Gå til innhold

Risiko for nyfødt, samværsbarn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig situasjon. Pga diverse omstendigheter på fars jobb og pga min helse (sengeliggende og høygravid) har min manns særkullsbarn ikke hatt samvær på to måneder. Dette har vært avtalt med mor, så ingen problemer sånn sett. Nå har jeg født, og kommet hjem fra sykehuset i dag. Særkullsbarnet skal komme på besøk i morgen for å hilse på (noe vi alle har gledet oss til, siden det ikke har vært samvær), men han har nå søsken hjemme hos mor som er syke, og nå også har fått feber.

Jeg vet ikke hva vi bør gjøre her? Jeg vil jo ikke at babyen skal bli smittet, men mor jobber på sykehus og sier til meg at det ikke er farlig for småbarn, så vi trenger ikke være redde. Har opplevd tidligere at mor har sendt ganske sykt barn hit (omgangssyke med oppkast samme dag, og vi hadde en liten på 10 måneder her da) uten å varsle noe først. Vet ikke helt om jeg klarer å stole på at dette er så ufarlig, men samtidig, hvordan skal jeg argumentere mot noen med helsefaglig utdanning? Og på noe som er så sårt, siden særkullsbarnet ikke har vært her på en stund. Han sliter ikke med sjalusi, men vi har jo snakket om at når babyen kommer kan han endelig komme hit igjen. Jeg ser de sier at man skal fortsette vanlig helgesamvær, men det har det jo ikke vært her, så det er lenge siden vi "omgikk" hverandres smittestoffer og immunforsvar. 

Anonymkode: 02518...e85

• Opprett ny...