AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #21 Skrevet 16. mars 2020 Skyller grønnsaker og frukt i kaldt vann pga sprøytemidler. Ingenting annet. Anonymkode: 6b389...055
Nerine_ Skrevet 16. mars 2020 #22 Skrevet 16. mars 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Tenkte på det faktisk, men kom fram til at jeg ikke vil være SÅ hysterisk. For hvor stopper det? Som nevnt over, vasker du dørhåndtaket på bilen? Når du pakker ut varene og åpner skapet - vasker du skapdøren etterpå? Du kaster plasten. Vasker du håndtaket på søppelbøtta (oftere nå enn før)? Vasker du nøkkelknippet ditt? Jeg vasker hendene og håper det holder. Anonymkode: ab4bb...fa2 Begynner man sånn så stopper det aldri, og man blir garantert koko ett sted på veien. 8
Djungelvrål Skrevet 16. mars 2020 #23 Skrevet 16. mars 2020 Skal man så langt at man vasker varene må man også vaske bilen innvendig, vaske nøkler, dørhåndtak,, kredittkort, skifte og vaske klær også dusje med en gang man kommer hjem. Jeg er ikke gal. 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #24 Skrevet 16. mars 2020 2 timer siden, Apocalypte skrev: Skal man så langt at man vasker varene må man også vaske bilen innvendig, vaske nøkler, dørhåndtak,, kredittkort, skifte og vaske klær også dusje med en gang man kommer hjem. Jeg er ikke gal. Jeg vasker bilen innvendig av og til og vasker dørhåndtak hver dag😊 Skifter ikke klær og dusjer med en gang jeg kommer hjem da 😂🤷🏼♀️Så er ikke blitt helt gal enda Anonymkode: 20cde...39e
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #25 Skrevet 16. mars 2020 Jeg er høyrisiko, og vil i beste fall bli svært syk om skulle bli smittet, så her vaskes varer over. Handler selvsagt ikke selv, er i hjemmeisolasjon. Men - vi bruker mikrofiberklut og zalovann. Såpe og skrubbing er visstnok langt mer effektivt for å ta knekken på virusets membran enn antibac. Det skal en ganske stor mengde antibac til for at det skal bli noenlunde like bra som vask med såpe. For håndvask skal en bruke 1 teskje flytende antibac. Det lar seg ikke gjøre å påføre alle varer så mye antibac at det har noen reell effekt. Anonymkode: e3efb...ad6 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #26 Skrevet 16. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: De som gjør klar pakken med mat fra kolonial kan jo vær smittet, og har tatt på varene? Eller er det «tryggere» å bestille fra kolonial nå? Anonymkode: 20cde...39e Det er mindre folk i kontakt med maten fra Kolonial. Fra matbutikken kan jo dråpesmitte fra 1000 personer ligge på matvarene. Anonymkode: 5dc3b...6c0
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #27 Skrevet 17. mars 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Også fra handlenettet og opp på rullebåndet i kassa? Anonymkode: 87f36...5dd Handscanner. Slik jeg alltid handler. Er null niks redd for viruset, det regner jeg med jeg får på et tidspunkt, allerede flere kjente som har testet positivt. Men generelt synes jeg handlevogner og butikker er ekle steder, der mengder av uhygieniske mennesker putter unger med sko oppi handlevogn, kladder i vei på brødet etter å ha gått en hel dag uten å vaske hender, og hoster i vei blant grønnsakene. Anonymkode: 744ba...d0f
Hvem er dette? Skrevet 17. mars 2020 #28 Skrevet 17. mars 2020 Jeg vasker alle varer ja, bruker klorin spray. Det desinfiserer.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #29 Skrevet 17. mars 2020 Det går jo forsåvidt greit når man kun har handlet noen få varer, men når man har varer for 2-3.000, så blir det slitsomt å skulle vaske over alt... så jeg tar den sjansen. Tror de har innarbeidet en del rutiner i butikkene, er mer nøye enn tidligere. Anonymkode: 3de93...369
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #30 Skrevet 17. mars 2020 Har ikke gått så langt enda. Vasker hender når jeg kommer hjem fra butikken og etter at jeg har satt varene på plass. Å spise såpe, klor eller anti-bac høres ikke så helsebringende ut på meg. Brød har jeg bare ristet eller laget ostesmørbrød og sånt av. Ristet virus er forhåpentligvis dødt virus. Anonymkode: 33377...94c
Million Skrevet 17. mars 2020 #31 Skrevet 17. mars 2020 (endret) Nei, jeg vasker ikke alt. Har gått over dørhåndtakene hjemme èn gang med Antibac bare. Vi er friske og har ikke såvidt vi vet, hatt nærkontakt med noen smittede. Vi har null fysisk kontakt med omverdenen utenom en ukentlig handletur (selvpålagt). Den butikkturen er en sjanse jeg tar. Jeg vasker ikke varene og desinfiserer ikke bananene med klor, nei.... Jeg unngår å ta på alt mulig og fingrer ikke på varer jeg ikke skal kjøpe i butikken. Bruker egen handlebag (trillebag) og ikke butikkenes kurver og vogner. Har ikke tenkt å klikke helt i disse tider. Kjenner jeg blir helt skrullete ved tanken på å skulle begynne og vaske esken med makaroni.... Endret 17. mars 2020 av Million
Nerine_ Skrevet 17. mars 2020 #32 Skrevet 17. mars 2020 57 minutter siden, Hvem er dette? skrev: Jeg vasker alle varer ja, bruker klorin spray. Det desinfiserer. Hvor mange liter har du sett for deg å bruke ila denne pandemien som kommer til å vare ett år+? Håper du har med i risikoberegningen din at overforbruk av slike sprayer kan gi permanente skader ved inhalasjon.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #33 Skrevet 17. mars 2020 Så der har vi grunnen til at jeg ikke fikk tak i en eneste liten flaske antibac til hendene mine: enkelte har kjøpt opp alt som finnes for å desinfisere seg selv, sin familie og hele sitt hjem med innhold, mange ganger i døgnet, resten av levetiden. Anonymkode: 72d6d...f12 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #34 Skrevet 17. mars 2020 Nei. Men viruset dør etter fire dager på det verste (tre dager på plast feks brus flaske). Så jeg handler og planen er at jeg skal prøve å pakke varer som ikke trenger kjøleskap for seg og la det stå i noen dager. Da blir det virus fritt. Anonymkode: be237...c88
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #35 Skrevet 17. mars 2020 Ikke noe rart at det stor mangel på anti-bac når folk vasker varene sine med det. Anonymkode: b51c7...11f 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #36 Skrevet 17. mars 2020 Nei, ikke varer. Jeg har laget til en klor-spray som jeg sprayer over overflater og dørhåndtak (en i husstanden er syk). Anonymkode: 22fd2...591
Gjest Fallabella Skrevet 17. mars 2020 #37 Skrevet 17. mars 2020 Dere som ikke vasker varer eller bytter emballasje har dårlig fantasi altså Jeg ser for meg at folk gjerne nyser på matvarer, å dette skjer garantert, at enkelte kokofolk sleiker på varer osv. Føler ikke at ting er rent nok til å settes i skapene her så de vaskes med klor eller eddik og jeg bruker egen emballasje. Vi er syke. Jeg tenker at jeg ikke vil smitte en eldre nabo samt at jeg ikke liker tanken på hva folk kan ha gjort med varene før de kommer hjem hit... Jobbet i kantine en gang med en sjef som gjorde veldig ekle ting med maten før den ble satt ut i disken... tror det gjorde noe med meg..
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #38 Skrevet 17. mars 2020 Antibac dreper ikke virus. Det er til bakterier / mikrober. Bare vask med vann. Vann dreper ikke virus heller, men den får virus til å falle av. Det er derfor myndighetene anbefaler håndvask fremfor antibac. Anonymkode: e92a3...205
Nerine_ Skrevet 17. mars 2020 #39 Skrevet 17. mars 2020 45 minutter siden, Fallabella skrev: Dere som ikke vasker varer eller bytter emballasje har dårlig fantasi altså Jeg ser for meg at folk gjerne nyser på matvarer, å dette skjer garantert, at enkelte kokofolk sleiker på varer osv. Føler ikke at ting er rent nok til å settes i skapene her så de vaskes med klor eller eddik og jeg bruker egen emballasje. Vi er syke. Jeg tenker at jeg ikke vil smitte en eldre nabo samt at jeg ikke liker tanken på hva folk kan ha gjort med varene før de kommer hjem hit... Jobbet i kantine en gang med en sjef som gjorde veldig ekle ting med maten før den ble satt ut i disken... tror det gjorde noe med meg.. Heller fantasiløs enn fanatisk. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #40 Skrevet 17. mars 2020 Nei vasker ikke varer,men kjøper ikke noe i løsvekt. Men går over det meste av det vi tar på her hjemme ca annenhver dag. Aner ikke om det hjelper da 🙂 Anonymkode: 57db2...411
Anbefalte innlegg