AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #1 Skrevet 16. mars 2020 Utvikler man forkjølelsessymptomer uten å ha vært i nærkontakt med noen som er bekreftet smittet av covid-19, skal man holde seg hjemme, men partner får fremdeles lov til å gå på jobb. Nå tester de jo ikke folk for korona lenger, så vi vil aldri få svar på om forkjølelsen til kona er korona eller bare en forkjølelse. Likevel står jeg altså fritt til å gå på jobb som potensiell smittebærer. Dette gir ingen mening for meg, noen som kan forklare?? Anonymkode: e5a26...006 2
Miss.Wildfox Skrevet 16. mars 2020 #2 Skrevet 16. mars 2020 Jeg og finner det svært merkelig med tanke på at nye funn har konkludert med at man selv er smittebærer i inkubasjonstiden. 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #3 Skrevet 16. mars 2020 Er det lov da? Leste på helsedirektoratet at dersom noen i husstanden har symptomer, er det viktig at resten av husstanden også holder seg hjemme. Jeg har symptomer, og er i isolasjon. Samboer er helt frisk, men må være hjemme i karantene. Anonymkode: f577b...166
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #4 Skrevet 16. mars 2020 Helt tullete. Samboer i går. Jeg fulgte etter i dag. Dette sprer seg som ild i tørt gress og jeg har vært på jobb i dag og kanskje smittet folk Anonymkode: 11c7f...eb6
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #6 Skrevet 16. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det lov da? Leste på helsedirektoratet at dersom noen i husstanden har symptomer, er det viktig at resten av husstanden også holder seg hjemme. Jeg har symptomer, og er i isolasjon. Samboer er helt frisk, men må være hjemme i karantene. Anonymkode: f577b...166 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: f577b...166 Forskjellen her er at ingen av oss har vært i kontakt med noen som har vært i utlandet eller er bekreftet smittet (som vi vet). Ut fra det jeg leser meg til på Folkehelseinstituttets nettsider, vil det si at jeg er fri til å gjøre som jeg vil: https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/rad-til-personer-som-er-smittet-eller-har-vart-utsatt-for-smitte/rad-til-deg-som-har-symptomer-pa-akutt-luftveisinfeksjon/ Anonymkode: e5a26...006
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #7 Skrevet 16. mars 2020 Jeg er helsepersonell og vi har fått beskjed om at hvis noen i familien har symptomer, så skal vi alikevel gå på jobb. Vi blir kun testet hvis vi blir dårlige med feber, hoste, tung pust etc. Hvis vi kun har forkjølelsessymptomer blir vi ikke testet. Anonymkode: 724eb...4b5 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #8 Skrevet 16. mars 2020 Det er jo veldig merkelig i såfall. Jeg fikk beskjed fra legen min at jeg måtte i isolasjon fordi jeg har symptomer, og resten av husstanden må i karantene (eventuelt isolasjon dersom de får symptomer). Det er jo sånn det burde gjøres! Anonymkode: f577b...166 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #9 Skrevet 16. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Utvikler man forkjølelsessymptomer uten å ha vært i nærkontakt med noen som er bekreftet smittet av covid-19, skal man holde seg hjemme, men partner får fremdeles lov til å gå på jobb. Nå tester de jo ikke folk for korona lenger, så vi vil aldri få svar på om forkjølelsen til kona er korona eller bare en forkjølelse. Likevel står jeg altså fritt til å gå på jobb som potensiell smittebærer. Dette gir ingen mening for meg, noen som kan forklare?? Anonymkode: e5a26...006 Fordi hvis hele landet sitter i karantene og ingen møter på jobb, vil halve befolkningen dø. Ikke av corona, men av mangel på mat, helsetjenester osv. Anonymkode: 9290b...e11 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #10 Skrevet 16. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fordi hvis hele landet sitter i karantene og ingen møter på jobb, vil halve befolkningen dø. Ikke av corona, men av mangel på mat, helsetjenester osv. Anonymkode: 9290b...e11 Kanskje vi må avklare mer mellom yrke, for Norge klarer seg uten både min kjære og meg noen uker. Anonymkode: e5a26...006
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #11 Skrevet 16. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Utvikler man forkjølelsessymptomer uten å ha vært i nærkontakt med noen som er bekreftet smittet av covid-19, skal man holde seg hjemme, men partner får fremdeles lov til å gå på jobb. Nå tester de jo ikke folk for korona lenger, så vi vil aldri få svar på om forkjølelsen til kona er korona eller bare en forkjølelse. Likevel står jeg altså fritt til å gå på jobb som potensiell smittebærer. Dette gir ingen mening for meg, noen som kan forklare?? Anonymkode: e5a26...006 De som går på jobb og ikke har hjemmekontor nå er «samfunnskritiske funksjoner». Og stol på meg - vi jobber så isolert fra hverandre at de 4-5 vi smitter på jobb er lett å putte i karantene. Folk som kan jobbe alene gjør også det. Mutters ensomme med matpakka i bilen. Og så er det viktig å huske at de nasjonale målene for covid 19 er fullt utbrudd i juni. Ikke stopp av smittespredning.. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje vi må avklare mer mellom yrke, for Norge klarer seg uten både min kjære og meg noen uker. Anonymkode: e5a26...006 Gjør man det? Dersom 50% av alle med din jobb i Norge satt hjemme i karantene? Er du helt sikker? De fleste virkelig ikke-viktige jobber er ikke i aktivitet etter de siste restriksjonene. Endel virkelig viktige jobber også. Anonymkode: ad0a9...84f
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #12 Skrevet 17. mars 2020 Fordi tiltakene er for å begrense smitte, ikke stoppe den. Stenger man alt, og setter alle i husarrest, vil konsekvensene bli mye større enn det viruset alene klarer. Anonymkode: ad356...0c9
Anbefalte innlegg