AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #41 Del Skrevet 17. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Antibac dreper ikke virus. Det er til bakterier / mikrober. Bare vask med vann. Vann dreper ikke virus heller, men den får virus til å falle av. Det er derfor myndighetene anbefaler håndvask fremfor antibac. Anonymkode: e92a3...205 « Coronaviruset er et kappekledt virus, og for å drepe dette kreves desinfeksjonsmiddel med dokumentert effekt på nettopp kappekledte virus. Antibac® hånd- og overflatedesinfeksjon er blant annet (i tillegg til andre mikroorganismer) testet mot kappekledte virus jfr europeisk teststandard for effekt mot virus EN 14476. Basert på disse testene har de også effekt på Coronavirus. Antibac® Hånddesinfeksjon 85% og Antibac® Overflatedesinfeksjon 75% er begge testet- og har dokumentert effekt på kappekledte virus, og dermed Coronavirus.» så jo, antibac dreper virus👍🏼 Anonymkode: 20cde...39e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 17. mars 2020 #42 Del Skrevet 17. mars 2020 Var en tur i butikken nå på tirsdags tidlig formiddag. Var bare meg og tre-fire andre i begge butikkene jeg var i (Kiwi og Rema). Da jeg skulle betale, sto det en dame fra Sri Lanka foran meg i køen med vanter på. Da hun skulle betale, tok hun AV seg vantene for å trykke på tastene i betalingsterminalen....! Andre tar på seg hansker nå om dagen, men hun tok dem altså av i stedet 😛 Selv glemte jeg hansker (engangs) hjemme, som jeg hadde tenkt å bruke (har en eske stående fra gammelt av, bruker dem når jeg farger håret) så jeg dro ned jakkeermet istedet, og tastet koden min gjennom jakken, for å ikke berøre tastaturet med fingrene. Der har jo "alle" tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 17. mars 2020 #43 Del Skrevet 17. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Antibac dreper ikke virus. Det er til bakterier / mikrober. Bare vask med vann. Vann dreper ikke virus heller, men den får virus til å falle av. Det er derfor myndighetene anbefaler håndvask fremfor antibac. Anonymkode: e92a3...205 https://antibac.no/om-antibac/hvordan-virker-antibac/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #44 Del Skrevet 17. mars 2020 15 minutter siden, Million skrev: Var en tur i butikken nå på tirsdags tidlig formiddag. Var bare meg og tre-fire andre i begge butikkene jeg var i (Kiwi og Rema). Da jeg skulle betale, sto det en dame fra Sri Lanka foran meg i køen med vanter på. Da hun skulle betale, tok hun AV seg vantene for å trykke på tastene i betalingsterminalen....! Andre tar på seg hansker nå om dagen, men hun tok dem altså av i stedet 😛 Selv glemte jeg hansker (engangs) hjemme, som jeg hadde tenkt å bruke (har en eske stående fra gammelt av, bruker dem når jeg farger håret) så jeg dro ned jakkeermet istedet, og tastet koden min gjennom jakken, for å ikke berøre tastaturet med fingrene. Der har jo "alle" tatt. Legg en penn i veska og bruk den om du glemmer igjen engangshansker. Anonymkode: b51c7...11f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #45 Del Skrevet 17. mars 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi skal alle bli smittet. Anonymkode: e09d7...c56 Alle skal selvsagt ikke bli smittet. En stor andel av oss antas å slippe smitte. Anonymkode: 30b00...7dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 17. mars 2020 #46 Del Skrevet 17. mars 2020 31 minutter siden, Million skrev: Var en tur i butikken nå på tirsdags tidlig formiddag. Var bare meg og tre-fire andre i begge butikkene jeg var i (Kiwi og Rema). Da jeg skulle betale, sto det en dame fra Sri Lanka foran meg i køen med vanter på. Da hun skulle betale, tok hun AV seg vantene for å trykke på tastene i betalingsterminalen....! Andre tar på seg hansker nå om dagen, men hun tok dem altså av i stedet 😛 Selv glemte jeg hansker (engangs) hjemme, som jeg hadde tenkt å bruke (har en eske stående fra gammelt av, bruker dem når jeg farger håret) så jeg dro ned jakkeermet istedet, og tastet koden min gjennom jakken, for å ikke berøre tastaturet med fingrene. Der har jo "alle" tatt. 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legg en penn i veska og bruk den om du glemmer igjen engangshansker. Anonymkode: b51c7...11f Å berøre ting andre har tatt på er jo først et problem hvis du tar deg til ansiktet. Reiser du hjem og vasker hender er det ikke et problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 17. mars 2020 #47 Del Skrevet 17. mars 2020 (endret) 4 minutter siden, Nerine_ skrev: Å berøre ting andre har tatt på er jo først et problem hvis du tar deg til ansiktet. Reiser du hjem og vasker hender er det ikke et problem. Jeg glemte meg bort og tok i dørhåndtaket til kjøledisken med bare fingrene da jeg skulle ha melk i butikken, så det første jeg gjorde var å vaske hendene da jeg kom hjem. Men jeg har jo tatt i f.eks. nøklene mine og jakka da (for å få den av meg) først... så vet ikke hvor mye det hjelper. Om jeg har tatt meg i ansiktet underveis, vet jeg ikke, det er sånt man gjør helt uten å tenke over det. Endret 17. mars 2020 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 17. mars 2020 #48 Del Skrevet 17. mars 2020 3 minutter siden, Nerine_ skrev: Å berøre ting andre har tatt på er jo først et problem hvis du tar deg til ansiktet. Reiser du hjem og vasker hender er det ikke et problem. Problemet er at du berører de tingene du har kjøpt hjemme. Viruset kan leve på flater og ting i inntil 9 dager. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #49 Del Skrevet 17. mars 2020 5 minutter siden, Apocalypte skrev: Problemet er at du berører de tingene du har kjøpt hjemme. Viruset kan leve på flater og ting i inntil 9 dager. Kilde og link til dette? Anonymkode: b51c7...11f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 17. mars 2020 #50 Del Skrevet 17. mars 2020 2 timer siden, Nerine_ skrev: Heller fantasiløs enn fanatisk. Disse rutinene plage ikke meg 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 17. mars 2020 #51 Del Skrevet 17. mars 2020 7 minutter siden, Million skrev: Jeg glemte meg bort og tok i dørhåndtaket til kjøledisken med bare fingrene da jeg skulle ha melk i butikken, så det første jeg gjorde var å vaske hendene da jeg kom hjem. Men jeg har jo tatt i f.eks. nøklene mine og jakka da (for å få den av meg) først... så vet ikke hvor mye det hjelper. Om jeg har tatt meg i ansiktet underveis, vet jeg ikke, det er sånt man gjør helt uten å tenke over det. Det er jo dette siste du nevner som utgjør at jeg vasker ekstra. Vi klør oss automatisk i øyet uten å nødvendigvis være klar over det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 17. mars 2020 #52 Del Skrevet 17. mars 2020 9 minutter siden, Apocalypte skrev: Problemet er at du berører de tingene du har kjøpt hjemme. Viruset kan leve på flater og ting i inntil 9 dager. Ja det kan leve en stund. Men hvis man skal tenke sånn må du kaste all originalemballasje, desinfisere alt du potensielt kan ha tatt på fra butikken og hjem og under oppakking av varer. Mange, eller evnt bare en smittebærer, kan ha tatt på melkekartongen før deg i butikken, og da hjelper det ikke nødvendigvis at du har unngått å trykke på kortterminalen. Det beste er å gjennføre tiltak man kan leve greit med, som å vaske hender grundig og ofte, og holde avstand. Skal man analysere og desinfisere til hver minste detalj blir man etterhvert sprø. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #53 Del Skrevet 17. mars 2020 Nei, jeg har ikke tid til å vaske flere timer om dagen. Samboer er pålagt overtid og jeg er alene med fire barn hjemme. Har hjemmekontor samtidig som jeg skal undervise tre skolebarn og passe et barnehagebarn. Så skal jeg lage middag, rydde osv. Har ikke tenkt å vaske hele natta. Er heller ikke i risikogruppen noen av oss. Anonymkode: 16e27...e5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #54 Del Skrevet 17. mars 2020 Jeg lurer på, vasker dere frukt og grønnsaker med antibac? Hvordan hæles dere å spise dem etterpå? Anonymkode: 16e27...e5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 17. mars 2020 #55 Del Skrevet 17. mars 2020 8 minutter siden, Fallabella skrev: Det er jo dette siste du nevner som utgjør at jeg vasker ekstra. Vi klør oss automatisk i øyet uten å nødvendigvis være klar over det selv. At du klør deg i øyet i butikken er større risiko, enn at du hadde droppet å vaske alt du kjøper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #56 Del Skrevet 17. mars 2020 2 minutter siden, Nerine_ skrev: Ja det kan leve en stund. Men hvis man skal tenke sånn må du kaste all originalemballasje, desinfisere alt du potensielt kan ha tatt på fra butikken og hjem og under oppakking av varer. Mange, eller evnt bare en smittebærer, kan ha tatt på melkekartongen før deg i butikken, og da hjelper det ikke nødvendigvis at du har unngått å trykke på kortterminalen. Det beste er å gjennføre tiltak man kan leve greit med, som å vaske hender grundig og ofte, og holde avstand. Skal man analysere og desinfisere til hver minste detalj blir man etterhvert sprø. Kan f. eks. slenge det i oppvaskkummen med noen dråper zalo med glovarmt vann (hvis det er pakket inn i plast) for eksempel. Det gjør jeg litt bare for sikkerhets skyld. Tar heller ikke så lang tid. Originalemballasje pælmer jeg raskt ut uansett situasjon siden jeg ikke gidder å ha det stående. Anonymkode: ba212...546 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 17. mars 2020 #57 Del Skrevet 17. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan f. eks. slenge det i oppvaskkummen med noen dråper zalo med glovarmt vann (hvis det er pakket inn i plast) for eksempel. Det gjør jeg litt bare for sikkerhets skyld. Tar heller ikke så lang tid. Originalemballasje pælmer jeg raskt ut uansett situasjon siden jeg ikke gidder å ha det stående. Anonymkode: ba212...546 Tenk etter, tror du virkelig det er det at folk ikke vasker emballasjen som fører til så utbredt smitte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #58 Del Skrevet 17. mars 2020 27 minutter siden, Apocalypte skrev: Problemet er at du berører de tingene du har kjøpt hjemme. Viruset kan leve på flater og ting i inntil 9 dager. Link? Finner kun artikler som påstår 4 dager i 20-22 grader. Anonymkode: 3ac81...f25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 17. mars 2020 #59 Del Skrevet 17. mars 2020 29 minutter siden, Million skrev: Jeg glemte meg bort og tok i dørhåndtaket til kjøledisken med bare fingrene da jeg skulle ha melk i butikken, så det første jeg gjorde var å vaske hendene da jeg kom hjem. Men jeg har jo tatt i f.eks. nøklene mine og jakka da (for å få den av meg) først... så vet ikke hvor mye det hjelper. Om jeg har tatt meg i ansiktet underveis, vet jeg ikke, det er sånt man gjør helt uten å tenke over det. Jeg tar, som normalt, i det jeg må med fingrene. Butikkene vasker ofte berøringspunkter. Er dog bevisst på å ikke ta meg i ansiktet, det har jeg fra jeg jobbet i helsevesenet i mange år. Vasker hendene grundig når jeg kommer hjem. Det får holde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 17. mars 2020 #60 Del Skrevet 17. mars 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kilde og link til dette? Anonymkode: b51c7...11f Fant den ikke, men fant en fra forskning.no son sier at det kan leve på papp i 24 t og på plast og stål i 3 døgn. https://forskning.no/sykdommer/sa-lenge-overlever-koronaviruset-i-lufta-pa-plast-metall-og-papp/1654346 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg