Gå til innhold

Slettet

Gjest Anonym Bruker

Fremhevede innlegg

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Nina1975 skrev:

Folk hamstrer det de ser holder på å gå tomt i butikkhyllene. 

En grei  måte å få økt omsetting. !     "Kun 2 pakker igjenn"   Ver snar ! ! ! 😃

Endret av Anonym Bruker
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde hjulpet om ikke regjeringen hadde skapt panikk. De skaper panikk og så oppfordrer de folk til å ikke ha panikk. Jaja.

Anonymkode: ca921...1bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har handlet for ca 1500 mer enn jeg vanligvis ville gjort, anser ikke det som hamstring.

Anonymkode: 18fb8...0da

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Anonym Bruker skrev:

Mange av de varene som folk hamstrer har en holdbarehetsdato.   Dersom folk flest planlegger innkjøpen  fremfor panikkhandler , så hadde det blitt nok varer i butikkene til de fleste.    Ellers er det lov å bruke "HUE " med tanke på å spre smitte.     Fortsatt er det heldigvis  bare en liten del av befolkningen som har fått påvist smiitte-

Mel,ris  og pasta kan ligge i åresvis.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Driver folk fremdeles med denne overdrevne hamstringen? Jeg som hadde håpet det var mulig å få ukeshandle mine vanlige varer når jeg får penger igjen på torsdag, uten å måtte fly rundt i x antall butikker flere dager på rad.. var tomt for omtrent alt jeg kan spise forrige uke, blir spennende å se hva som skjer når folk får lønn denne uka..

Anonymkode: 57d5c...e86

Gjest Anonym Bruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mel,ris  og pasta kan ligge i åresvis.

Forbruksvare ? 

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Driver folk fremdeles med denne overdrevne hamstringen? Jeg som hadde håpet det var mulig å få ukeshandle mine vanlige varer når jeg får penger igjen på torsdag, uten å måtte fly rundt i x antall butikker flere dager på rad.. var tomt for omtrent alt jeg kan spise forrige uke, blir spennende å se hva som skjer når folk får lønn denne uka..

Anonymkode: 57d5c...e86

Mange planlegger ofte sine innkjøp etter NAV sine utbetalingsdatoer.    Det er mange barnefamilier som  kanskje ikkje har råd å gjøre sine innkjøp før på lønningsdato / trygdeutbetalinger.     Når de kommer i butikken så er hyllene tømt, og literen m/ mjølk som de sårt trengte til borna borte ,men  står lagret i eit annet kjølskap  noen har rikeleg m/ mjølk fra før.    Eller  kanskje var det du som Gribbet til deg de siste 3 eskene  med paracet  apoteket,så han / hun som lå syk hjemme så gjerne skulle hatt.          

Endret av Anonym Bruker
AnonymBruker
Skrevet

Kunne jo vært en ide at folk får melding om når de kan gå og handle og hvor mye max av hva. Tilpasset utbetalingsdatoer for lønn, trygd osv. Da vil det ikke være alle på en gang. Man kan feks dele folk opp i grupper. Hver annenhver mandag, gruppe 1, annenhver tirsdag gruppe 2 osv

Anonymkode: 8dffb...5bc

Skrevet
49 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

Hamstre mjølk og og fryse ned.      Bekymra for at  HU DAGROS også får karonavirus ?  

Jeg har ikke hamstret melk, har kjøpt like mye som jeg pleier. Men kjøper 1/2 pris melk når jeg finner det så da drikkes det etter dato evt fryses for bruk i matlaging

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kunne jo vært en ide at folk får melding om når de kan gå og handle og hvor mye max av hva. Tilpasset utbetalingsdatoer for lønn, trygd osv. Da vil det ikke være alle på en gang. Man kan feks dele folk opp i grupper. Hver annenhver mandag, gruppe 1, annenhver tirsdag gruppe 2 osv

Anonymkode: 8dffb...5bc

Da er rasjoneringskort/app bedre da vil en og sikre at alle får like lite/mye av de forskjellige varene

Gjest Anonym Bruker
Skrevet

Skjønne ikkje at folk flest har noe større behov for matvarer  en tidligere.         Har forståelse for at de som blir pålagt karantene må planlegge vareinnkjøp litt frem i tid, men det gjelder fortsatt bare en  lite gruppe i samfunnet.   

Skrevet
1 minutt siden, Anonym Bruker skrev:

Skjønne ikkje at folk flest har noe større behov for matvarer  en tidligere.         Har forståelse for at de som blir pålagt karantene må planlegge vareinnkjøp litt frem i tid, men det gjelder fortsatt bare en  lite gruppe i samfunnet.   

Man vet jo aldri hvem som blir de neste som blir pålagt karantene. Så hvorfor ikke samle handelen i stedet for å vente med den?

• Liker 1
Skrevet

Vil minne på alle "luringer" som gjør at butikkhyllene er tomme når helsepersonell kommer seg til butikken at det er lov å tenke på andre enn seg selv. Tenker det at 70 stk til enhver tid står i kø med stappfulle handlevogner er ganske langt fra ideelt mtp smittefare. Skjerp dere.

• Liker 1
Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Imperfectionibus skrev:

Da er rasjoneringskort/app bedre da vil en og sikre at alle får like lite/mye av de forskjellige varene

Og da er ein tilbake til slik det var under krigsårene da det var knapphet på  mange varer.    Nå er det ikkje det som er situasjonen i 2020.  

Endret av Anonym Bruker
Gjest Anonym Bruker
Skrevet
2 minutter siden, aazy skrev:

Vil minne på alle "luringer" som gjør at butikkhyllene er tomme når helsepersonell kommer seg til butikken at det er lov å tenke på andre enn seg selv. Tenker det at 70 stk til enhver tid står i kø med stappfulle handlevogner er ganske langt fra ideelt mtp smittefare. Skjerp dere.

Ein møter handlevogner fylt opp m/ taolettpapir hvor ein nesten  skulle tru at dette handler mer om en diarevirus.   

Skrevet
15 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

Og da er ein tilbake til slik det var under krigsårene da det var knapphet på  mange varer.    Nå er det ikkje det som er situasjonen i 2020.  

Ikke enda... Men tviler på at dette er over på en god stund enda. Rasjoneringskort/app gjør at en kan fordele de varene som finnes mer rettferdig.

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, aazy skrev:

Helsearbeidere og andre yrkesgrupper som er _like_ viktige for å få hjulene til å gå rundt nå vil nok få tak i det de trenger så lenge ikke eliten bare juger.

Anonymkode: bc94e...ef0

• Liker 2
Gjest Anonym Bruker
Skrevet
3 timer siden, Anonym Bruker skrev:

Mange planlegger ofte sine innkjøp etter NAV sine utbetalingsdatoer.    Det er mange barnefamilier som  kanskje ikkje har råd å gjøre sine innkjøp før på lønningsdato / trygdeutbetalinger.     Når de kommer til  butikken så er hyllene tømt, og literen m/ mjølk som de sårt trengte til borna borte ,men nå  står lagret i eit annet kjølskap  som troleg  har rikeleg m/ mjølk fra før.    Eller  kanskje var det du som Gribbet til deg de siste 3 eskene  med paracet  apoteket som noen  skulle hatt til sin  syk mor / far  som lå hjemme så gjerne skulle hatt.          

• Opprett ny...