Gå til innhold

Vasker dere alt ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
16 minutter siden, Nerine_ skrev:

Tenk etter, tror du virkelig det er det at folk ikke vasker emballasjen som fører til så utbredt smitte? 

Nei, men det har jeg ikke påstått heller. Hovedtyngden av smitte kommer fra berøring mellom personer eller at man har vært for tett på, korona er så vidt forskerne vet ikke fullstendig luftbåren, selv om det kan henge noe i lufta i veldig små dråper med fuktighet.

Men siden det i noen tilfeller kan være smitte på emballasje også, så gjør det da ingenting å ta en enkel forholdsregler som er kjapp å gjøre.  

Anonymkode: ba212...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men det har jeg ikke påstått heller. Hovedtyngden av smitte kommer fra berøring mellom personer eller at man har vært for tett på, korona er så vidt forskerne vet ikke fullstendig luftbåren, selv om det kan henge noe i lufta i veldig små dråper med fuktighet.

Men siden det i noen tilfeller kan være smitte på emballasje også, så gjør det da ingenting å ta en enkel forholdsregler som er kjapp å gjøre.  

Anonymkode: ba212...546

Det er ikke kjapt å vaske all emballasje når man handler varer til en hel familie. 

Mye er heller ikke mulig å vaske. 

Endret av Nerine_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, Apocalypte skrev:

Fant den ikke, men fant en fra forskning.no son sier at det kan leve på papp i 24 t og på plast og stål i 3 døgn. 

https://forskning.no/sykdommer/sa-lenge-overlever-koronaviruset-i-lufta-pa-plast-metall-og-papp/1654346

Det visste jeg, det var derfor jeg spurte hvor du fant det med de 9 dager. 

Men takk, uansett!

Anonymkode: b51c7...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...