Gå til innhold

Hva er du mest redd for?

AnonymBruker

Hva er du mest redd for?  

64 stemmer

1. 1. Hva er du mest redd for?

• De helsemessige konsekvensene av viruset
      22
    • De samfunnsøkonomiske konsekvensene av tiltak som gjøres for å bekjempe viruset
      42

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vet at det går an å ha mer enn én tanke i hodet om gangen. Men likevel. Hva er du mest redd for?

Anonymkode: 072cb...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samboer og eldstejenta med astma. Samboer har vært lagt inn 2 ganger tidligere pga luftveisinfeksjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Begge deler.

Er selv midt i utredning av en potensielt skummel sykdom, men fikk akkurat beskjed om at timene mine neste uke er kansellert pga koronatrusselen. Det er nok mange i samme situasjon, med semi-akutte tilstander som bare må vente. Så det kan gå hardt helsemessig utover flere enn de som faktisk blir koronasyke.

Men alt i alt er jeg like bekymret for Norge og ikke minst verden etterpå. Hva skjer i de landene som har fattig befolkning og ingen penger til krisepakke? Folk vil dø som fluer og økonomien gå ad undas. Jeg er redd på vegne av morgendagen :(

Anonymkode: cc623...f15

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det å smitte andre om jeg skulle bli smittet.

Anonymkode: 3781e...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet ikke hva jeg er mest redd for. Jeg er jo redd for at de samfunnsøkonomiske konsekvensene skal gå ut over min personlige økonomi siden jeg har lite fra før. Også er jeg redd for å dø siden jeg er i risikogruppe. Det siste er selvsagt verst, men det første er langt mer sannsynlig.

Anonymkode: babfa...1b1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er jo bekymret for viruset, men jeg er mer bekymret for hva som skjer hvis dette sporer helt av, de styrende makter mister kontrollen (ikke bare virussmitten, men også kontroll over rettsvesen, politi, helsevesen o.l. som følge av samfunnsmessig kollaps). Dar blir det raskt desperasjon og nød. 

Anonymkode: f90f5...084

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Definitivt de samfunnsmessige. Selv hvis man bare lar viruset herje fritt vil mesteparten av befolkningen komme seg gjennom det. Men hele vårt samfunn som vi kjenner det kan gå på dunken veldig raskt om ting fortsetter som nå. 

Anonymkode: 5bc55...1a2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har mange tanker, men den som står sterkest akkurat nå er frykten for at DPS skal stenge, og at jeg mister behandleren min på ubestemt tid. Fordi det kan få store konsekvenser siden jeg føler jeg står ved stupet allerede. 

Anonymkode: 42957...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Livredd for at vi ikke skal få hjelp hvis vi trenger det.. at det ikke er nok folk/hjelp på sykehuset osv.. 

livredd for at de rundt meg ikke tåler det og blir veldig syk.. 

Anonymkode: 06799...a11

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Akkurat nå er jeg mest redd for å måtte føde alene (uten far) innen fem uker.

Anonymkode: 564b1...bb0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er redd vi kan stå overfor en ny stor depresjon når dette endelig er over. Og den kan bli mørk og langvarig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Som nylig permitert fra en usikker bransje så er det det økonomiske aspektene som holder meg våken om natten. Hvordan vil jeg klare meg? 

Jeg gjør alt jeg kan for å ikke bli smittet, og ikke besøke besteforeldre akkurat nå. 

Men føler at økonomien er fullstendig utenfor min kontroll. Og det stresser meg mye.

Anonymkode: 0ffb5...4e4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For min egen del er jeg ikke så veldig redd i det hele tatt. For venner og familier er jeg vel ca. like bekymret for begge deler; noen er i risikogruppa og noen holder på å gå konkurs.

Anonymkode: d6549...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at det går an å ha mer enn én tanke i hodet om gangen. Men likevel. Hva er du mest redd for?

Anonymkode: 072cb...022

Mest redd for at verden kollapser ja. Jeg er i en alder hvor jeg aldri i mitt liv har opplevd store katastrofer og fattigdom og faen skap, så jeg er livredd for det. Er ikke rustet til å takle det rett og slett på lik linje med de fleste nordmenn 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Min egen helse. Jeg er avhengig av fysioterapi/trening for å være i live, og det får jeg ikke nå. 

Anonymkode: e2847...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mest bekymra for økonomien.. Synes det er helt galskap å gjøre så mye for å være helt ærlig,burde gjort som Sverige

Anonymkode: 4ca38...b55

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er mest bekymret for de samfunnsøkonomiske følgene, selv om jeg støtter tiltakene og mener de er nødvendige. For å si det slik, hadde vi ikke tatt disse tiltakene er det godt mulig ettervirkningene av de helsemessige konsekvensene i befolkningen hadde gitt oss like ille eller verre samfunnsøkonomiske følger. 

Anonymkode: c09d1...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...