Gå til innhold

Folk nekter å dra hjem fra hyttene!

uranus

Anbefalte innlegg

Hyttefolk-----> Erna sier dra hjem ------ > ikke f min hytte gjør som jeg vil -------> Hele norge, dra hjem ------ > Neeeeeei----- Dere får bøter og heimvernet kommer å henter dere ----------> Da må de bære meg ut...........

Håpløs gjeng, håper heimvernet legger igjen en hilsen i hyttaboka... Var her, hentet nok et egoist dust av en stabukk.

Hilsen en som gjerne skulle vært på hytta, men som tenker lengre en nesa rekker.

Endret av morhjertegod
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
9 minutter siden, uranus said:

Holder seg på hyttene sine? Selv folk som ER i karantene driter i å holde den:

https://www.nrk.no/sorlandet/hytteeiere-bryter-karantenereglene-1.14937301

Det er et annet problem enn at de er på hytta - Det finnes folk i byene som også gjør dette. Og det må bøtelegges.

Anonymkode: 5294e...c62

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
33 minutter siden, Druid skrev:

Les kilden din en gang til. 

Jeg sier ikke at det ikke er utfordringer med å ha hyttegjester i tillegg til lokale problemer, men gitt flertallet av hytteboerene har valgt å bli ut i fra egne risikovurderinger og vi har en majoritet av selvstendige hytter, så gir ser jeg ikke mening å flytte på folk. Smitten løper ikke i fjellet på jakt etter folk. 

Hmmm. Tror du de holder seg inne i hyttene sine, eller tror du de må løpe på vinmonopolet for påfyll støtt og stadig?

Anonymkode: 869c3...907

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg jobber på lokalsykehus nær et stort hytteområde og de få vi har innlagt med coronasmitte er alle hyttefolk. 

Anonymkode: 2be60...37f

Er dette rikinger som driter i å holde reglene? Hvordan oppfatter dere i helsevesenet dem? Får det noen konsekvenser hvis det blir kapasitetsproblemer? 

Anonymkode: a286d...a35

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis oss tallene, hvor mange, hvem, og av hvem? Alt er bare føleri for det finnes nemlig ikke belegg for å si at byfolk drar på hytta for å smitte bygdefolket. Imidlertid er jeg helt enig. Hold dere hjemme, det kan da umulig være så vanskelig å gå i isolasjon noen uker. 

Anonymkode: f9e70...698

Det er ingen som tror at de reiser på hytta "for å smitte bygdefolket", dvs. at de gjør det med vilje, det er det vel ingen som har påstått. Folk reagerer på egoismen i det. En ting er å ikke tenke seg om, men når "hele landet" oppfordrer til å reise hjem, burde det ringe en bjelle.

Det er risikoen som er forbundet med at de reiser rundt og potensielt tar med seg smitte fra hjemstedet til småsteder som a) ikke har kapasitet til å gi helsehjelp til så mange flere enn egne innbyggere og b) får innført og spredd smitte, og som kanskje ellers ikke hadde blitt plaget av dette, i hvert fall ikke i så stor grad. 

Hvis du har fått med deg nyhetene de siste ukene og månedene, kan du da ikke ha unngått å få med deg hvor smittsomt dette er, det har ingenting med vilje å gjøre.

Som sagt, hyttefolk er normalt en svært god inntektskilde for hyttekommunene, så de ber dem ikke forlate uten en svært god grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bent Høie ser bort i fra at skitrekk er stengt og langrennsløypene tomme. Så den kapasiteten han snakker om (til å ta andre ting enn corona, som fall fra trapp, kutt med kniv), er ikke nødvendigvis så ille. 

Jeg begriper ikke hyttefolket som faktisk kontakter Røde Kors, det må de bare slutte med. Men en stor del av hytteeierne tar ansvar og isolerer seg. 
Hyttekommunene er engstelig for hva som kan skje om alle drar på hytten, og det skjønner jeg. Men at det ikke kan gis dispensasjon er idioti, og manglende utnyttelse av et smittebegrensende tiltak og kapasitet til å holde folk i karantene isolert fra andre familiemedlemmer. 

Bent Høie nevner slag og hjerteproblemer i tillegg til de to tingene du nevner og ikke noe av det har vel noe særlig med skitrekk og langrennsløyper å gjøre? :klo: 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, morhjertegod said:

Hyttefolk-----> Erna sier dra hjem ------ > ikke f min hytte gjør som jeg vil -------> Hele norgen, dra hjem ------ > Neeeeeei----- Dere får bøter og heimvernet kommer å henter dere ----------> Da må de bære meg ut...........

Håpløs gjeng, håper heimvernet legger igjen en hilsen i hyttaboka... Var her, hentet nok et egoist dust av en stabukk.

Hilsen en som gjerne skulle vært på hytta, men som tenker lengre en nesa rekker.

Du tror du er så mye bedre enn feks denne hytteeieren som har en god grunn og mulighet for retrett på kort varsel 

https://www.nrk.no/mr/_-vi-er-ikke-uansvarlige-som-gir-blaffen-i-alle-som-drar-pa-hytta-1.14945282

Morhjertegod burde kanskje ikke være så ivrig etter å dømme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du tror du er så mye bedre enn feks denne hytteeieren som har en god grunn og mulighet for retrett på kort varsel 

https://www.nrk.no/mr/_-vi-er-ikke-uansvarlige-som-gir-blaffen-i-alle-som-drar-pa-hytta-1.14945282

Morhjertegod burde kanskje ikke være så ivrig etter å dømme. 

Skjønner de som trodde dette var en lur ide, men nå har de fått beskjed i tre dager, kom dere hjem!! Regler gjelder ikke bare for noen, de gjelder for alle.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, morhjertegod skrev:

Hyttefolk-----> Erna sier dra hjem ------ > ikke f min hytte gjør som jeg vil -------> Hele norge, dra hjem ------ > Neeeeeei----- Dere får bøter og heimvernet kommer å henter dere ----------> Da må de bære meg ut...........

Noe lignende som det kinesiske politiet i dokumentaren "Koronaviruset – kaoset i Wuhan", der bærer de faktisk potensielle smittebærere ut av hjemmene deres … 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En annen ide er at hytteeiere på lik linje som folk har forvilla seg inn i en fjellvegg i et basehopp burde betale for alle kostnader og ringvirkninger - med pant i hytta.

Anonymkode: 2b292...291

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Patetiske boomers. Her mister folk jobben sin, blir gjeldsslaver og må være hjemme i karantene for at disse ikke skal bli smittet. Så skal de jammen meg belaste kommuner de ikke hører til engang? Galskap satt i system. 

Anonymkode: 3f653...1bc

Slutt å bland inn alder. Det er masse unge folk som herjer ute også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er dette rikinger som driter i å holde reglene? Hvordan oppfatter dere i helsevesenet dem? Får det noen konsekvenser hvis det blir kapasitetsproblemer? 

Anonymkode: a286d...a35

De får selvfølgelig nødvendig helsehjelp på lik linje med andre, og når de er i en slik tilstand at de kan transporteres til sine respektive lokalsykehus vil det bli gjort ASAP😊

Anonymkode: 2be60...37f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Leo said:

Bent Høie nevner slag og hjerteproblemer i tillegg til de to tingene du nevner og ikke noe av det har vel noe særlig med skitrekk og langrennsløyper å gjøre? :klo: 

De tingene jeg nevnte vsr tar eks som Høie nevnte, Birde være unødvendig å måtte skrive eksplisitt at stengte skitrekk osv gir førre benbrudd osv men du må visst ha det med teskje. Og det frigjør kapasitet.
Også risikoen for hjerteinfarkt om du nå skal fokusere på det, er noe lavere fordi folk ikke er ute. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
37 minutter siden, Druid skrev:

Jeg sier ikke at det ikke er utfordringer med å ha hyttegjester i tillegg til lokale problemer, men gitt flertallet av hytteboerene har valgt å bli ut i fra egne risikovurderinger og vi har en majoritet av selvstendige hytter, så gir ser jeg ikke mening å flytte på folk. Smitten løper ikke i fjellet på jakt etter folk. 

Nå er det ikke bare når det gjelder smitte. De kan ha behov for øyeblikkelig hjelp, og i ett lite lokalsamfunn har ikke kapasitet til å hjelpe i disse dager.

Så det er bare en ting å si om slike som ikke evner å høre etter; EGOISTER.

Anonymkode: 839c2...f88

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, morhjertegod said:

Skjønner de som trodde dette var en lur ide, men nå har de fått beskjed i tre dager, kom dere hjem!! Regler gjelder ikke bare for noen, de gjelder for alle.

Virker ikke sånn med ditt resonnement. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
40 minutter siden, Druid skrev:

Det er veldig mange andre ting enn corona som kan skje bygdenes gjester som vil belaste et lite samfunns allerede pressede helsevesen!

Anonymkode: 552de...4f6

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Disse kvisene på samfunnets rumpe bør dras ut av hyttene med makt, mens TV-kameraene går.

Anonymkode: f67ce...f5b

Norges svar på Cops! Drar nordmenn med for mye fritid, skrikende ut av de flotte fine hyttene sine, og tvinger de gråtende inn i hjemmet sitt.

Anonymkode: 8b3bc...85f

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De tingene jeg nevnte vsr tar eks som Høie nevnte, Birde være unødvendig å måtte skrive eksplisitt at stengte skitrekk osv gir førre benbrudd osv men du må visst ha det med teskje. Og det frigjør kapasitet.
Også risikoen for hjerteinfarkt om du nå skal fokusere på det, er noe lavere fordi folk ikke er ute. 

Er du på hytta? Uansett kan du jo ringe Hol kommune i morgen å forklare dem at dette ikke er noe problem. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Leo said:

Er du på hytta? Uansett kan du jo ringe Hol kommune i morgen å forklare dem at dette ikke er noe problem. 

Nei, jeg er ikke på hytten. Det er jo ikke bare Hol det er snakk om, det gjelder alle hyttekommuner; det bør være anledning til dispensasjon.
Eks: Min onkel er i risikogruppe, ble dårlig, ble testet - negative test.
Han kan dra til nabokommunen og holde seg på hytten, men må i steden inn til byen der han bor i bygård med 40 boenheter. Dvs han vet han er frisk men må oppholde seg der risikoen er størst. Blir han dårlig av andre ting, enten han er hjemme el på hytten, kan han hentes av min bror. Om han må hentes med ambulanse er avstanden til sykehuset omtrent den samme. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg er ikke på hytten. Det er jo ikke bare Hol det er snakk om, det gjelder alle hyttekommuner; det bør være anledning til dispensasjon.
Eks: Min onkel er i risikogruppe, ble dårlig, ble testet - negative test.
Han kan dra til nabokommunen og holde seg på hytten, men må i steden inn til byen der han bor i bygård med 40 boenheter. Dvs han vet han er frisk men må oppholde seg der risikoen er størst. Blir han dårlig av andre ting, enten han er hjemme el på hytten, kan han hentes av min bror. Om han må hentes med ambulanse er avstanden til sykehuset omtrent den samme. 

Greit. Da har du ikke forstått, eller vil ikke forstå, verken det Bent Høie eller jeg (Og for så vidt de fleste andre) prøver å formidle. Jeg avslutter denne diskusjonen her. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...