AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #1 Skrevet 16. mars 2020 Har sett mange i kommentarfelt rundt omkring som argumenterer med at "alle er forkjølte på denne tiden av året". Tenker da at hvordan har dere blitt smittet av denne forkjølelsen? Koronaviruset er visstnok mye mer smittsomt, så om ikke håndhygienen og de sosiale distanseringsrådene ikke funker for å holde dere friske fra mer uskyldige virus, så bør dere vel sette inn ekstra grep for å holde dere smittefri fra noe som er mer alvorlig. Anonymkode: ce2eb...6fb 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #2 Skrevet 16. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har sett mange i kommentarfelt rundt omkring som argumenterer med at "alle er forkjølte på denne tiden av året". Tenker da at hvordan har dere blitt smittet av denne forkjølelsen? Koronaviruset er visstnok mye mer smittsomt, så om ikke håndhygienen og de sosiale distanseringsrådene ikke funker for å holde dere friske fra mer uskyldige virus, så bør dere vel sette inn ekstra grep for å holde dere smittefri fra noe som er mer alvorlig. Anonymkode: ce2eb...6fb Man har ikke de samme symptomene, er man forkjølet snufser man. Man snufser ikke med covid 19, man har tørrhoste, feber og vondt i halsen. Mye slim er sjeldent. Anonymkode: 61378...f2b
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #3 Skrevet 16. mars 2020 Jeg er vel en av dem som har skrevet det. Jeg ble forkjøla 5 dager etter ungen min. Vanskelig å unngå smitte der. Og unger blir fort smittet i bhg/skole. Jobber også med en brukergruppe som er en del syke. Håndsprit og hansker beskytter deg ikke mot alt . Anonymkode: c269e...aac
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #4 Skrevet 16. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er vel en av dem som har skrevet det. Jeg ble forkjøla 5 dager etter ungen min. Vanskelig å unngå smitte der. Og unger blir fort smittet i bhg/skole. Jobber også med en brukergruppe som er en del syke. Håndsprit og hansker beskytter deg ikke mot alt . Anonymkode: c269e...aac Og koronavirus vil smitte ennå fortere. Jeg skjønner at en nåværende forkjølelse vil kunne spores tilbake til forrige uke, før de strenge tiltakene. Men om noen blir forkjøla nå framover - vel da har man ikke klart å holde smitte borte. Så det kan likegodt være Korona. Anonymkode: ce2eb...6fb 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #5 Skrevet 16. mars 2020 Fordi tiltakene nettopp er satt til verks og det tar litt tid før man ser effekten av det. Det er vel ganske åpenbart. Har du hørt om inkubasjonstid? Anonymkode: 19740...0dd 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #6 Skrevet 16. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man har ikke de samme symptomene, er man forkjølet snufser man. Man snufser ikke med covid 19, man har tørrhoste, feber og vondt i halsen. Mye slim er sjeldent. Anonymkode: 61378...f2b Dette stemmer rett og slett ikke! Jeg skjønner ikke hvorfor folk fortsetter å misinformere. Vi har en smittet på jobb, og han kom på jobb etter ferien og var bare litt snufsete. Etter en uke fikk han hoste og lungesymptomer. "Litt snufsing" var også rapportert hos de første smittende vi hørte fra her i landet, feks, "jeg er bare litt tett i nesen": https://www.nrk.no/osloogviken/koronasmittet-lege-ved-ulleval-universitetssykehus-foler-seg-ikke-darlig-1.14926161 Anonymkode: ce2eb...6fb 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #7 Skrevet 16. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi tiltakene nettopp er satt til verks og det tar litt tid før man ser effekten av det. Det er vel ganske åpenbart. Har du hørt om inkubasjonstid? Anonymkode: 19740...0dd Selvfølgelig. Ok, mulig jeg bare var litt prematur med denne posten. Men NB framover. Anonymkode: ce2eb...6fb 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #8 Skrevet 16. mars 2020 Jeg aner ikke kilden. Jeg har vært rundt omkring og overalt i flere uker. Leger, barnehage, skole, sfo, butikker osv. Den kan ha kommet fra hvor som helst. Hører stadig folk hoster og nyser rundt i butikker feks. Anonymkode: e5730...10b
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #9 Skrevet 16. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg aner ikke kilden. Jeg har vært rundt omkring og overalt i flere uker. Leger, barnehage, skole, sfo, butikker osv. Den kan ha kommet fra hvor som helst. Hører stadig folk hoster og nyser rundt i butikker feks. Anonymkode: e5730...10b Skal du fortsette å være "rundt omkring overalt"? Anonymkode: ce2eb...6fb
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #10 Skrevet 16. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skal du fortsette å være "rundt omkring overalt"? Anonymkode: ce2eb...6fb Nei jeg har vært i karantene noen dager allerede og kommer til å være det så lenge jeg skal etter reglene siden jeg sliter med pusten og. Anonymkode: e5730...10b
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #11 Skrevet 16. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei jeg har vært i karantene noen dager allerede og kommer til å være det så lenge jeg skal etter reglene siden jeg sliter med pusten og. Anonymkode: e5730...10b 👍 Anonymkode: ce2eb...6fb
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #12 Skrevet 16. mars 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man har ikke de samme symptomene, er man forkjølet snufser man. Man snufser ikke med covid 19, man har tørrhoste, feber og vondt i halsen. Mye slim er sjeldent. Anonymkode: 61378...f2b Mye slim er sjeldent!? Leste om en med corona som sa han hostet svære slimballer🤢 Anonymkode: 2cfee...6fb 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #13 Skrevet 16. mars 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man har ikke de samme symptomene, er man forkjølet snufser man. Man snufser ikke med covid 19, man har tørrhoste, feber og vondt i halsen. Mye slim er sjeldent. Anonymkode: 61378...f2b Positiv test blant familie, sier noe annet. Der har de vært snufsete også. Anonymkode: 0c287...01a 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #14 Skrevet 16. mars 2020 Jeg har en sykdom derimmunforsvaret går imot min egen kropp, og medisin som setter ned immunforsvaret og gir øvre og nedre luftveisinfeksjon og rhinitt osv osv som bivirkninger. Er alltid ett eller anna. Anonymkode: 8b821...167
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #15 Skrevet 16. mars 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Har sett mange i kommentarfelt rundt omkring som argumenterer med at "alle er forkjølte på denne tiden av året". Tenker da at hvordan har dere blitt smittet av denne forkjølelsen? Koronaviruset er visstnok mye mer smittsomt, så om ikke håndhygienen og de sosiale distanseringsrådene ikke funker for å holde dere friske fra mer uskyldige virus, så bør dere vel sette inn ekstra grep for å holde dere smittefri fra noe som er mer alvorlig. Anonymkode: ce2eb...6fb Det er ikke mer smittsomt enn forkjølelse men mer smittsomt enn influensa og mer dødelig enn begge. Anonymkode: 019b3...fd6
Anbefalte innlegg