Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å bli sprø. Jeg har fått så mye kviser i det siste halvåret egentlig. Før hadde jeg aldri noen kviser nesten. Men så har det gått litt i rykk og napp, helt til nå når jeg synes det har blitt helt forferdelig.

Vi har endret luftklima på jobben inne, og det er fler som plages med at huden er blitt gusten og fæl. Jeg har nå gått så lenge, og synes det er så plagsomt at jeg håper noen har noen råd til meg.

Har prøvd å bytte til Clinique sin pleieserie i tre steg, med da nr 3 som vel er for fet hud. Jeg har litt fet hud, spesielt i t-sonen. Kvisene er mest på haken og overleppen, og så er det noen i pannen og noen på sidene ut mot håret.

Prøver å ikke ha håret løst så mye, så ikke det skal være i ansiktet. Prøver også å ikke plukke meg så mye i ansiktet.

MEN jeg synes bare det blir verre og verre. Og så kanskje det blir litt bedre og jeg tenker, jippi. Men så bare kommer det igjen nesten ennå verre.

Så snakket min søster med meg og sa at når hun hadde mye kviser hadde hun gått til legen og byttet ut p-pillene med Diane. De hjalp og hun ble kvitt problemet.

Noen som har erfaringer med disse? Eller med andre ting jeg kan prøve? En ting er at jeg synes kviser er grusomt stygt og at jeg synes det er flaut at jeg ska ha så mange i min alder, en annen ting er jo at de er veldig vonde...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt dem og de hjalp mot kvisene. MEN, jeg fikk helt sinnsyke menstruasjonsblødninger av dem og måtte bare slutte...

Men huden min har heldigvis bedret seg likevel! :)

Pass på å være flink å rense og peele huden.

Jeg får kviser av parfymerte kremer, og kanskje du skulle prøve en uparfymert krem og se hvordan huden reagerer da.

Ellers har jeg brukt Basiron fra apoteket i perioder, og den funker veldig bra for meg!

Skrevet

Jeg var også plaget med kviser på ryggen i en periode. Fikk masse ulike kremer på resept av legen, men ingen av de funket.

Så byttet jeg til Diane, og vips så ble de borte!

Nå har jeg sluttet på pillen, men kvisene er fremdeles borte! :-)

Gjest gjesten
Skrevet

Om det er inneklimaet på jobben du reagerer på, ville jeg forsøke å få så mye frisk luft og trening som mulig. Har selv slitt med mye kviser og dette har hjulpet meg i kombinasjon med gode produkter. P- piller har også vært prøvd, men synes ikke at de var rare hjelpen. Holdt ting bare stabilt :wink: .

Skrevet
Om det er inneklimaet på jobben du reagerer på' date=' ville jeg forsøke å få så mye frisk luft og trening som mulig. Har selv slitt med mye kviser og dette har hjulpet meg i kombinasjon med gode produkter. P- piller har også vært prøvd, men synes ikke at de var rare hjelpen. Holdt ting bare stabilt :wink: .[/quote']

Jeg bor på landet, og da mener jeg virkelig på landet. Så jeg får vel mer frisk lurt enn de aler fleste. Og jeg er på lange turer i skogen hver eneste dag, så det hjelper dessverre ikke. :(

Skrevet
Jeg var også plaget med kviser på ryggen i en periode. Fikk masse ulike kremer på resept av legen, men ingen av de funket.

Så byttet jeg til Diane, og vips så ble de borte!

Nå har jeg sluttet på pillen, men kvisene er fremdeles borte! :-)

Å, det var det jeg også håpet på. Hva sa du til legen når du gikk for å få de da? At du var mye plaget av kviser og hadde hørt at Diane funket og at du ville prøve?

Skrevet

Å, det var det jeg også håpet på. Hva sa du til legen når du gikk for å få de da? At du var mye plaget av kviser og hadde hørt at Diane funket og at du ville prøve?

:Nikke:

Gjest Solsikke
Skrevet

Jeg var veldig plaget med kviser for noen år siden, og begynte med Diane, i tilegg til at jeg fikk en krem på resept fra legen - Skinoren. Begge deler funket kjempebra, kremen brukte jeg i ca. 1 år, og Diane går jeg fortsatt på. I dag har jeg bare noen små kviser innimellom :)

Gjest også plaget med kviser
Skrevet

Ellers har jeg brukt Basiron fra apoteket i perioder, og den funker veldig bra for meg!

Er dette en krem? Reseptfri? Er den dyr?

Kjipt med kviser. Leste i en annen tråd her at de kunne komme av hormonbalansen i kroppen, og at diane kan være positiv i så måte. Men dersom man ikke vil ta p-piller, er det andre medikamenter man kan ta som vil hjelpe, feks fra helsekost? Mener noen skrev noe om b6 vitaminer..

Skrevet

Hvor lenge tok det fra dere begynte på Diane til dere merket bedring på kvisene? Jeg har vært utrolig plaget med kviser etter jul og begynte på Diane i mars/april. Har ikke merket noe bedring ennå. Fikk i tillegg resept på Dalacin hos legen men den virker jo bare på kvisene når de allerede har kommet, forhindrer ikke at det kommer nye. Jeg blir gaaal!

Skrevet

Har prøvd å bytte til Clinique sin pleieserie i tre steg, med da nr 3 som vel er for fet hud. Jeg har litt fet hud, spesielt i t-sonen. Kvisene er mest på haken og overleppen, og så er det noen i pannen og noen på sidene ut mot håret.

Jeg brukte i flere år ansiktsprodukter for fet hud, for det var det jeg trodde jeg hadde. Da jeg gikk over til Clinique for ca 1 år siden, fikk jeg høre at jeg ikke hadde fet hud, men blandingshud - fet T-sone og tørrere kinn. Jeg begynte derfor med Clinique-produktene for hudtype 1-2, og det hjalp veldig på ansiktshuden min synes jeg. Jeg hadde ikke vært klar over at de sterke produktene for fet hud faktisk bidro til å gi meg fet hud. Dette kan jo være tilfellet med deg også. Jeg vil forøvrig anbefale å bruke oljefri ansiktskrem dersom du synes huden lett blir blank, det hjalp for meg.

Når det gjelder Diane så hjelper den utvilsomt på kviser. Ble kvitt kvisene på ryggen da jeg begynte på den p-pillen. Har nå dessverre måttet slutte med p-piller, men jeg var veldig fornøyd med dem da jeg gikk på dem i ca. 5 år. Hvor hurtig virkningen setter husker jeg ikke, men mener det sto noe sånt som at hvis man ikke merker bedring etter 3-4 mnd, så kom de neppe til å hjelpe. Man må nok være litt tålmodig :)

Basiron er en krem du får kjøpt reseptfritt på apoteket, koster vel rundt 100-lappen. Den har ikke fungert noe særlig på meg, men mange sier det hjelper dem.

Skrevet

Høres ut som Diane har hjulpet mange. Tror jeg må ta meg en tur til legen og bytte ut p-plasteret mitt med denne pillen. Men jeg har egentlig ikke så lyst til å bytte, ganske befriende deilig å bare bytte et plaster en gang i uken, i stedet for å stappe i meg en tablett hver kveld. Men noe må man vel ofre for skjønnheten.

Tusen takk for tips og råd. Kanskje jeg skal prøve basiron kremen også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...