Gå til innhold

Til dere som har bestilt sommerferie allerede

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere? Vi har selv bestilt i Hellas i slutten av juni, og jeg lurer fælt på om det blir noe tur. Vil nødig være naiv med alt som skjer nå, men samtidig har jeg en følelse av at mye har roet seg til da. Tanker?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lasox
Skrevet
1 minutt siden, LinnHenrikke skrev:

Hva gjør dere? Vi har selv bestilt i Hellas i slutten av juni, og jeg lurer fælt på om det blir noe tur. Vil nødig være naiv med alt som skjer nå, men samtidig har jeg en følelse av at mye har roet seg til da. Tanker?

Jeg har avbestilt. Tapte to tusen kroner på det siden jeg ikke kjøpte dyreste flybilleten, men shit happends. Har fått tilbake hotellpengene og kontingent for sjakkturneringen. Tvilsomt om alle vil få tilbake det. Så glad jeg avbestilte det "tidlig" selv om jeg i første omgang aldri skulle ha bestilt turen for gjorde det bare to dager tidligere.

Tar ikke sjansen på med flyturer og sånt nå i den nærmeste tiden.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg avventer, blir flyet innstilt får man uansett igjen pengene. Venter til avbestillingsfristen på hotellet med å  ta en avgjørelse.

Anonymkode: 22d00...0b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er i samme situasjon. Jeg har bestilt 3 turer, lavprisbilletter som ikke kan avbestilles. Har brukt over 20.000 kr på det her :( Jeg tenker fortsatt at det beste er å se det an. Har en treningstur booket til Tyrkia i begynnelsen av juni, Østerrike i begynnelsen av juli og Sicilia i slutten av juli. 

Håper virkelig at ting har bedret seg til da, men hvis det er like ille i Italia reiser jeg så klart ikke. Tror man bare må følge med i nyhetene ang. det landet man skal til, og inn/utreisereglene fra Norge. Også er det ekstremt viktig med en god reiseforsikring. 

Anonymkode: 06f1a...a1e

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg avventer. Min bank - der jeg har reiseforsikring - har meldt at alle ferier bestilt før 12. mars kan avbestilles med dekning i forsikring. Reiseoperatøren operer med avbestilling inntil 30 dager før. 

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er i samme situasjon. Jeg har bestilt 3 turer, lavprisbilletter som ikke kan avbestilles. Har brukt over 20.000 kr på det her :( Jeg tenker fortsatt at det beste er å se det an. Har en treningstur booket til Tyrkia i begynnelsen av juni, Østerrike i begynnelsen av juli og Sicilia i slutten av juli. 

Håper virkelig at ting har bedret seg til da, men hvis det er like ille i Italia reiser jeg så klart ikke. Tror man bare må følge med i nyhetene ang. det landet man skal til, og inn/utreisereglene fra Norge. Også er det ekstremt viktig med en god reiseforsikring. 

Anonymkode: 06f1a...a1e

Jeg tror at det er blitt mye bedre i Italia innen den tid. Nå har det vært full lock-down i nesten 1 uke. Det blir fremdeles høye dødstall i minst 1 uke til (av de som har vært syke en stund). Men i flere regioner meldes det nå i dag om nedgang i antall nye smittede, for første gang siden faenskapet startet. 

Noe helt annet er om Italia vil ta i mot norske turister. Norge har valgt en "delvis" lock-down", og tester svært få av dem som er syke. Så jeg tror at faenskapet kommer til å vare mye lenger i Norge enn i Italia. 

Anonymkode: f2c2e...e19

• Liker 2
Skrevet

Du får ikke reist. Kanseller og kontakt forsikringselskapet ditt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Venter og ser.

Hadde en reise bestilt neste uke, og i motsetning til mange andre som hev seg rundt og avbestilte tok jeg det helt med ro. I går tikket det inn meldinger både fra hotellet og flyselskapet om at alt var kansellert, og pengene var på vei tilbake, uten avbestillingsgebyr. Så da slapp jeg alt styret med forsikringsselskap.

Anonymkode: 7dfe4...8f6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg betalte hele ferien ei uke før corona ble et tema. Drar heldigvis ikke før i slutten av august. Har reiseforsikring både privat og gjennom jobb samt at reisen er betalt i sin helhet med kredittkort. Foreløpig er jeg ikke bekymret for egen del. Tenker mer på hvordan dette rammer landet jeg skal på ferie. De har ikke samme sikkerhetsnett som oss.

Anonymkode: bf482...7ee

AnonymBruker
Skrevet

Avbestilt med EN ENESTE GANG!!! Vi har ikke ett eneste liv og tape. Slutt å være egoistiske nå!

Anonymkode: b5884...867

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Avbestilt med EN ENESTE GANG!!! Vi har ikke ett eneste liv og tape. Slutt å være egoistiske nå!

Dette er jo i sommer, ro ned!

Ts, jeg venter og ser hvordan det utvikler seg. 

Anonymkode: d3407...1b9

• Liker 9
Gjest Blondie65
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor mener du at det er egoistisk å avvente? Som flere nevner har ordninger for gebyrfri avbestilling kommet etterhvert. Når ferien er flere måneder frem i tid må det være lov å avvente? Jeg kommer selvsagt ikke til å sette meg selv eller mennesker på fly eller på reisemål i fare ved å reise "koste hva det koste vil". Men jeg VIL gjerne på feire hvis det FAKTISK er mulig, og av denne grunn vil jeg heller ikke avbestille enda. I tillegg vil jeg gjerne at de som arbeider i reiselivsbransjen har en jobb å gå til, og det betyr at så snart samfunnet igjen er i normal gjenge bør man gå tilbake til normal hverdag. 

Avgjørelsen om jeg skal reise eller avbestille ferien blir tatt når det nærmer seg avbestillingsfrist. 

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tuller???

Anonymkode: 88436...ccb

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei, i år blir der Norges ferie om det blir ferie! Støtter heller opp norsk reiseliv. 

Anonymkode: 923c8...a35

• Liker 4
Skrevet

Vi har bestilt og bestemt oss for å avvente. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her har vi enda ikke bestilt ferie. Men hvis grensa blir åpnet, så drar vi til nabolandet siden samboerens barn og familie bor der. Han har ikke sett barns sine siden januar da han flyttet hit, det var planen at han skulle treffe dem i påska og pinsen. Siden begge deler nå utgår blir hans sønns konfirmasjon flyttet til august, og da drar vi. Jeg gråter hver kveld fordi jeg ikke kan hjelpe ham med noe, han savner barna og får ikke prata med dem så mye på Skype heller, da det er mor som styrer det, og hun har ikke så stor interesse av å la ham prate med barna. 

Anonymkode: 6c480...b46

Skrevet

Har bestilt Tyrkia tur i juni. Kjøpte flybilletter for 5-6000kr. Nå tviler jeg på at det blir noe av, men har et håp selvfølgelig. Har heldigvis ikke utgifter knyttet til hotell da vi skulle låne leilighet gratis. 
Noen som vet hvordan det er med avbestilling og SAS nå - får man pengene tilbake? Har vanlig reiseforsikring. Eller burde vi avvente? 

AnonymBruker
Skrevet

Bestilt i juli. Bestilte i starten av mars. Kun fly. Avventer og ser hva som.skjer. Blir det frarådet å reise så tar jeg kontakt med forsikringen. Om ikke så vurderer jeg å reise om det blir ansett som trygt.

Anonymkode: 5c782...601

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her har vi enda ikke bestilt ferie. Men hvis grensa blir åpnet, så drar vi til nabolandet siden samboerens barn og familie bor der. Han har ikke sett barns sine siden januar da han flyttet hit, det var planen at han skulle treffe dem i påska og pinsen. Siden begge deler nå utgår blir hans sønns konfirmasjon flyttet til august, og da drar vi. Jeg gråter hver kveld fordi jeg ikke kan hjelpe ham med noe, han savner barna og får ikke prata med dem så mye på Skype heller, da det er mor som styrer det, og hun har ikke så stor interesse av å la ham prate med barna. 

Hvorfor bor han i Norge hvis barna bor i Sverige?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Hmmmmmm skrev:

Hvorfor bor han i Norge hvis barna bor i Sverige?

Barna bor hos mor. Han hadde periodisk samvær med dem etter at mor flyttet tvers over landet. Så traff han meg og bestemte seg for å flytte hit. Er det så uvanlig? Mange som har foreldre i to forskjellige land. Barn som har den ene forelderen i Oslo og den andre i Finnmark får ikke sett hverandre noe oftere. 

• Liker 1
  • Opprett ny...