Gå til innhold

Når tror dere plyndring og annen kriminalitet blir mer vanlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja? Hva tror dere?

Spisesteder stenger, andre næringer stenger, det er lite vanlig folk i byen. 

Hva med narkotika inn til landet til de som er avhengige av det, om det nå blir stopp av forsyninger for disse?

Anonymkode: cbe20...8ee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hahahha stopp av narko ,hahaah.

Er du sånn typisk norsk naiv eller bare naiv. 

Narko skal frem ,før mat og alt annet. Tror du på ekte at bakmenn bryr seg om noen virus ?

Anonymkode: 46c2b...3a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, nå skal de jo slippe ut folk fra fengsel..

Anonymkode: be84a...8c2

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Narko skal frem ,før mat og alt annet. Tror du på ekte at bakmenn bryr seg om noen virus ?

Anonymkode: 46c2 sb...3a0

Narkomane som ikke får narko blir syke og utagerende. Dette vet du vel. Når stenges havner og grenser med betydelig kontroll. Du har vel hørt dette?

Ellers kan du holde kjeft med det dumme språket ditt. Jeg ønsker skikkelige svar, Ok?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mer redd for de fangene de slipper ut. Mange folk i fengsel er som kjent psykopater. Kanskje vært mer fornuftig å risikerer at de ble syke alle mann..

Anonymkode: a5aaf...9a0

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mer redd for de fangene de slipper ut. Mange folk i fengsel er som kjent psykopater. Kanskje vært mer fornuftig å risikerer at de ble syke alle mann..

Anonymkode: a5aaf...9a0

Ja, tenker på de også. Og generelt på et samfunn som kanskje får flere og flere underverdener og gjenger.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Narkomane som ikke får narko blir syke og utagerende. Dette vet du vel. Når stenges havner og grenser med betydelig kontroll. Du har vel hørt dette?

Ellers kan du holde kjeft med det dumme språket ditt. Jeg ønsker skikkelige svar, Ok?

Jeg skrev skikkelig svar.

Grenser er "stengt" ja men varer er i fri flyt comprende ?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev skikkelig svar.

Grenser er "stengt" ja men varer er i fri flyt comprende ?

Du "hehehhehe", kaller meg naiv og svarer ikke skikkelig, nei. Og hva når varene i landet tar slutt, når det minsker og prisene fyker opp, når desperate narkomane trenger penger osv?

Og plyndring og kriminalitet generelt? 

La oss diskutere ordentlig, vær så snill.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med sterkere grensekontroll vil selvsagt dette bli noe vanskeligere, og det har allerede påvirket både tilgang og pris i noen miljøer. 

Generell kriminalitet vil kommer når Nav feiler oppgaven sin, og/eller når de 20 dagene har gått. Regner med at myndighetene vet dette, og at restriksjonene vil bli løsnet noe opp om ca 30 dager, uavhengig av spredning. 

Anonymkode: 913f2...9c5

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja? Hva tror dere?

Spisesteder stenger, andre næringer stenger, det er lite vanlig folk i byen. 

Hva med narkotika inn til landet til de som er avhengige av det, om det nå blir stopp av forsyninger for disse?

Akkurat det vet jeg ikke om jeg tror på.

Men dersom myndighetene fortsetter med sine «smittevernsregler» utover de to ukene de har lovet oss, helt uten vitenskapelig belegg? (Sverige mener seg jo å ha helt rett i at folkets frihet troner høyere enn det gjør i Norge..) Ja, da håper jeg inderlig at vi ser store mengder sosial ulydighet. Og jeg håper at vi ser søksmål. Og protesttog. Og underskriftskampanjer.

Det norske folks villighet til å kaste all form for personlig frihet, demokrati og faglig begrunnelse på båten etter 2 knappe måneder med korona? Den er nifs. Dette er sånn totalitære stater blir til - folket oppmuntrer til å få andres frihet fjernet for «eget beste» og vipps så sitter man der, fengslet uten grunn eller rettssak i eget hjem. Som er det Spania og Italia har gjort. 

Jeg håper inderlig noen drar Spania, Italia, Norge og Danmark for menneskerettsdomstolen. Og jeg vil ikke føle meg trygg igjen eller hjemme igjen før de taper. Jeg bor i et semi-totalitært regime. På en uke. Og jeg er ikke halvparten så redd for korona som for staten. På en uke stjal noen hjemmet mitt. Og det var ikke korona som tok det. 

Anonymkode: 6eca6...f2d

Skrevet

Vi har såpass bra velferdsordninger at det ikke er noen grunn til at kriminaliteten skal øke nå. Banken min informerte også at de kan involvert avdragsfrihet på lån i 6 mnd uten kostnad nå. Det vil hjelpe utover de 20 dagene med full lønn man får i permisjonstiden. Og hvem vet. Etter de 20 dagene kan det komme nye løsninger. Vi er heldigvis en rik nasjon med stort fokus på sosial velferd. 
Ift de man setter fri fra fengsel nå, vil jeg tro at det skjer etter en prioriteringsliste. De som er inne for «mindre» saker, de som ikke har så lenge igjen av soning etc... om de faller tilbake til kriminalitet tror jeg er omtrent det samme som ellers. 
jeg har også lurt på det der med narkotikatrafikk, men så lenge det slippes igjennom tungtransport går det nok bra. Mannen min jobber som tømrer og sier de får daglige leveringer med tømmer fra Litauen, så så lenge slikt holder på, kommer nok narkotikaen frem 😉

Skrevet

Akkurat nå er det vel lettere enn noen gang å avsløre disse da de har ingen å gjemme seg bak. Gatene er jo folketomme. 

• Liker 1
Skrevet

Vi lever ikke i en Hollywood film.

AnonymBruker
Skrevet

De blir nok syke og dør som fluer de også. Mange av de har jo et elendig immunforsvar etter mange år på kjøret. Og de som ikke bruker men som er kriminelle har andre laster som røyk og alkohol. De dør nok også etterhvert. 

Ellers ville det jo ha vært i media at alle hjemmene til hyttefolket var raidet mens hyttefolket var på hytta i helgen. Ikke vært et pip i media så langt.

Anonymkode: f1ddb...707

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Akkurat nå er det vel lettere enn noen gang å avsløre disse da de har ingen å gjemme seg bak. Gatene er jo folketomme. 

Det er jo ikke vanskelig å oppsøke en langer ennå. Dessuten er det da fortsatt mange smug osv. i byene man fint kan stikke seg unna i. 

Anonymkode: a1b19...4c5

• Opprett ny...