Gå til innhold

Slettet

Gjest Anonym Bruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
2 minutter siden, Forbanna skrev:

Og å la smittede gå rundt å snyte seg over alt, og føre til hundrevis flere smittede, vil ikke føre til unødig bruk av ressurser mener du? Når de har fått beskjed om at de skulle vært i karantene? Jeg tror vi må ringe viltnemnda, jeg. Herregud.  

Mener du at folk som lufter hunden sin smitter deg på titalls meters avstand? Har du i det hele tatt lest hva en som er i karantene kan foreta seg, eller bare synser du?!

Anonymkode: 6adb1...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

Dersom noen er pålagt karantene, vandrer rundt på butikker, tar bussen, vil eg tru det er klare brudd.    Vedkomende kan  fritt vandre i skog og mark, såfremt vekomende holder avstand til folk rundt seg 

Riktig! Men jeg får inntrykk av at majoriteten på KG tror at karantene betyr at vedkommende må være innendørs eller på sin egen eiendom til enhver tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Mener du at folk som lufter hunden sin smitter deg på titalls meters avstand? Har du i det hele tatt lest hva en som er i karantene kan foreta seg, eller bare synser du?!

Jeg sier at folk som bryter karantenebestemmelsene skal betale, og ingen pris er for høy. Jævlene fortjener all straff. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Bunuel skrev:

Hvordan skal man håndheve dette? Om politiet ser noen på gaten kan de ikke vite om de er i karantene. Skal de stå utenfor hjemmene til alle som er i karantene?

Som for alle andre lovbrudd, vil de som tas for det straffes. Man blir eksempelvis straffet dersom politiet stopper deg når du har kjørt for fort, men skipper straff dersom de ikke oppdager det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mennesker som mistenker smitte, eller som har feber, tungpustethet, hoste skal ikke være i karantene, de skal isoleres. Hvorfor skal de isoleres tror du, og ikke vandre rundt i skogen en gang? Det er vel nettopp fordi det er veldig smittsomt. 

Tror du alle som har kjent litt rusk i halsen og tungpustethet holder seg isolert? Jeg tror nemlig at de tar seg en tur ut, fordi de selv tror de er i karantene, og tror det ikke er så ille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er skikkelig dårlig gjort å bryte karantenen, men jeg tror ikke det er nok plass i fengsler til å fengsle de som bryter den heller... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonym Bruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Riktig! Men jeg får inntrykk av at majoriteten på KG tror at karantene betyr at vedkommende må være innendørs eller på sin egen eiendom til enhver tid.

Muleg du dikterer / forveksler  andre her.    Slik eg har oppfattet det kan de som blir pålagt karantene bevege seg nokså fritt (går ikkje m/ fotlenke)  men kan ikkje gå til butikken, postkontoret, skattekontoret etc.     Vi er inne en influensesesong,  og ingangen til Korona kan lett forveksles med influensea.   Eg er ikkje så sikker på om ein ikkje er smiittefarleg etter at karantenetiden er utgått ?        

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gorilla said:

Jeg synes det er skikkelig dårlig gjort å bryte karantenen, men jeg tror ikke det er nok plass i fengsler til å fengsle de som bryter den heller... 

Da får de betale, da. 150% av én årslønn for eksempel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Rainstorm skrev:

Mennesker som mistenker smitte, eller som har feber, tungpustethet, hoste skal ikke være i karantene, de skal isoleres. Hvorfor skal de isoleres tror du, og ikke vandre rundt i skogen en gang? Det er vel nettopp fordi det er veldig smittsomt. 

Tror du alle som har kjent litt rusk i halsen og tungpustethet holder seg isolert? Jeg tror nemlig at de tar seg en tur ut, fordi de selv tror de er i karantene, og tror det ikke er så ille. 

Da snakker vi om isolering. Da skal man være inne, hele tiden. Men folk her inne, og sannsynligvis ute i den virkelige verden vet ikke forskjellen. 

Jeg kan da ikke melde den storrøykende naboen min som hoster helt likt hele året til politiet bare fordi han var ute og luftet hunden sin klokken ti i kveld i et område der det knapt ferdes noen andre. Såvidt jeg vet, er han ikke i karantene eller syk. Han har bare røykt litt mye sigaretter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da snakker vi om isolering. Da skal man være inne, hele tiden. Men folk her inne, og sannsynligvis ute i den virkelige verden vet ikke forskjellen. 

Jeg kan da ikke melde den storrøykende naboen min som hoster helt likt hele året til politiet bare fordi han var ute og luftet hunden sin klokken ti i kveld i et område der det knapt ferdes noen andre. Såvidt jeg vet, er han ikke i karantene eller syk. Han har bare røykt litt mye sigaretter.

Nei, så vidt du vet så kan du jo ikke det. Poenget er vel at mange vet om folk som er i karantene, de vet om folk som skulle vært i isolasjon, og de VET at de bryter disse reglene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Forbanna skrev:

Da får de betale, da. 150% av én årslønn for eksempel. 

Det var svært så saklig du valgte å være, da. 🙄 Du mener de skal betale mer enn en promillekjører med høyeste sats, som er 1,5 månedslønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var svært så saklig du valgte å være, da. 🙄 Du mener de skal betale mer enn en promillekjører med høyeste sats, som er 1,5 månedslønn. 

Absolutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Brunello skrev:

Som for alle andre lovbrudd, vil de som tas for det straffes. Man blir eksempelvis straffet dersom politiet stopper deg når du har kjørt for fort, men skipper straff dersom de ikke oppdager det.

Åja, det forstod jeg ikke..... tusen takk for oppklaringen...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• Opprett ny...