Gjest Anonym Bruker Skrevet 16. mars 2020 #21 Skrevet 16. mars 2020 (endret) 6 minutter siden, Nina1975 skrev: Folk hamstrer det de ser holder på å gå tomt i butikkhyllene. En grei måte å få økt omsetting. ! "Kun 2 pakker igjenn" Ver snar ! ! ! 😃 Endret 16. mars 2020 av Anonym Bruker
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #22 Skrevet 16. mars 2020 Det hadde hjulpet om ikke regjeringen hadde skapt panikk. De skaper panikk og så oppfordrer de folk til å ikke ha panikk. Jaja. Anonymkode: ca921...1bc 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #23 Skrevet 16. mars 2020 Jeg har handlet for ca 1500 mer enn jeg vanligvis ville gjort, anser ikke det som hamstring. Anonymkode: 18fb8...0da
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #24 Skrevet 16. mars 2020 2 timer siden, Anonym Bruker skrev: Mange av de varene som folk hamstrer har en holdbarehetsdato. Dersom folk flest planlegger innkjøpen fremfor panikkhandler , så hadde det blitt nok varer i butikkene til de fleste. Ellers er det lov å bruke "HUE " med tanke på å spre smitte. Fortsatt er det heldigvis bare en liten del av befolkningen som har fått påvist smiitte- Mel,ris og pasta kan ligge i åresvis. Anonymkode: 18fb8...0da 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #25 Skrevet 16. mars 2020 Driver folk fremdeles med denne overdrevne hamstringen? Jeg som hadde håpet det var mulig å få ukeshandle mine vanlige varer når jeg får penger igjen på torsdag, uten å måtte fly rundt i x antall butikker flere dager på rad.. var tomt for omtrent alt jeg kan spise forrige uke, blir spennende å se hva som skjer når folk får lønn denne uka.. Anonymkode: 57d5c...e86
Gjest Anonym Bruker Skrevet 16. mars 2020 #26 Skrevet 16. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mel,ris og pasta kan ligge i åresvis. Anonymkode: 18fb8...0da Forbruksvare ?
Gjest Anonym Bruker Skrevet 16. mars 2020 #27 Skrevet 16. mars 2020 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Driver folk fremdeles med denne overdrevne hamstringen? Jeg som hadde håpet det var mulig å få ukeshandle mine vanlige varer når jeg får penger igjen på torsdag, uten å måtte fly rundt i x antall butikker flere dager på rad.. var tomt for omtrent alt jeg kan spise forrige uke, blir spennende å se hva som skjer når folk får lønn denne uka.. Anonymkode: 57d5c...e86 Mange planlegger ofte sine innkjøp etter NAV sine utbetalingsdatoer. Det er mange barnefamilier som kanskje ikkje har råd å gjøre sine innkjøp før på lønningsdato / trygdeutbetalinger. Når de kommer i butikken så er hyllene tømt, og literen m/ mjølk som de sårt trengte til borna borte ,men står lagret i eit annet kjølskap noen har rikeleg m/ mjølk fra før. Eller kanskje var det du som Gribbet til deg de siste 3 eskene med paracet apoteket,så han / hun som lå syk hjemme så gjerne skulle hatt. Endret 16. mars 2020 av Anonym Bruker
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #28 Skrevet 16. mars 2020 Kunne jo vært en ide at folk får melding om når de kan gå og handle og hvor mye max av hva. Tilpasset utbetalingsdatoer for lønn, trygd osv. Da vil det ikke være alle på en gang. Man kan feks dele folk opp i grupper. Hver annenhver mandag, gruppe 1, annenhver tirsdag gruppe 2 osv Anonymkode: 8dffb...5bc
Imperfectionibus Skrevet 16. mars 2020 #29 Skrevet 16. mars 2020 49 minutter siden, Anonym Bruker skrev: Hamstre mjølk og og fryse ned. Bekymra for at HU DAGROS også får karonavirus ? Jeg har ikke hamstret melk, har kjøpt like mye som jeg pleier. Men kjøper 1/2 pris melk når jeg finner det så da drikkes det etter dato evt fryses for bruk i matlaging
Imperfectionibus Skrevet 16. mars 2020 #30 Skrevet 16. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kunne jo vært en ide at folk får melding om når de kan gå og handle og hvor mye max av hva. Tilpasset utbetalingsdatoer for lønn, trygd osv. Da vil det ikke være alle på en gang. Man kan feks dele folk opp i grupper. Hver annenhver mandag, gruppe 1, annenhver tirsdag gruppe 2 osv Anonymkode: 8dffb...5bc Da er rasjoneringskort/app bedre da vil en og sikre at alle får like lite/mye av de forskjellige varene
Gjest Anonym Bruker Skrevet 16. mars 2020 #31 Skrevet 16. mars 2020 Skjønne ikkje at folk flest har noe større behov for matvarer en tidligere. Har forståelse for at de som blir pålagt karantene må planlegge vareinnkjøp litt frem i tid, men det gjelder fortsatt bare en lite gruppe i samfunnet.
Tarmegenbolle Skrevet 16. mars 2020 #32 Skrevet 16. mars 2020 1 minutt siden, Anonym Bruker skrev: Skjønne ikkje at folk flest har noe større behov for matvarer en tidligere. Har forståelse for at de som blir pålagt karantene må planlegge vareinnkjøp litt frem i tid, men det gjelder fortsatt bare en lite gruppe i samfunnet. Man vet jo aldri hvem som blir de neste som blir pålagt karantene. Så hvorfor ikke samle handelen i stedet for å vente med den? 1
aazy Skrevet 16. mars 2020 #33 Skrevet 16. mars 2020 Vil minne på alle "luringer" som gjør at butikkhyllene er tomme når helsepersonell kommer seg til butikken at det er lov å tenke på andre enn seg selv. Tenker det at 70 stk til enhver tid står i kø med stappfulle handlevogner er ganske langt fra ideelt mtp smittefare. Skjerp dere. 1
Gjest Anonym Bruker Skrevet 16. mars 2020 #34 Skrevet 16. mars 2020 (endret) 6 minutter siden, Imperfectionibus skrev: Da er rasjoneringskort/app bedre da vil en og sikre at alle får like lite/mye av de forskjellige varene Og da er ein tilbake til slik det var under krigsårene da det var knapphet på mange varer. Nå er det ikkje det som er situasjonen i 2020. Endret 16. mars 2020 av Anonym Bruker
Gjest Anonym Bruker Skrevet 16. mars 2020 #35 Skrevet 16. mars 2020 2 minutter siden, aazy skrev: Vil minne på alle "luringer" som gjør at butikkhyllene er tomme når helsepersonell kommer seg til butikken at det er lov å tenke på andre enn seg selv. Tenker det at 70 stk til enhver tid står i kø med stappfulle handlevogner er ganske langt fra ideelt mtp smittefare. Skjerp dere. Ein møter handlevogner fylt opp m/ taolettpapir hvor ein nesten skulle tru at dette handler mer om en diarevirus.
Imperfectionibus Skrevet 16. mars 2020 #36 Skrevet 16. mars 2020 15 minutter siden, Anonym Bruker skrev: Og da er ein tilbake til slik det var under krigsårene da det var knapphet på mange varer. Nå er det ikkje det som er situasjonen i 2020. Ikke enda... Men tviler på at dette er over på en god stund enda. Rasjoneringskort/app gjør at en kan fordele de varene som finnes mer rettferdig.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #37 Skrevet 16. mars 2020 17 minutter siden, aazy skrev: Vil minne på alle "luringer" som gjør at butikkhyllene er tomme når helsepersonell kommer seg til butikken at det er lov å tenke på andre enn seg selv. Tenker det at 70 stk til enhver tid står i kø med stappfulle handlevogner er ganske langt fra ideelt mtp smittefare. Skjerp dere. Helsearbeidere og andre yrkesgrupper som er _like_ viktige for å få hjulene til å gå rundt nå vil nok få tak i det de trenger så lenge ikke eliten bare juger. Anonymkode: bc94e...ef0 2
Gjest Anonym Bruker Skrevet 16. mars 2020 #38 Skrevet 16. mars 2020 3 timer siden, Anonym Bruker skrev: Mange planlegger ofte sine innkjøp etter NAV sine utbetalingsdatoer. Det er mange barnefamilier som kanskje ikkje har råd å gjøre sine innkjøp før på lønningsdato / trygdeutbetalinger. Når de kommer til butikken så er hyllene tømt, og literen m/ mjølk som de sårt trengte til borna borte ,men nå står lagret i eit annet kjølskap som troleg har rikeleg m/ mjølk fra før. Eller kanskje var det du som Gribbet til deg de siste 3 eskene med paracet apoteket som noen skulle hatt til sin syk mor / far som lå hjemme så gjerne skulle hatt.
Fremhevede innlegg