Gå til innhold

Greit å ta bussen til byen og kjøpesenteret?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor litt lite sentralt, og blir litt halvgæren av å bare sitte her jeg bor, uten bil. Jeg kan gå til matbutikk som er et kvarter unna, men det er det. Jeg bor også alene i leilighet.

Er det innafor å ta bussen til nærmeste by og kjøpesenteret for en handledag i byen, eller er det også uglesett?

Anonymkode: 23688...29a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 31498...6a1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Anbefaler ikke å dra på kjøpesenteret nå.. Haugevis av folk er smittebærere og/eller holder ikke karantene selv med symptomer. Stor sannsynlighet for å bli smittet...

Anonymkode: 05cf0...9fc

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke engang greit å gå på et handlesenter. Hvis du klarer holde deg minst 1meter unna alle til en hver tid så er det "innafor" som du kaller det. Korona smitter via slimhinner i nese, munn og øyne og via dråpesmitte. Dråper (altså smitte) fra gjenstander kan være smittsomme i TI DAGER! Så knappen på bussen og stanga du holder i ja de kan inneholde bøttevis med korona virus.

Anonymkode: 39a60...4d4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor litt lite sentralt, og blir litt halvgæren av å bare sitte her jeg bor, uten bil. Jeg kan gå til matbutikk som er et kvarter unna, men det er det. Jeg bor også alene i leilighet.

Er det innafor å ta bussen til nærmeste by og kjøpesenteret for en handledag i byen, eller er det også uglesett?

En handledag på kjøpesenteret er ikke en nødvendig ting, og jeg hadde derfor latt være. Du er ikke den eneste som blir litt «halvgæren», tro meg. Du klarer deg et par uker med bare en handletur på matbutikken 😊

Anonymkode: 5c823...a74

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke fatte hvorfor det skal være så vanskelig å være mest mulig inne. Sier jo at man helst ikke skal ta buss, gå på senter å oppholde seg med mye folk. Og likevel spør folk om det er innafor å ta bussen til senteret. Er det så vanskelig å forstå at nei det er ikke greit. Vi skal faktisk prøve å unngå å bli smittet. 

Anonymkode: 1bfb4...186

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Anbefaler ikke å dra på kjøpesenteret nå.. Haugevis av folk er smittebærere og/eller holder ikke karantene selv med symptomer. Stor sannsynlighet for å bli smittet...

Anonymkode: 05cf0...9fc

Stor sannynlighet? Jeg har ikke fått vanlig sesonginfluensa på 11 år, og i mitt fylke er det rundt 80 tilfeller totalt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke.

Jeg har selv fått kuttet all nødvendig behandling av en veldig funksjonsnedsettende sykdom, og må holde fortet selv om jeg er veldig avhengig av å bevege meg utendørs for å få opp funksjonsevnen igjen.

Du klarer deg fint, du er jo normalt frisk :) 

Anonymkode: 26194...a8c

• Liker 5
Skrevet

Tenker at folk nå må ha vett til å holde seg hjemme og unna kollektivtransport.

At de i det hele tatt fortsatt har kjøpesenter åpne nå er helt blåst.

Hvis man må gå ut så går man seg en tur i det fri, og har du behov for å "treffe" folk så har man kg og videochat med venner. Eventuelt så er det sikkert noen av vennene dine som kan ta en kjøretur bort til deg så kan dere ta en vandretur sammen. :) 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg jobber på senter og må ta tbanen din. Men alle som ikke trenger oppholde seg der: hold dere helst hjemme! Ingen av oss ansatte vil bli smittet fordi folk bare må ta seg en liten bytur ut av kjedsomhet. 

Anonymkode: 84c81...5d2

• Liker 5
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke akkurat innafor

• Liker 2
Skrevet

Kikk litt på klær på nettet

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes du bør holde deg hjemme ut uka. Også får du se an hvordan ting er neste uke. Og at du har holdt deg symptomsfri denne uken vell og merke. Så må du ta forholdsregler, men du går ikke å rusler for å rusle. Du må dra dit med en mål og mening. Hvis du ikke har det så bør du hold deg hjem. 

Anonymkode: 087ef...2cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En handledag på kjøpesenteret er ikke en nødvendig ting, og jeg hadde derfor latt være. Du er ikke den eneste som blir litt «halvgæren», tro meg. Du klarer deg et par uker med bare en handletur på matbutikken 😊

Anonymkode: 5c823...a74

Det er derfor vi har noe som heter "nettshopping." 😜Har vært litt kjedelig disse dagene, har bare vært hjemme siden fredag og er ikke motivert til å lese eller se serier/filmer, så har tittet på klær i timevis (ikke bestilt noe enda, men tiden går i hvert fall) 😔

Anonymkode: b714d...1fe

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stor sannynlighet? Jeg har ikke fått vanlig sesonginfluensa på 11 år, og i mitt fylke er det rundt 80 tilfeller totalt.

Ikke jeg heller, men det betyr ikke at jeg ikke kan bli smittebærer (eller bli syk), og 80 er faktisk ganske mange. Du vet at nå er det kun folk som jobber i helsevesenet og folk i risikogruppene som blir syke som blir testet? Mørktallene er store

• Liker 3
Skrevet

Hva iall verden skulle vi gjort uten Netflix, shopping på nett og kaffe. :P 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

Tenker at folk nå må ha vett til å holde seg hjemme og unna kollektivtransport.

At de i det hele tatt fortsatt har kjøpesenter åpne nå er helt blåst.

Hvis man må gå ut så går man seg en tur i det fri, og har du behov for å "treffe" folk så har man kg og videochat med venner. Eventuelt så er det sikkert noen av vennene dine som kan ta en kjøretur bort til deg så kan dere ta en vandretur sammen. :) 

Erna sa jo under pressekonferansen på torsdag at kollektivtransport ikke blir stengt på grunn av helsearbeidere som må på jobb, derfor er det leit at de som ikke må ta buss/tog etc., likevel gjør det.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Erna sa jo under pressekonferansen på torsdag at kollektivtransport ikke blir stengt på grunn av helsearbeidere som må på jobb, derfor er det leit at de som ikke må ta buss/tog etc., likevel gjør det.

Ja, var vel egentlig det jeg sa,

Men siden det er kg må jeg kanskje redigere innlegget mitt sånn at det står med teskje.

Har man ikke en jobb man må på nå så tar man ikke kollektivtransport, enkelt og greit. 

AnonymBruker
Skrevet

Kollektivtrafikken er kun åpen for at personer med samfunnskritiske jobber skal kunne komme seg på jobb.

Ikke for at folk som kjeder seg litt skal ut på shoppedag...!!? 

Vi har alle ansvar for å holde oss mest mulig i ro og unna andre nå.

Dess flere som tar bussen, som ikke har faktisk nødvendig æren, dess større er sjansen for smitten spres - og at den spre til noen med samfunnskritisk jobb. F.eks noen som jobber på et sykehjem.

Gå tur i nærområdet? Last ned pokemon go eller Wizards Unite f.eks, som er spill på mobilen du gjør ute, uten andre. Eller undersøk geocaching? 

Det er nok av ting å finne på, også i sitt eget selskap :) jeg bor også alene, uten bil med kun matbutikk innen rekkevidde. Hva annet trenger vi i disse dager? Jeg har nett, noen spill, gode bøker, og ikke minst skogen tilgjengelig.

Tenker å ta en runde på nett og bestille en fargeleggingbok, og kanskje noe hobbysaker for å lage påskepynt? Nå er tiden for å pjuske med alt det som en ellers aldri rekker eller orker, men har lyst til :) kanskje garn til en genser, og god film på Netflix? Hiv deg med i noen heftige diskusjoner på kg ;) 

Anonymkode: 5ca4c...fe9

• Liker 3
  • Opprett ny...