Gå til innhold

Slettet

Gjest Anonym Bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)

Hørte på NRK dagsnytt at de som bryter karantenereglene kan pålegges en bot på opptil kr. 20.000

Endret av Anonym Bruker
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flott. 

Anonymkode: fb91b...a89

• Liker 12
Skrevet

Hvordan skal man håndheve dette? Om politiet ser noen på gaten kan de ikke vite om de er i karantene. Skal de stå utenfor hjemmene til alle som er i karantene?

• Liker 2
Skrevet

Håper folk er flinke til å sladre. Satans egoister, de karantenebryterne. 

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Mobilnettet vil avsløre hvem som er på hytta.

Anonymkode: 1d2ef...a8c

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Summen er for lav, for mange er dette lommerusk. 

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Leste det kunne bli fengsel på folk som dro på fest også i noen byer, endelig ordentlig tiltak som blir gjort! 

«For å hindre koronasmitte innfører Lillestrøm kommune forbud mot å ha fest. De som bryter forbudet, risikerer opp mot to års fengsel, advarer politiet»

kilde: https://www.dagbladet.no/nyheter/truer-med-boter-og-fengsel/72251275

Endret av rebony
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Burde være basert på inntekt, dette ikke er en sum i det heletatt for de som sitter oppe på hytta til flere millioner.

Anonymkode: 7ad47...a6d

• Liker 3
Gjest Anonym Bruker
Skrevet

Staeten  må sjølvsagt finne noen måter å  drive inn penger på også i desse tider.     

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, Forbanna skrev:

Håper folk er flinke til å sladre. Satans egoister, de karantenebryterne. 

Det forutsetter at den som sladrer har kontroll på hva en karantene innebærer, ellers blir det unødig belastning på politi og rettsvesen. Svært mange på KG later til å blande sammen karantene og isolasjon.

Anonymkode: 6adb1...069

• Liker 5
Skrevet
41 minutter siden, Bunuel skrev:

Hvordan skal man håndheve dette? Om politiet ser noen på gaten kan de ikke vite om de er i karantene. Skal de stå utenfor hjemmene til alle som er i karantene?

Håper naboer og andre melder fra.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og hvordan kan de som sladrer vite at folk faktisk har karantene? Og at de bare ikke går ut en tur å få frisk luft? (det er lov) 

Ta meg som eksempel. Jeg bor i en by hvor jeg har svært få bekjente, samtlige av disse bor ikke i nærheten av meg. Jeg er i karantene fordi jeg har vært i utlandet. Hvordan skal noen "ta meg" i å gå på nærbutikken? 

Og nei, jeg er ingen "karantene-bryter". Har holdt meg så godt som isolert. Men jeg sliter bare med å skjønne hvordan denne loven skal håndheves. 

Anonymkode: 67313...863

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

20000 er nok for lite til eliten i Hemsedal og andre plasser. Skulle vært 20000 i dagsbøter isteden

Anonymkode: df47b...d69

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Og hvordan kan de som sladrer vite at folk faktisk har karantene? Og at de bare ikke går ut en tur å få frisk luft? (det er lov) 

Ta meg som eksempel. Jeg bor i en by hvor jeg har svært få bekjente, samtlige av disse bor ikke i nærheten av meg. Jeg er i karantene fordi jeg har vært i utlandet. Hvordan skal noen "ta meg" i å gå på nærbutikken? 

Og nei, jeg er ingen "karantene-bryter". Har holdt meg så godt som isolert. Men jeg sliter bare med å skjønne hvordan denne loven skal håndheves. 

Anonymkode: 67313...863

Ofte er bare redselen for å bli tatt godt nok til at det får folk til å holde seg hjemme. De aller fleste hadde nok klart å stjele en sjokolade på Rema 1000 liksom, men tanken på at man kan bli tatt stopper veldig mange. I tillegg gjør det at man får bot dette til å bli en litt mer «kriminell» handling, istedet for bare en regel som sier «ikke gå ut vær så snill...»

Anonymkode: 48d0c...0b9

• Liker 7
Skrevet

Veldig bra, på tide. Det må hardere lut til når folk ikke evner å følge reglene.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Honey Dew skrev:

Håper naboer og andre melder fra.

Det er jo greit. Men veldig urealistisk at alle naboer i Norge skal ha den oversikten

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nå meldt en person! Spennende å se hvordan politiet håndterer dette. 

Anonymkode: 9bcb3...c57

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nysgjerrig på hvordan du vet at vedkommende brøt karantene? 

Anonymkode: 6adb1...069

Gjest Anonym Bruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor høy blei dusøren?

• Opprett ny...