AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #1 Skrevet 16. mars 2020 Han har symptomer som hoste, sår hals osv. Jeg føler meg helt fin. Jeg sa at vi må ut å lufte oss med ungen på 1 år, men han sier han ikke får gå ut, at det ikke er lov. At han må være inne i 14 dager? Det stemmer da ikke? Han har ikke testet seg. Anonymkode: e746a...386
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #2 Skrevet 16. mars 2020 Du kan jo gå ut, men unngå menneskemengder. Uansett er du ikke i karantene. Anonymkode: 7a5fb...f0c
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #3 Skrevet 16. mars 2020 Han kan gå ut om det ikke er i nærheten av andre, som i skogen. PAss på å hold avstand på 1 meter, eller litt mer. Helst 2 meter. Vær føre var. Anonymkode: a51a0...e60
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #4 Skrevet 16. mars 2020 Testing basert på symptomer har vi ikke ressurser til. Er dere syke, hold dere hjemme. Les på FHI og Helsedirektoratets nettsider og følg bedre med fremover. Anonymkode: 2539f...72c 4
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 16. mars 2020 #5 Skrevet 16. mars 2020 Du har lov å gå ut, men må unngå folkemengder.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #6 Skrevet 16. mars 2020 Jeg er i karantene og kan gå ut på egen eiendom, gå tur på steder der det ikke er folk etc. Nå klarer jeg ikke det for jeg er syk, men hadde jeg vært i bedre form skulle jeg gjerne vært litt ute i hagen Anonymkode: bfb1e...781 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #7 Skrevet 16. mars 2020 Leser du ikke nyheter? Alle med sår hals, og forkjølelsessymptomer er anbefalt å holde seg hjemme. Anonymkode: ea4be...0f7 1
Taffel Skrevet 16. mars 2020 #8 Skrevet 16. mars 2020 Les deg opp på fhi.no. Følg med på nyheter. Hold deg rett og slett oppdatert og orientert. Det må vi alle. 1
Rosatoast Skrevet 16. mars 2020 #9 Skrevet 16. mars 2020 Er du en av hyttefolka? 🤣🤣 Hvem er det som ikke har fått med seg situasjonen vi er, og rådene og reglene som nå er?! Ærlig talt. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #10 Skrevet 16. mars 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har symptomer som hoste, sår hals osv. Jeg føler meg helt fin. Jeg sa at vi må ut å lufte oss med ungen på 1 år, men han sier han ikke får gå ut, at det ikke er lov. At han må være inne i 14 dager? Det stemmer da ikke? Han har ikke testet seg. Anonymkode: e746a...386 Han har delvis rett. Han må holde seg hjemme, i hjemmeisolasjon. Og nå når han er syk bør han holde seg inne. Du og barnet, derimot, kan enten betrakte dere som «personer som har hatt kontakt med en som har covid 19». I så fall kan dere gå ut alene og være ute så lenge dere ikke oppsøker folk. Og ikke oppsøk lekeapparater der smitte kan henge igjen i 3 dager. Så lek i skog eller på plena. Men, Ts, for å si det slik: En hel rekke folk som «har vært forkjøla» (kan ha hatt covid19, nektes testing) går på jobb dager etter symptomfrihet fordi noen må drifte samfunnet. Noen må kjøre varer, noen må føre ferger. Noen må passe unger, lappe veier, sitte i kassa på rema, planlegge smittevernstiltak, produsere medisiner, vaske hjemme hos folk, fikse dataen på gamlehjemmet og en hel drøss andre ting som må gjøres. Året rundt. Norge går kanskje sakte. Og det er mulig politikerne på det sentrale østland tror alle kan ha hjemmekontor. Men vi står ikke stille. Og en lastebilsjåfør kan ikke ha hjemmekontor. Så gå ut. Men hold deg for deg selv. Og ikke gå på butikken. Det kan naboen eller de frivillige i kommunen gjøre. De har sikkert covid 19 de også, altså, men det får nå så være. Anonymkode: e70c5...c83 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #11 Skrevet 16. mars 2020 Her har du oversikten TS: https://helsenorge.no/koronavirus/karantene-og-isolasjon Anonymkode: 4b3b4...164
Anbefalte innlegg