AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #1 Skrevet 16. mars 2020 I går fikk jeg hodepine, sår hals og følte meg slapp. Holdt derfor sengen. I dag ringte jeg fastlegen og fikk 14-dagers sykmelding. Tar ingen sjanser, men føler ikke at det er koronaviruset som har inntatt min kropp. Har et barn og en samboer og en samboer som jobber i barnevernstjenesten. Han holder seg derfor også hjemme fra jobb. Jeg sendte melding til mine arbeidsgivere om at jeg har følt meg redusert i helgen og derfor er blitt sykmelding. Fikk en melding av den ene i retur om at jeg kunne få permitteringsvarsel. Jeg er fagorganisert. Kan man bli permittert mens man er sykmeldt? Jeg jobber i varehandel. Anonymkode: 3f5e2...7f6 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #2 Skrevet 16. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I går fikk jeg hodepine, sår hals og følte meg slapp. Holdt derfor sengen. I dag ringte jeg fastlegen og fikk 14-dagers sykmelding. Tar ingen sjanser, men føler ikke at det er koronaviruset som har inntatt min kropp. Har et barn og en samboer og en samboer som jobber i barnevernstjenesten. Han holder seg derfor også hjemme fra jobb. Jeg sendte melding til mine arbeidsgivere om at jeg har følt meg redusert i helgen og derfor er blitt sykmelding. Fikk en melding av den ene i retur om at jeg kunne få permitteringsvarsel. Jeg er fagorganisert. Kan man bli permittert mens man er sykmeldt? Jeg jobber i varehandel. Anonymkode: 3f5e2...7f6 Rettelse; har kun en samboer altså 😁. Anonymkode: 3f5e2...7f6 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #3 Skrevet 16. mars 2020 Så fremt du ikke fikk permiteringsvarslet før du leverte sykemelding, så er du sykemeldt! Anonymkode: 6c6a2...0b6 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #4 Skrevet 16. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så fremt du ikke fikk permiteringsvarslet før du leverte sykemelding, så er du sykemeldt! Anonymkode: 6c6a2...0b6 Takk for svar! Det er det jeg tenker også 👍🏻. Anonymkode: 3f5e2...7f6 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #5 Skrevet 16. mars 2020 Du kan bli permittert som sykemeldt ja. Men egne regler Anonymkode: e3865...47b 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #6 Skrevet 16. mars 2020 Ja, man kan bli permittert når man er sykemeldt, men det slår inn andre regler med tanke på lønn og hvem som betaler hva osv. Du er ikke mer spesiell enn de andre i bedriften fordi du er syk. Anonymkode: 26cbd...cbe
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #7 Skrevet 16. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, man kan bli permittert når man er sykemeldt, men det slår inn andre regler med tanke på lønn og hvem som betaler hva osv. Du er ikke mer spesiell enn de andre i bedriften fordi du er syk. Anonymkode: 26cbd...cbe Takk for svar, men den siste setningen var helt unødvendig.. Anonymkode: 3f5e2...7f6 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #8 Skrevet 16. mars 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan bli permittert som sykemeldt ja. Men egne regler Anonymkode: e3865...47b Takk for svar! Da jeg skal jeg lese meg opp på de nye reglene. Anonymkode: 3f5e2...7f6
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #9 Skrevet 16. mars 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, men den siste setningen var helt unødvendig.. Anonymkode: 3f5e2...7f6 Når du som svar over mitt innlegg skriver til en annen at du er helt enig i at du er sykemeldt og ikke permittert, så følte jeg den setningen var på helt riktig plass. Jeg beklager at du eventuelt er permittert. Vi lever også i usikkerhet i vår familie, og det suger skikkelig. Og hører mange i samme kategori som oss som sier de ikke kan permitteres fordi de er sykemeldte. Så jeg var også kanskje litt irritert allerede når jeg leste svaret ditt. Ha en fin dag!:) Anonymkode: 26cbd...cbe
Anbefalte innlegg