solmåneogstjerner Skrevet 16. mars 2020 #1 Del Skrevet 16. mars 2020 Det er meldt 8-10 grader på dagtid, stort sett sol, litt skyer. 1-3 grader på natten. Kan man male huset da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #2 Del Skrevet 16. mars 2020 Nei. Anonymkode: 7c4ba...aea 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #3 Del Skrevet 16. mars 2020 Du kan male huset i mai. Og du kommer til å ha like god tid i mai til å male som nå. Så mal noe inne i mellomtiden. Anonymkode: 7c4ba...aea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 16. mars 2020 Forfatter #4 Del Skrevet 16. mars 2020 (endret) 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan male huset i mai. Og du kommer til å ha like god tid i mai til å male som nå. Så mal noe inne i mellomtiden. Anonymkode: 7c4ba...aea Hvor varmt må det være for å kunne male? Er ikke sikkert at jeg har like god tid i mai (håper ikke at jeg har det ihvertfall..) Har ikke noe å male inne 😊 Endret 16. mars 2020 av solmåneogstjerner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 16. mars 2020 #5 Del Skrevet 16. mars 2020 Jeg prøvde meg for noen år siden på noen plankebiter på hytta under lignende forhold og det som skjedde var at fremdeles ikke var tørre da jeg kom tilbake to uker senere. Ikke vet jeg hva som skjedde, men de tørket liksom aldri skikkelig selv senere på sommeren så de ble til slutt bare kastet. Nå kan egenskapene til forskjellige typer maling selvfølgelig variere, men hvis det ikke uttrykkelig står på spannet at det skal gå greit i de temperaturene som er nå så ville jeg ha antatt at det er en grunn til at de har skrevet det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 16. mars 2020 Forfatter #6 Del Skrevet 16. mars 2020 3 minutter siden, Leo skrev: Jeg prøvde meg for noen år siden på noen plankebiter på hytta under lignende forhold og det som skjedde var at fremdeles ikke var tørre da jeg kom tilbake to uker senere. Ikke vet jeg hva som skjedde, men de tørket liksom aldri skikkelig selv senere på sommeren så de ble til slutt bare kastet. Nå kan egenskapene til forskjellige typer maling selvfølgelig variere, men hvis det ikke uttrykkelig står på spannet at det skal gå greit i de temperaturene som er nå så ville jeg ha antatt at det er en grunn til at de har skrevet det. Ok takk. Har kjøpt inn maling men det står et annet sted så jeg får ikke sjekket hva det står. Venter litt da 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 16. mars 2020 #7 Del Skrevet 16. mars 2020 1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev: Ok takk. Har kjøpt inn maling men det står et annet sted så jeg får ikke sjekket hva det står. Venter litt da 😊 Hvis du vet hva du har kjøpt og går inn på produsentens hjemmeside så vil du sannsynligvis finne databladet med all informasjon der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 16. mars 2020 Forfatter #8 Del Skrevet 16. mars 2020 1 minutt siden, Leo skrev: Hvis du vet hva du har kjøpt og går inn på produsentens hjemmeside så vil du sannsynligvis finne databladet med all informasjon der. Takk, men jeg husker ikke det. Kjøpte det i fjor 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #9 Del Skrevet 16. mars 2020 Mener å ha lest at man ikke skal male før det er iallefall 5C hele natta igjennom. Også må du ikke male om det er rått og fuktig i lufta. Så bedre å vente til mai Anonymkode: e9e8c...358 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 16. mars 2020 Forfatter #10 Del Skrevet 16. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mener å ha lest at man ikke skal male før det er iallefall 5C hele natta igjennom. Også må du ikke male om det er rått og fuktig i lufta. Så bedre å vente til mai Anonymkode: e9e8c...358 Ok 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 16. mars 2020 #11 Del Skrevet 16. mars 2020 Helst ikke male ute under 5 grader. Og da kun på rent og tørt materiale. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 16. mars 2020 Forfatter #12 Del Skrevet 16. mars 2020 1 minutt siden, Forundret.. skrev: Helst ikke male ute under 5 grader. Og da kun på rent og tørt materiale. Det er mer enn fem grader på dagen. Og jeg har vasket og det er tørt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 16. mars 2020 #13 Del Skrevet 16. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener å ha lest at man ikke skal male før det er iallefall 5C hele natta igjennom. Også må du ikke male om det er rått og fuktig i lufta. Så bedre å vente til mai Anonymkode: e9e8c...358 Jeg sjekket Jotun sine hjemmesider nå og på databladene jeg finner der står det at må være minst +5 grader og tørt til malingsfilmen er tørr. Så da vet vi det! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 16. mars 2020 #14 Del Skrevet 16. mars 2020 (endret) Jeg leste i BT tidligere i dag at leger fra Haukeland mente det er underkommunisert i media hvor viktig det er at folk ikke gjør ting fremover som potensielt kan skape farlige situasjoner/skader som å male hus, klippe trær, gå over vidden osv. fordi man enda ikke vet hvilken kapasitet sykehusene vil ha de neste ukene. Endret 16. mars 2020 av Rumle 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 16. mars 2020 #15 Del Skrevet 16. mars 2020 1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev: Det er mer enn fem grader på dagen. Og jeg har vasket og det er tørt. Men er det 5 grader om natta? Det må nok tørke skikkelig før det synker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 16. mars 2020 Forfatter #16 Del Skrevet 16. mars 2020 1 minutt siden, Leo skrev: Jeg sjekket Jotun sine hjemmesider nå og på databladene jeg finner der står det at må være minst +5 grader og tørt til malingsfilmen er tørr. Så da vet vi det! Takk 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 16. mars 2020 Forfatter #17 Del Skrevet 16. mars 2020 Akkurat nå, Forundret.. skrev: Men er det 5 grader om natta? Det må nok tørke skikkelig før det synker. Meldt 1-3 grader på natten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 16. mars 2020 Forfatter #18 Del Skrevet 16. mars 2020 1 minutt siden, Rumle skrev: Jeg leste i BT tidligere i dag at leger fra Haukeland mente det er underkommunisert i media hvor viktig det er at folk ikke gjør ting å fremover som potensielt kan være skape farlige situasjoner/skader som å male hus, klippe trær, gå over vidden osv. fordi man enda ikke vet hvilken kapasitet sykehusene vil ha de neste ukene. Helt riktig. Men her er det ikke snakk om å stå i stige. Så det er bortimot umulig å skade seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #19 Del Skrevet 16. mars 2020 Les nyhetene. Hele norge har fått beskjed om at dette IKKE er tiden for å male huset eller foreta andre ting som kan gi fysiske kroppsskader og sykehusinnleggelser. Du får vente med å male til alt er tilbake til normalt. Anonymkode: f3983...0e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 16. mars 2020 Forfatter #20 Del Skrevet 16. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Les nyhetene. Hele norge har fått beskjed om at dette IKKE er tiden for å male huset eller foreta andre ting som kan gi fysiske kroppsskader og sykehusinnleggelser. Du får vente med å male til alt er tilbake til normalt. Anonymkode: f3983...0e3 Som jeg svarte den over deg, det er helt umulig å skade seg med det jeg hadde tenkt å gjøre. Ingen stige, stillas osv. Umulig å skade seg mer enn når man setter inn ren oppvask i kjøkkenskapene. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå