Gå til innhold

Folk nekter å dra hjem fra hyttene!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nå ber kommunen i Hallingdal om hjelp fra Heimevernet! Dette må vi altså bruke ressurser på når hele landet er i krise. Det er helt sykt at det er gått så langt. Og selvsagt gjelder dette hyttene i Geilo og Hemsedal, hvor de usympatiske arvingene holder til. Det er bare alle andre som skal følge regler og ta ansvar under denne pandemien.

https://www.nrk.no/osloogviken/hyttefolk-nekter-a-dra_-kommunen-ber-om-hjelp-fra-heimevernet-1.14947130

EDIT: Og nå viser det seg at flere allerede er smittet. Sannsynligheten er størst for at det er folk utenfra (spesielt folk fra Oslo, der smitten sprer seg ukontrollert) som har dratt med seg smitten fordi de skulle "isolere seg" på hytta men så skulle de "bare" en tur innom en lokal butikk først. 

https://www.hallingdolen.no/nyheiter/alarmen-har-gatt-i-hol-eit-stort-tal-er-koronasmitta/

Endret av uranus
  • Liker 34
Videoannonse
Annonse
Gjest Nina1975
Skrevet

Folk er idioter. De skulle tatt ned alt mobilnett og 4G, tv ol så hadde de nok reist hjem

AnonymBruker
Skrevet

Det er så utrolig at hadde det ikke stått på NRK så hadde jeg ikke trodd det. Idiotien kjenner virkelig ingen grenser. 

Anonymkode: 53126...597

• Liker 27
Skrevet
4 minutter siden, Nina1975 skrev:

Folk er idioter. De skulle tatt ned alt mobilnett og 4G, tv ol så hadde de nok reist hjem

Faktisk! Kutt mobilnett, bredbånd og fiber, TV o.l. Da er de hjemme før dagen er omme.

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Nina1975 said:

Verste er at det hadde fungert 100%. Hadde ikke vært et menneske igjen på fjellet etter den første nettløse timen. 

Anonymkode: e9829...9af

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Deilig å se at det nå innføres knallharde staffer.

20.000 i bot for karantenebrudd
15.000 i bot for å dra på hytta uten tillatelse

Godt jobba av myndighetene. Det er tydelig at brødhuene må trues med saftige bøter for å forstå alvoret.

Anonymkode: 4f896...280

• Liker 49
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Godt jobba av myndighetene. Det er tydelig at brødhuene må trues med saftige bøter for å forstå alvoret.

Fengsel også, hørte jeg. Men fortsatt ikke like avskrekkende som å ta bort internett ;) 

• Liker 14
Skrevet (endret)

Folk må begynne å tenke! Vi jobber, som skrevet i en annen tråd, ekstra de dagene vi egentlig har fri på vårt kontor nå pga ekstrem pågang. Vi har besvart nesten 300 tlf i dag, og det er kun fra våre egne pasienter! Om vi hadde fått 50 ekstra fra ubruklige hytteiere tror jeg at jeg hadde eksplodert! 

Endret av Bonito
  • Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Hyttekommunene burde fått tillatelse til å hente inn all ved, proviant osv for å bygge opp kriselager og innføre rasjonering. I tillegg til å stenge strøm, vann, kloakk, mobilnett. 

Ulempa er at noen av hyttene har eget biotoalett, egen vanntank, egen aggregat osv.

Anonymkode: 5a265...0e7

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Småpenger. Det burde vært promille av formuen eller en viss prosent. Nå er vi i unntakstilstand.

Anonymkode: a4388...bcc

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå er vi i unntakstilstand.

nei, vi har ikke unntakstilstand i Norge.

Anonymkode: c50e9...bdd

• Liker 6
Skrevet

Leste forslaget et eller annet sted - men hvorfor ikke lage livesending minutt for minutt med alle idiotene som hentes hjem. 

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, uranus skrev:

Nå ber kommunen i Hallingdal om hjelp fra Heimevernet! Dette må vi altså bruke ressurser på når hele landet er i krise. Det er helt sykt at det er gått så langt. Og selvsagt gjelder dette hyttene i Geilo og Hemsedal, hvor de de usympatiske arvingene holder til. Det er bare alle andre som skal følge regler og ta ansvar under denne pandemien.

https://www.nrk.no/osloogviken/hyttefolk-nekter-a-dra_-kommunen-ber-om-hjelp-fra-heimevernet-1.14947130

Bra! Heller det enn at de er rundt andre og smiter de.

Anonymkode: c50e9...bdd

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Verste er at det hadde fungert 100%. Hadde ikke vært et menneske igjen på fjellet etter den første nettløse timen. 

Bare ikke noe særlig for de som bor i området. 

• Liker 6
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Det er i slike tider man ser hvor egoistiske enkelte er, det er til å spy av. Håper militærer kommer og tar de med makt.

Skrevet

Hva feiler det folk? 
« å nei, jeg skal ikke høre på myndighetene, forskere eller myndigheter i andre land. Jeg kan tenke sjæl! Jeg skader ingen ved å være på hytta mi»

De driter rett og slett i alt og alle så lenge de har det AKKURAT slik de vil.  

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Patetiske boomers. Her mister folk jobben sin, blir gjeldsslaver og må være hjemme i karantene for at disse ikke skal bli smittet. Så skal de jammen meg belaste kommuner de ikke hører til engang? Galskap satt i system. 

Anonymkode: 3f653...1bc

• Liker 19
Skrevet

Dette er det mest tanketomme innspillet regjeringen har satt igang i forhold til denne situasjonen, og kommer til å øke smitteutbredelsen mye, stikk i strid med målsetningen. Og folk støtter regjeringen i dette. Jeg er sjokkert.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Folk er så utrolig egoistiske. Reiser på hytta, sender barnet til den andre forelderen til tross for at barn bor fast hos den ene, osv osv osv. De tenker ikke på risikoen for det ene eller det andre. Smitte, andre ting som kan oppstå, problemer med å oppholde seg på steder en ikke er FOLKEREGISTRERT.  Skjønner folk ikke at de havner langt nede på helsehjelp lista når de ikke engang bor i området de blir SYK i?

Nå må det portforbudet komme og folk bli nekta å gå ut annet for mat, apotek og jobb!  

Anonymkode: 5a265...0e7

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For dem som har hytte i de områdene vises ikke de summene på lommeboka en gang. Skulle vært satt bøter etter inntekt i dette tilfellet. 

Anonymkode: 530e5...417

• Liker 13
  • Opprett ny...