Gjest kimmigjest Skrevet 14. juni 2005 #1 Del Skrevet 14. juni 2005 har fått forespørsel om jeg har mulighet til å ha et dagbarn. dette tenkte jeg å si ja til, men - hva skal jeg forlange i betaling?? det er et barn på ca 1 år. takknemlig for svar! kimmi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestekimmi Skrevet 14. juni 2005 #2 Del Skrevet 14. juni 2005 hei, trådstarter her. håper noen kan komme med noen tips til hvor mye som er vanlig å betale dagmamma nå om dagen. jeg husker jeg betalte 200 kr. dagen for 5 år tilbake, men det har kanskje endret seg nå? håper noen tar seg tid til å svare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 14. juni 2005 #3 Del Skrevet 14. juni 2005 Det hele kommer ann på en rekke ting: * hvor mye skal du ha barnet? * skal du holde mat og drikke? * bleier og evt våtservietter? * betales fastlønn i måneden eller pr dag/time? Jeg var dagmamma for to gutter (1 og 3 år gamle). Jeg holdt mat og drikke. Foreldrene holdt bleier og våtservietter. De var her 6-7 (noen ganger 8 ) timer mandag til fredag. For dette mottok jeg 5500,-pr mnd. Nå har jeg dem mer sporadisk. Eldstemann har jeg 3-4dager i uken i 5-6 timer pr gang. Yngstemann har jeg 1-2 dager i uken like lenge som broren. Jeg holder mat og drikke. Foreldrene holder bleier og våtservietter. For dette tar jeg 30,- pr time for en og 50,- pr time for to. Er jeg/barna mine syk; betaler de ingenting. Kommer ikke barna; mottar jeg heller ingenting. Bare et tips: Bli enige på forhånd om ferier, dato for lønning, presis henting, klesskifte, hvor barnet skal sove (reiseseng/egen vogn/?), oppsigelsestid etc. Kjenner dere hverandre fra før; kan det være vanskeligere å gi beskjed for begge parter i ettertid. Viktigst av alt: Vær ærlige med hverandre og kommuniser direkte. Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 14. juni 2005 #4 Del Skrevet 14. juni 2005 Når jeg var dagmamma fant jeg mye god informasjon på denne siden: http://www.registrertdagmamma.no/ Mye bra på mette's arkiv, både med priser og annen praktisk informasjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lindas Skrevet 26. juni 2005 #5 Del Skrevet 26. juni 2005 hei, trådstarter her. håper noen kan komme med noen tips til hvor mye som er vanlig å betale dagmamma nå om dagen. jeg husker jeg betalte 200 kr. dagen for 5 år tilbake, men det har kanskje endret seg nå? håper noen tar seg tid til å svare. skal være dagmamma nå i sommer, mor til barna (de er 8 og 10 ) mener hun skal betale 150 for hvert barn (dette inkluderer mat drikke og ev buss ol hvis vi skal ut på noe). men så trekker hun 25 % søsken rabatt pga det er vanlig i barnehagen sfo osv... da sitter jeg i igjen med 250 kr dagen, for 2 unger... syntes det er helt sykt... tror nok jeg skal ta en prat med henne gitt!!! de er ganske krevende barn også selv om de er store... beg å hyle hvis de ikke får viljen sin hele tiden... kan liksom ikke gå på do får de surver!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 27. juni 2005 #6 Del Skrevet 27. juni 2005 skal være dagmamma nå i sommer, mor til barna (de er 8 og 10 ) mener hun skal betale 150 for hvert barn (dette inkluderer mat drikke og ev buss ol hvis vi skal ut på noe). men så trekker hun 25 % søsken rabatt pga det er vanlig i barnehagen sfo osv... da sitter jeg i igjen med 250 kr dagen, for 2 unger... syntes det er helt sykt... tror nok jeg skal ta en prat med henne gitt!!! de er ganske krevende barn også selv om de er store... beg å hyle hvis de ikke får viljen sin hele tiden... kan liksom ikke gå på do får de surver!!! Syns ikke 250 kroner dagen for to så store barn er noe å sutre over. Du viser tydelig at du er misfornøyd med både ungene og betaling, hvorfor gidde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor i.i. Skrevet 28. juni 2005 #7 Del Skrevet 28. juni 2005 Jeg hadde 250,- dagen for to barn på 1 og 3 år. Mer jobb med de enn med så store barn. Stemmer i med Tex: Hvorfor gidde når du er negativ i utgangspunktet? Det går bare utover ditt humør og det merker barna! Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakemonster Skrevet 28. juni 2005 #8 Del Skrevet 28. juni 2005 Jeg betaler 25 kr timen. Da holder jeg bleier, og hun mat. Og har hun begge barna betaler jeg 25 kr per barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 28. juni 2005 #9 Del Skrevet 28. juni 2005 Storesøster har vært hos registrert dagmamma i to år nå, altså fra hun var 1-3 år. For dette har vi betalt 4500 kroner per måned. Vi holdt bleier, våtservietter og yoghurt, hun holdt lunsj. Grei betaling, syns jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MK Skrevet 29. juni 2005 #10 Del Skrevet 29. juni 2005 skal være dagmamma nå i sommer, mor til barna (de er 8 og 10 ) mener hun skal betale 150 for hvert barn (dette inkluderer mat drikke og ev buss ol hvis vi skal ut på noe). men så trekker hun 25 % søsken rabatt pga det er vanlig i barnehagen sfo osv... da sitter jeg i igjen med 250 kr dagen, for 2 unger... syntes det er helt sykt... tror nok jeg skal ta en prat med henne gitt!!! de er ganske krevende barn også selv om de er store... beg å hyle hvis de ikke får viljen sin hele tiden... kan liksom ikke gå på do får de surver!!! Missfornøyd er du i alle fall og hvorfor skal du passe barn med den holdningen der?? Dagmamma er ikke kjempegodt betalt,men du har da den fordelen at jobben kommer hjem til deg,du har ikke reiseutgifter eller må stresse ut om morgenen som de fleste andre. Så hvorfor gidder du??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå