AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #1 Skrevet 16. mars 2020 Alle oppfordres til å holde seg mest mulig inne, fører det til at du shopper mer, men da på nett? Anonymkode: e00af...965
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #2 Skrevet 16. mars 2020 Nei. Vi går en usikker tid i møte, med tanke på arbeidssituasjon og økonomi. Mannen har alt fått permitteringsvarsel. Jeg shoppet dog klær for 8000,- på nett dagen før barnehager og skoler ble stengt. Mottok forsendelsen på lørdag og skal nå sende tilbake ca. halvparten (i verdi) og mesteparten (i mengde) Har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke returnerte alt, og kjenner også på at jeg ikke har noe behov for fine klær her jeg sitter med hjemmekontor, men noe av klærne vil jeg så gjerne ha... 😶 Anonymkode: 907a8...257 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #3 Skrevet 16. mars 2020 Nei, mindre. Holder på pengene mine nå. Anonymkode: ecc2e...a50 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #6 Skrevet 16. mars 2020 Jeg har shoppet litt, men av hensyn til miljøet begrenser jeg det. Anonymkode: 5d007...110 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #7 Skrevet 16. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei. Vi går en usikker tid i møte, med tanke på arbeidssituasjon og økonomi. Mannen har alt fått permitteringsvarsel. Jeg shoppet dog klær for 8000,- på nett dagen før barnehager og skoler ble stengt. Mottok forsendelsen på lørdag og skal nå sende tilbake ca. halvparten (i verdi) og mesteparten (i mengde) Har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke returnerte alt, og kjenner også på at jeg ikke har noe behov for fine klær her jeg sitter med hjemmekontor, men noe av klærne vil jeg så gjerne ha... 😶 Anonymkode: 907a8...257 Kjøp dem senere da. Ville virkelig sendt alt tilbake nå , for å ha likviditet i orden. Anonymkode: 4497b...3bb
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #8 Skrevet 16. mars 2020 Jeg kjøper masse e-bøker 🙂. Vi får heldigvis ingen endring i økonomien, og det er jeg takknemlig for. Anonymkode: a61a3...a7e 2
GammelKaktus Skrevet 16. mars 2020 #9 Skrevet 16. mars 2020 Har ikke kjøpt noe ennå. Men har funnet utrolig mye jeg kunne tenkt meg og dette er bare første dagen så jeg kommer nok til å ha lister lange som år...
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #10 Skrevet 16. mars 2020 Det er bra å shoppe og handle om dere har råd til det. Det beste regjeringen kan gjøre for oss nå er å sikre alle inntekt sånn at vi bruker penger sånn at de kommer ut i samfunnet og arbeidsplassene består. Penger i sirkulasjon er lik mindre ødeleggelse. Anonymkode: 7c045...4e8 14
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #11 Skrevet 16. mars 2020 Kjøper mere brød. Kona og jeg har hjemmekontor ,og spiser derfor lunsj hjemme. Anonymkode: 17e9c...811 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #12 Skrevet 16. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøp dem senere da. Ville virkelig sendt alt tilbake nå , for å ha likviditet i orden. Anonymkode: 4497b...3bb Joda, og jeg sendte alt tilbake som jeg kan få tak i tilsvarende igjen senere, men det jeg beholdt er fra en tidligere kolleksjon som er utsolgt. Dessuten er det bra dersom folk bruker penger nå, dersom de kan, da forbruk sikrer arbeidsplasser. Anonymkode: 907a8...257 2
SPOCA Skrevet 16. mars 2020 #13 Skrevet 16. mars 2020 Nei, ikke det i hele tatt. Samboeren min og jeg har nå laget et mål om å ikke bruke kortet en eneste gang de neste 14 dagene (vel 12 dagene, siden vi begynte for et par dager siden). Og så vil dette forlenges etter som tiden går. Vi har en krukke med mynter og sedler (jada, jeg vet det er anbefalt med kort, så da legger vi til side tilsvarende beløp og fører over til kortene våre når vi får mulighet til det, men det er en symbolsk greie) som vi i verste fall kan bruke om vi trenger melk eller doruller (eller lignende varer). Går bra, har både nok mat og drikke i hus (nei, vi har ikke hamstret, men jeg månedshandler, så vi hadde fylt opp rett før krisen virkelig kom), mer trenger vi ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #14 Skrevet 16. mars 2020 Nei, har ikke shoppet i det hele tatt. Kun kjøpt matvarer. Jeg står i fare for å bli permittert når som helst, så det blir minimalt med shopping fremover også. Anonymkode: a7b7a...8c3 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #15 Skrevet 16. mars 2020 Har ikke shoppet og har ikke planer om det heller. Anonymkode: b5ed9...7d8
Brunello Skrevet 16. mars 2020 #16 Skrevet 16. mars 2020 Alle bør droppe nettshopping og handle i butikker i lokalmiljøet når vi er tilbake i normal drift. En del av den nasjonale dugnaden må være at vi bruker penger i Norge. Om ikke blir det dyrt for oss når vi må finansiere NAVs kostnader. 7
Sam Jones Skrevet 16. mars 2020 #17 Skrevet 16. mars 2020 3 minutter siden, Brunello skrev: Alle bør droppe nettshopping og handle i butikker i lokalmiljøet når vi er tilbake i normal drift. En del av den nasjonale dugnaden må være at vi bruker penger i Norge. Om ikke blir det dyrt for oss når vi må finansiere NAVs kostnader. Man kan støtte norske bedrifter ved nettshopping også. Jeg handler! Ønsker å holde næringer i gang. Så gjør det nesten bare av ren godhet. 😄 11
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #18 Skrevet 16. mars 2020 Nei, jeg har ikke shoppet noe. Og jeg pleier å shoppe mye på nettet. Anonymkode: 5ea28...577
Brunello Skrevet 16. mars 2020 #19 Skrevet 16. mars 2020 2 minutter siden, Sam Jones skrev: Man kan støtte norske bedrifter ved nettshopping også. Jeg handler! Ønsker å holde næringer i gang. Så gjør det nesten bare av ren godhet. 😄 Til dels enig. Hovedpoenget er å handle i Norge, men handel i butikk genererer fler arbeidsplasser. Det er viktig nå.
Sam Jones Skrevet 16. mars 2020 #20 Skrevet 16. mars 2020 Akkurat nå, Brunello skrev: Til dels enig. Hovedpoenget er å handle i Norge, men handel i butikk genererer fler arbeidsplasser. Det er viktig nå. Ja, enig i det! Bare midlertidig løsning når man ikke kan gå så mye i butikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå