Gå til innhold

Staythefuckhome. Er det fullstendig mulig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser flere har det på Facebook statusen sin. Det appellerer jo til dårlig samvittighet hos meg. I dag gikk jeg meg en tur. Jeg tar bussen. Med bare fire passasjerer er det vel lite trolig med smitte. Noe annet vil være i rushtiden. 
i går gikk jeg kveldstur med en venninne. 
jeg handler i butikken 

jeg bor på 20 kvadrat. Å være isolert her så lenge hadde gjort meg sprø. 

De som har denne statusen, hvor får de mat fra? Hjemlevering? Går de ikke utenfor døra i det hele tatt?

Anonymkode: a41ea...e11

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man kan jo gå ut døra så lenge det er lang avstand mellm naboer.

Anonymkode: 146e0...ff3

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Man skal fortsette livet, til en viss grad. Dette er ikke lock down. 

Anonymkode: 19991...b4b

• Liker 4
Skrevet

Jeg reagerte også på den. Fint å oppfordre folk til å være hjemme, men hvorfor så aggressiv? Det virker som normal folkeskikk har gått rett ut vinduet for enkelte. 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

De annbefaler oss å gå ut og gå turer. Vi skal holde minst 1 meter avstand til andre. La oss kose oss i naturen, den er ikke smittet.

Anonymkode: 863fb...315

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på jobb i dag. Gikk på Kiwi i pausen og kjøpte mat.  Etter jobben gikk jeg å vaska bilen. Er hjemme nå.

Så deilig ute ,sol og INGEN folk. Konge !

Anonymkode: 7b709...bb2

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De annbefaler oss å gå ut og gå turer. Vi skal holde minst 1 meter avstand til andre. La oss kose oss i naturen, den er ikke smittet.

Hvem er det som anbefaler det?

Anonymkode: 2521b...47a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, cattleya skrev:

Jeg reagerte også på den. Fint å oppfordre folk til å være hjemme, men hvorfor så aggressiv? Det virker som normal folkeskikk har gått rett ut vinduet for enkelte. 

Hu ene jobber i helsevesenet og får derfor vært ute og sosialisert seg hver dag. En annen med status « stay home» er i svangerskapspermisjon og hvor mannen jobber.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helsemyndigheter, kommuner, leger m.f. Avstand til andre er viktig, Men gå gjerne turer. Les annbefalngene selv. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Helsemyndigheter, kommuner, leger m.f. Avstand til andre er viktig, Men gå gjerne turer. Les annbefalngene selv. 

Gjerne. Link?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis ingen handler noe som helst i butikkene fordi alle er inne, er ikke det også krise for næringen? Har kjøpt meg kaffe på kaffebrenneriet i dag. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gjerne. Link?

Du har seriøst ikke fått med deg dette?

Anonymkode: 5dccf...4cd

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Høie (på seg selv) sa det på pressekonferansen på torsdag.
Gå gjerne en tur i skog og frisk luft, sa han.

Anonymkode: 50810...111

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har seriøst ikke fått med deg dette?

Hadde du link eller? Det er ingen i min kommune som anbefaler dette, så jeg lurer på hvor du har det fra.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høie (på seg selv) sa det på pressekonferansen på torsdag.
Gå gjerne en tur i skog og frisk luft, sa han.

torsdag faktisk. Ja, for ingenting har endret seg etter det...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hadde du link eller? Det er ingen i min kommune som anbefaler dette, så jeg lurer på hvor du har det fra.

Har du link til noen som anbefaler det motsatte? Altså, at alle skal holde seg inne, at det ikke går an å gå en tur i skog og mark - så lenge man holder avstand fra hverandre? 

Det har vært i nyhetsbildet opp til flere ganger, vi kan fint gå ut en tur, vi må bare ta forholdsregler. Kikker du litt så finner du det nok, orker ikke tråle nyhetene for å finne link, men det stemmer at vi kan gå tur ja.

Anonymkode: 43240...ab5

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det går offentlig transport ennå. Er jeg usolidarisk om jeg benytter meg av tilbudet? Er så få på trikken at det er null problem å holde to meters avstand 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kun de i karantene som ikke skal gå ut. Link finner du selv ved å lese deg opp om hvem som skal være hjemme. Er jo tullete hvis noen mennesker er så teite at de tror det er skadelig å gå en tur i naturen. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det er greit for Høie å si at jeg skal gå tur i skogen, når jeg bor midt i sentrum og ikke har bil. Da må jeg ta buss for å komme meg ut i naturen... 

Anonymkode: 3a195...613

• Liker 1
Skrevet

Det ER ikke lock-down i Norge nå! Det kan komme, men foreløbig ikke! Jeg er på jobb, kjørte egen bil, og sitter i god avtand til kollegaene! Ikke gå ut mer enn nødvendig er rådet!

• Liker 2
  • Opprett ny...