode: 3bb70...1a8 Du kan bli permittert selv om du er sykemeldt, men du fortsetter å være sykemeldt og mottar sykepenger selv om du er permittert. Anonymkode: 88dda...374 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #26 Del Skrevet 17. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan bli permittert selv om du er sykemeldt, men du fortsetter å være sykemeldt og mottar sykepenger selv om du er permittert. Anonymkode: 88dda...374 Takk for svar! Nå er jeg muligens lettere tilbakestående her, men vil det da si at jeg fortsetter å motta lønn som normalt fra arbeidsgiver dersom jeg sykemelder meg men også blir permittert? Eller må jeg vente på NAV for utbetaling av lønn for de dagene derfra? Vi har en på jobben som må holde seg hjemme nå sammen med barna for at ektefellen jobber i et samfunnskritisk yrke, og arbeidsplassen har valgt å permittere vedkommende i to uker for å lette på sine egne utgifter. Anonymkode: 3bb70...1a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #27 Del Skrevet 17. mars 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Nå er jeg muligens lettere tilbakestående her, men vil det da si at jeg fortsetter å motta lønn som normalt fra arbeidsgiver dersom jeg sykemelder meg men også blir permittert? Eller må jeg vente på NAV for utbetaling av lønn for de dagene derfra? Vi har en på jobben som må holde seg hjemme nå sammen med barna for at ektefellen jobber i et samfunnskritisk yrke, og arbeidsplassen har valgt å permittere vedkommende i to uker for å lette på sine egne utgifter. Anonymkode: 3bb70...1a8 Slik jeg har forstått regelverket: Er du sykemeldt er det kun de 3 første dagene arbeidsgiver betaler sykepenger. Arbeidsgiver kan utbetale lønn som normalt og få dette refundert av nav etterpå. Det nå du snakke med arbeidsgiver om. Blir du permittert og er sykemeldt må arbeidsgiver betale de 2 første dagene. Resten må du kreve inn fra nav. Anonymkode: 88dda...374 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg