AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #1 Del Skrevet 16. mars 2020 Fått mail fra arbeidsgiver om at arbeidstimene blir nedskalert som følge av korona og at vi derfor blir delvis permittert. I mitt tilfelle blir det redusert arbeidstid på 2 timer daglig. Varselet inneholdt hverken stillingsbrøk eller lengde på permitteringen. Vil jeg få dagpenger nå? Klarte ikke finne ut på google hvor "lite" man kan permitteres. Må jo tydeligvis fortsatt på jobb hver dag. Er kjempeforvirret og føles som om jeg blir lurt på en måte.. Anonymkode: 25af8...d8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 16. mars 2020 #2 Del Skrevet 16. mars 2020 Nå vet jeg ikke hvordan det funker med delvis permittering, men nå har det iallefall blitt slik at man får full lønn i 20 dager når man blir permittert. Etter det går det ned til 66 % prosent av lønna. Får bare håpe at dette går fort over slik at du ikke merker noe særlig til det økonomisk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #3 Del Skrevet 16. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fått mail fra arbeidsgiver om at arbeidstimene blir nedskalert som følge av korona og at vi derfor blir delvis permittert. I mitt tilfelle blir det redusert arbeidstid på 2 timer daglig. Varselet inneholdt hverken stillingsbrøk eller lengde på permitteringen. Vil jeg få dagpenger nå? Klarte ikke finne ut på google hvor "lite" man kan permitteres. Må jo tydeligvis fortsatt på jobb hver dag. Er kjempeforvirret og føles som om jeg blir lurt på en måte.. Anonymkode: 25af8...d8e Be om stillingsbrøk og hør om ikke det er mulig å jobbe fullt noen dager og permitteres en eller to dager i uka. To timer mindre per dag er jo helt på trynet, og spesielt om du faktisk må møte opp fysisk på jobb. Har du hjemmekontor er det vel ikke så stort problem. Anonymkode: a9f61...f14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #4 Del Skrevet 16. mars 2020 12 minutter siden, Hmmmmmm skrev: Nå vet jeg ikke hvordan det funker med delvis permittering, men nå har det iallefall blitt slik at man får full lønn i 20 dager når man blir permittert. Etter det går det ned til 66 % prosent av lønna. Får bare håpe at dette går fort over slik at du ikke merker noe særlig til det økonomisk Ja, men jeg er delvis permittert og må dermed møte opp på jobb hver dag? Så skjønner ikke om dette kommer til å bli kronglete med nav feks.. Anonymkode: 25af8...d8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarmegenbolle Skrevet 16. mars 2020 #5 Del Skrevet 16. mars 2020 Du vil ikke få dagpenger med mindre du har fått din arbeidstid redusert med minst 50%. Dvs. at om du til vanlig jobber 30 timer i uken får du ikke dagpenger om du jobber mer enn 15 timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #6 Del Skrevet 16. mars 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Be om stillingsbrøk og hør om ikke det er mulig å jobbe fullt noen dager og permitteres en eller to dager i uka. To timer mindre per dag er jo helt på trynet, og spesielt om du faktisk må møte opp fysisk på jobb. Har du hjemmekontor er det vel ikke så stort problem. Anonymkode: a9f61...f14 Har ikke hjemmekontor nei, må møte opp fysisk for å utføre jobben..og jeg syntes det virka litt shady med at de gjør det sånn. Anonymkode: 25af8...d8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #7 Del Skrevet 16. mars 2020 8 minutter siden, Tarmegenbolle skrev: Du vil ikke få dagpenger med mindre du har fått din arbeidstid redusert med minst 50%. Dvs. at om du til vanlig jobber 30 timer i uken får du ikke dagpenger om du jobber mer enn 15 timer. Så da må jeg bare godta å få mindre lønn? Det kan da ikke være lov å bare kutte timer sånn? Anonymkode: 25af8...d8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarmegenbolle Skrevet 16. mars 2020 #8 Del Skrevet 16. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så da må jeg bare godta å få mindre lønn? Det kan da ikke være lov å bare kutte timer sånn? Anonymkode: 25af8...d8e Ja. Det er lov, men om dere er over et visst antall som blir rammet av permitteringen skal det drøftes først. Det ville uansett hatt svært lite å si, da det er åpenbart at dagens situasjon tvinger frem permitteringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #9 Del Skrevet 16. mars 2020 9 minutter siden, Tarmegenbolle skrev: Ja. Det er lov, men om dere er over et visst antall som blir rammet av permitteringen skal det drøftes først. Det ville uansett hatt svært lite å si, da det er åpenbart at dagens situasjon tvinger frem permitteringer. Så da vil vi ikke få hverken lønn eller dagpenger for de timene som kuttes? Det kan ikke stemme Anonymkode: 25af8...d8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarmegenbolle Skrevet 16. mars 2020 #10 Del Skrevet 16. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så da vil vi ikke få hverken lønn eller dagpenger for de timene som kuttes? Det kan ikke stemme Anonymkode: 25af8...d8e Jeg vet ikke helt hvordan det blir i lønnspliktperioden, men etter det får man verken dagpenger eller lønn for de timene, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #11 Del Skrevet 16. mars 2020 31 minutter siden, Tarmegenbolle skrev: Jeg vet ikke helt hvordan det blir i lønnspliktperioden, men etter det får man verken dagpenger eller lønn for de timene, nei. I lønnspliktperioden mener de tydeligvis at vi skal være på jobb som vanlig, bare færre timer hver dag. Dette er jo da redusering av stillingsprosent, og det kan man ikke bare sende en permitteringsmail om! Anonymkode: 25af8...d8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #12 Del Skrevet 16. mars 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så da må jeg bare godta å få mindre lønn? Det kan da ikke være lov å bare kutte timer sånn? Anonymkode: 25af8...d8e Jo det er lov under permittering og siden du er permittert under 50% så må du ta til takke med litt mindre lønn. De må kutte timer slik at dere alle har en jobb etter denne pandemien er over. Tenk litt frem i tid. Det finnes andre som ikke har jobb i det hele tatt i disse dager pga full permittering. Det er ikke synd på deg Anonymkode: 7b8a6...7c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarmegenbolle Skrevet 16. mars 2020 #13 Del Skrevet 16. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: I lønnspliktperioden mener de tydeligvis at vi skal være på jobb som vanlig, bare færre timer hver dag. Dette er jo da redusering av stillingsprosent, og det kan man ikke bare sende en permitteringsmail om! Anonymkode: 25af8...d8e Om det blir redusert antall timer hver dag eller dager spiller ingen rolle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #14 Del Skrevet 16. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: I lønnspliktperioden mener de tydeligvis at vi skal være på jobb som vanlig, bare færre timer hver dag. Dette er jo da redusering av stillingsprosent, og det kan man ikke bare sende en permitteringsmail om! Anonymkode: 25af8...d8e Jo det kan det Anonymkode: 7b8a6...7c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #15 Del Skrevet 16. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo det er lov under permittering og siden du er permittert under 50% så må du ta til takke med litt mindre lønn. De må kutte timer slik at dere alle har en jobb etter denne pandemien er over. Tenk litt frem i tid. Det finnes andre som ikke har jobb i det hele tatt i disse dager pga full permittering. Det er ikke synd på deg Anonymkode: 7b8a6...7c3 Hah, hadde heller vært permittert fullt og fått betalt for det 🙄 Anonymkode: 25af8...d8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #16 Del Skrevet 16. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo det kan det Anonymkode: 7b8a6...7c3 Nekter jeg å tro. Hvor i loven står det? Anonymkode: 25af8...d8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #17 Del Skrevet 16. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fått mail fra arbeidsgiver om at arbeidstimene blir nedskalert som følge av korona og at vi derfor blir delvis permittert. I mitt tilfelle blir det redusert arbeidstid på 2 timer daglig. Varselet inneholdt hverken stillingsbrøk eller lengde på permitteringen. Vil jeg få dagpenger nå? Klarte ikke finne ut på google hvor "lite" man kan permitteres. Må jo tydeligvis fortsatt på jobb hver dag. Er kjempeforvirret og føles som om jeg blir lurt på en måte.. Anonymkode: 25af8...d8e Du blir ikke lurt, men du vil få dagpenger, regjeringen har gjort i stand at du skal ha i minst fulllønn i 20 dager fra permittering slår i kraft. Anonymkode: c12b6...901 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #18 Del Skrevet 16. mars 2020 Hvor mange timer jobber du vanligvis i uken? Forslaget er om redusert arbeidstid med 40%, ikke 50% som det er til vanlig. Anonymkode: bd2ff...5a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarmegenbolle Skrevet 16. mars 2020 #19 Del Skrevet 16. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nekter jeg å tro. Hvor i loven står det? Anonymkode: 25af8...d8e Lite lover som omfatter permittering. Du kan lese om reglene som gjelder her https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/permittering/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarmegenbolle Skrevet 16. mars 2020 #20 Del Skrevet 16. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du blir ikke lurt, men du vil få dagpenger, regjeringen har gjort i stand at du skal ha i minst fulllønn i 20 dager fra permittering slår i kraft. Anonymkode: c12b6...901 Det er i utgangspunktet for de med rett til dagpenger, men det kan hende det gjelder her også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå