AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #1 Skrevet 16. mars 2020 Bør man bli hjemme da fra jobb da? Ingen host eller annen symptomer ellers. Det skal sies at jeg er snufsete hele vinter🙈 Anonymkode: 2bd6e...f53
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #2 Skrevet 16. mars 2020 Fhi har sagt det ganske greit: noen tegn på forkjølelse er karantene. better safe than sorry. Her har ungen litt snørrete nese og jeg hosta i går- tar ikke sjansen på å gå ut Anonymkode: f57a2...b1b 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #4 Skrevet 16. mars 2020 Man blir visst ikke snufsete av Covid 19, man får tørrhoste, feber og vondt i halsen. Anonymkode: bb0b8...aaa
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #5 Skrevet 16. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fhi har sagt det ganske greit: noen tegn på forkjølelse er karantene. better safe than sorry. Her har ungen litt snørrete nese og jeg hosta i går- tar ikke sjansen på å gå ut Anonymkode: f57a2...b1b Ikke karantene, men holde seg hjemme til minst en dag etter at alle symptomene er borte. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man blir visst ikke snufsete av Covid 19, man får tørrhoste, feber og vondt i halsen. Anonymkode: bb0b8...aaa Det er ikke noen gitt sannhet. Noen oppgir snufsing som ett av de tidlige symptomene. Anonymkode: 1a122...55c 3
tussi84 Skrevet 16. mars 2020 #6 Skrevet 16. mars 2020 (endret) Mannen min er stort sett tung i pusten eller snufsete på denne tiden av året uansett. Pga en mild vinter har allerede pollen begynt å plage han skikkelig pga allergi. Han har sterk astma i tillegg. Jeg hoster av og til på morningen, uten at jeg er syk. Det har faren min gjort i alle år også. Vet ikke helt hva det kommer av. Nå blir vi vel begge sett på som syke.. Endret 16. mars 2020 av tussi84 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #7 Skrevet 16. mars 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man blir visst ikke snufsete av Covid 19, man får tørrhoste, feber og vondt i halsen. Anonymkode: bb0b8...aaa Det er akkurat det. FHI sine retningslinjer er vage. Dette gjelder ikke meg, men overhørte en samtale mellom to venninner. Den ene venninnen ble plutselig snufsete, men gikk fort over når hun gikk inn. Ute så snufser hun. Skal man holde seg inne da? Anonymkode: 2bd6e...f53
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #8 Skrevet 16. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er akkurat det. FHI sine retningslinjer er vage. Dette gjelder ikke meg, men overhørte en samtale mellom to venninner. Den ene venninnen ble plutselig snufsete, men gikk fort over når hun gikk inn. Ute så snufser hun. Skal man holde seg inne da? Anonymkode: 2bd6e...f53 Altså, man må jo sette det i sammenheng. Hvis man til vanlig ikke er snufsete på denne tiden av året kan det være grunn til å sette seg selv i karantene. Men dersom man ofte er smått forkjølet osv. som er vanlig på vinteren, så mener jeg man ikke kan gå helt av skaftet og at alle skal i karantene da. Dersom alle som småsnufser litt skal i karantene, så vil det ikke være mange som kan jobbe lenger i Norge. Bruk skjønn, enhver kjenner seg selv best og kan sammenligne med hvordan man har hatt det ellers på samme tid på året i tidligere år. Anonymkode: a7849...b8a 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #9 Skrevet 16. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, man må jo sette det i sammenheng. Hvis man til vanlig ikke er snufsete på denne tiden av året kan det være grunn til å sette seg selv i karantene. Men dersom man ofte er smått forkjølet osv. som er vanlig på vinteren, så mener jeg man ikke kan gå helt av skaftet og at alle skal i karantene da. Dersom alle som småsnufser litt skal i karantene, så vil det ikke være mange som kan jobbe lenger i Norge. Bruk skjønn, enhver kjenner seg selv best og kan sammenligne med hvordan man har hatt det ellers på samme tid på året i tidligere år. Anonymkode: a7849...b8a Enig! Anonymkode: 2bd6e...f53
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #10 Skrevet 16. mars 2020 Med de nye retningslinjene angående forkjølelse. føler jeg at dette plutselig ble mye verre. Jeg er en av de som er småforkjølet hele tiden. Nesten hver måned får jeg noe, bittelitt hoste, bittelitt tett i nesa, bittelitt sår hals. Jeg er svært stresset, og sover dårlig, samt har en fysisk tung jobb. Det er en dårlig kombo for immunforsvaret mitt. Akkurat nå hoster jeg såvidt det er. Har en lett hoste hengende igjen etter influensa tidligere i vinter. Også er jeg småtett i nesa. Snufser gjør jeg alltid når jeg kommer utenfra og inn, eller når jeg er i fysisk aktivitet. Og hvordan er jobben min? Jo jeg er i fysisk aktivitet hele tiden, samt at jeg går inn og ut hele tiden. Jeg føler nesten at hvert snufs, hver nys, hver lille kremting eller hosting må forsvares og forklares så folk rundt meg ikke blir redd. Jeg har ikke noe annet valg enn å se det an, og følge nøye med på eventuelle andre symptomer, samt å oppføre meg som om jeg allerede er smittet med tanke på smittespredning, selv om jeg ikke har noen av de andre symptomene som feber, stygg tørrhoste eller press i brystet. Jeg vasker hendene mine så mye at jeg er redd eksemen min skal komme tilbake, noe som vil gjøre jobben min enda mer vanskelig å gjennomføre enn den er nå. Men skulle jeg blitt hjemme fra jobben hver gang jeg føler jeg har en lett forkjølelse på gang, hadde jeg bokstavelig talt vært hjemme halvparten av tiden fremover. Da ryker jobben min (ringevikar) fort som fy. Anonymkode: 07894...8bd 1
Million Skrevet 16. mars 2020 #11 Skrevet 16. mars 2020 (endret) 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er akkurat det. FHI sine retningslinjer er vage. Dette gjelder ikke meg, men overhørte en samtale mellom to venninner. Den ene venninnen ble plutselig snufsete, men gikk fort over når hun gikk inn. Ute så snufser hun. Skal man holde seg inne da? Anonymkode: 2bd6e...f53 Nei. Det er helt normalt at nesen kan renne litt og man blir litt snufsete ute i kaldt vær. Helt vanlig, helt normalt, uansett corona eller ei. Jeg blir alltid snufsete i kaldt vær om vinteren, og det har jeg blitt hele mitt liv, hvert år. Mistenker overhodet ingen corona fordet. Det går over når man kommer inn i varmen igjen og får snytt seg en gang. Endret 16. mars 2020 av Million 1
tussi84 Skrevet 16. mars 2020 #12 Skrevet 16. mars 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er akkurat det. FHI sine retningslinjer er vage. Dette gjelder ikke meg, men overhørte en samtale mellom to venninner. Den ene venninnen ble plutselig snufsete, men gikk fort over når hun gikk inn. Ute så snufser hun. Skal man holde seg inne da? Anonymkode: 2bd6e...f53 Hender jeg blir snufsete ute selv Hvis det feks er litt kaldt, eller pga vind..så fort jeg er inne igjen så roer det seg fort. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #13 Skrevet 16. mars 2020 Jeg er tett i nesen hele året, og nesen renner alltid når jeg er utendørs. Jeg går på jobb. Anonymkode: 28956...a6e 1
Anbefalte innlegg