Honey Dew Skrevet 16. mars 2020 #21 Del Skrevet 16. mars 2020 Er det ikke slik at folk som nekter å dra fra hyttene, får 15 000,- i bot nå? Synes jeg leste det i forbifarten et sted. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #22 Del Skrevet 16. mars 2020 Her jeg bor (Oslo vest) har de dratt på hytta og latt ungdommen være igjen hjemme med fryseren full. Hva tror dere ungdommene gjør når de er alene hjemme?😡😡😡 Jeg sa fra til den ene naboen og da var jeg visst hysterisk😖 Anonymkode: a4388...bcc 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 16. mars 2020 #23 Del Skrevet 16. mars 2020 28 minutter siden, punkyB skrev: Leste forslaget et eller annet sted - men hvorfor ikke lage livesending minutt for minutt med alle idiotene som hentes hjem. DET hadde vært noe som hadde vært verdt å følge med på. Ta en telefon til NRK og tips dem 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #24 Del Skrevet 16. mars 2020 Disse kvisene på samfunnets rumpe bør dras ut av hyttene med makt, mens TV-kameraene går. Anonymkode: f67ce...f5b 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 16. mars 2020 #25 Del Skrevet 16. mars 2020 Jeg tror dette "fenomenet" er noe av det vi kommer til å fortelle barnebarna om, og som kommer til å stå igjen som eksempel på hva folk fikk seg til. - Og så hadde vi disse hyttefolka, som bekrefta enhver fordom og karikatur om hyttefolk på rekreasjonsreise på bygda, som nekta å dra hjem, slik at kommunene måtte be om hjelp fra Heimevernet for å skape en trygg beredskap for innbyggerne sine. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morhjertegod Skrevet 16. mars 2020 #26 Del Skrevet 16. mars 2020 Nesten så man blir flau av å være hytteeier om dagen. På Hvaler er det lysnjestemning, hadde mine svigerforeldre hvert en av dem, skulle vi personlig reist å hentet dem. Skjønner mange tenker at der er det mindre smitte, men de kan alt være smittet og da knekker lokalsamfunnet sammen. Kom dere hjem, hva dere mener, hva som personlig er best for dere, uviktig. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #27 Del Skrevet 16. mars 2020 41 minutter siden, Druid skrev: Dette er det mest tanketomme innspillet regjeringen har satt igang i forhold til denne situasjonen, og kommer til å øke smitteutbredelsen mye, stikk i strid med målsetningen. Og folk støtter regjeringen i dette. Jeg er sjokkert. Hvordan tenker du at vesle Hol skal takle at det nå er økende antall smittede? https://www.hallingdolen.no/nyheiter/alarmen-har-gatt-i-hol-eit-stort-tal-er-koronasmitta/ Anonymkode: 53126...597 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #28 Del Skrevet 16. mars 2020 23 minutter siden, AnonymBruker said: Her jeg bor (Oslo vest) har de dratt på hytta og latt ungdommen være igjen hjemme med fryseren full. Hva tror dere ungdommene gjør når de er alene hjemme?😡😡😡 Jeg sa fra til den ene naboen og da var jeg visst hysterisk😖 Anonymkode: a4388...bcc Meld det til politiet. Ingen skal ha fester og ingen skal være på hytta. Anonymkode: 5a265...0e7 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #29 Del Skrevet 16. mars 2020 16 minutter siden, AnonymBruker said: Disse kvisene på samfunnets rumpe bør dras ut av hyttene med makt, mens TV-kameraene går. Anonymkode: f67ce...f5b Og rulles nakne i lim og trespon Anonymkode: 5a265...0e7 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #30 Del Skrevet 16. mars 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk er så utrolig egoistiske. Reiser på hytta, sender barnet til den andre forelderen til tross for at barn bor fast hos den ene, osv osv osv. De tenker ikke på risikoen for det ene eller det andre. Smitte, andre ting som kan oppstå, problemer med å oppholde seg på steder en ikke er FOLKEREGISTRERT. Skjønner folk ikke at de havner langt nede på helsehjelp lista når de ikke engang bor i området de blir SYK i? Nå må det portforbudet komme og folk bli nekta å gå ut annet for mat, apotek og jobb! Anonymkode: 5a265...0e7 Enig. Og vedr. siste setning: Jeg bor i en region i midt-Italia. Her har det vært full lock-down i nesten en uke. Bare lov å gå på jobb, kjøpe mat og medisiner og lufte hund. Og i dag kom resultatet for min region: Antallet nye smittede i dag er redusert med nesten 50% i forhold til i går. Og det er første gang tallet går nedover siden denne faenskapen startet. Anonymkode: 3dc0f...bd7 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #31 Del Skrevet 16. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Og rulles nakne i lim og trespon Anonymkode: 5a265...0e7 12 minutter siden, Søgni said: Jeg tror dette "fenomenet" er noe av det vi kommer til å fortelle barnebarna om, og som kommer til å stå igjen som eksempel på hva folk fikk seg til. - Og så hadde vi disse hyttefolka, som bekrefta enhver fordom og karikatur om hyttefolk på rekreasjonsreise på bygda, som nekta å dra hjem, slik at kommunene måtte be om hjelp fra Heimevernet for å skape en trygg beredskap for innbyggerne sine. Fin jobb for TegneHanne! Anonymkode: 5a265...0e7 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #32 Del Skrevet 16. mars 2020 Bøter hjelper lite mot folk som sitter i 3 mill+ hyttene sine. Kutt strømforsyningen til hyttefeltene så drar nok fintfolket hjem igjen. Anonymkode: 4dee3...bf5 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosatoast Skrevet 16. mars 2020 #33 Del Skrevet 16. mars 2020 Kjenner jeg blir utrolig flau og trist, over hvordan noen mennesker tillater seg selv å oppføre seg under krisesituasjoner som preger et helt kongerike. Disse "hyttefolka", er de som hadde dødd først under en apokalypse *heldigvis* 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 16. mars 2020 #34 Del Skrevet 16. mars 2020 Disse menneskene blir nok straffet på et eller annet vis og så får vi bare håpe de lærer etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #35 Del Skrevet 16. mars 2020 Det er helt sykt hvordan noen ikke tåler å bli fratatt luksusen sin. Lurer på hvordan de hadde taklet å bli fratatt ting som ikke er overdådig luksus. Om det ble innført rasjonering på vann, strøm, mat, drivstoff. De hadde jo kollapset innvendig. Dødd av sjokk og trass. Anonymkode: 18de4...0aa 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 16. mars 2020 #36 Del Skrevet 16. mars 2020 Å kutte Internett ol hadde vært en god ting hvis det ikke hadde gått utover de som bor i det distriktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 16. mars 2020 #37 Del Skrevet 16. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan tenker du at vesle Hol skal takle at det nå er økende antall smittede? https://www.hallingdolen.no/nyheiter/alarmen-har-gatt-i-hol-eit-stort-tal-er-koronasmitta/ Anonymkode: 53126...597 Les kilden din en gang til. Jeg sier ikke at det ikke er utfordringer med å ha hyttegjester i tillegg til lokale problemer, men gitt flertallet av hytteboerene har valgt å bli ut i fra egne risikovurderinger og vi har en majoritet av selvstendige hytter, så gir ser jeg ikke mening å flytte på folk. Smitten løper ikke i fjellet på jakt etter folk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outlander Skrevet 16. mars 2020 #38 Del Skrevet 16. mars 2020 58 minutter siden, AnonymBruker said: Patetiske boomers. Her mister folk jobben sin, blir gjeldsslaver og må være hjemme i karantene for at disse ikke skal bli smittet. Så skal de jammen meg belaste kommuner de ikke hører til engang? Galskap satt i system. Anonymkode: 3f653...1bc Kan love deg at dette er ikke BOOMERS men millennials and gen X drittsekk arseholes som er de egoistiske som er fortsatt på hyttene sine. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
uranus Skrevet 16. mars 2020 Forfatter #39 Del Skrevet 16. mars 2020 1 minutt siden, Druid skrev: Les kilden din en gang til. Jeg sier ikke at det ikke er utfordringer med å ha hyttegjester i tillegg til lokale problemer, men gitt flertallet av hytteboerene har valgt å bli ut i fra egne risikovurderinger og vi har en majoritet av selvstendige hytter, så gir ser jeg ikke mening å flytte på folk. Smitten løper ikke i fjellet på jakt etter folk. Smitten spres når folk drar til lokalbutikkene, utesteder og bensinstasjoner. Viruset smitter ekstremt lett, det kan holde seg i luften i opptil 3 timer. Så hva tror du skjer, når tusener av folk fra Oslo (med ukontrollert smittespredning), som gjerne også har vært på skiferie i Italia og Østerrike, drar innom disse stedene en til flere ganger i uka? 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bonito Skrevet 16. mars 2020 #40 Del Skrevet 16. mars 2020 (endret) 5 minutter siden, Druid skrev: Les kilden din en gang til. Jeg sier ikke at det ikke er utfordringer med å ha hyttegjester i tillegg til lokale problemer, men gitt flertallet av hytteboerene har valgt å bli ut i fra egne risikovurderinger og vi har en majoritet av selvstendige hytter, så gir ser jeg ikke mening å flytte på folk. Smitten løper ikke i fjellet på jakt etter folk. Hva da når hyttefolket evt blir syke? Hvem skal ta seg av dem, og spørsmålene deres da? Endret 16. mars 2020 av Bonito 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg