Gå til innhold

Sykemelding ??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal begynne i ny jobb denne uken, men regner med at jeg ikke får komme da jeg har symptomer (har ikke vært med noen som har hatt det, eller vært i utlandet). Kan jeg få sykemelding da, med lønn? Har ikke peiling på dette. Skjønte ikke helt det som sto på nettet da jeg søkte 😳
Isåfall så ringe jeg legen da? Eller skal man helst ikke ringe nå? Jeg kan ikke skrive med legen min på helsenorge.no... 

Anonymkode: e3ca8...f58

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

?

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg få sykemelding da, med lønn?

Nei.

Anonymkode: 15282...7f6

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det må du ha tjent opp retten til. 

Anonymkode: b3c9f...401

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan få karantene med lønn av arbeidsgiver eller sykemelding av lege basert på videokonsultasjon o.l.

Anonymkode: 4be79...5df

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Du kan få karantene med lønn av arbeidsgiver eller sykemelding av lege basert på videokonsultasjon o.l.

Anonymkode: 4be79...5df

Sykemeldingsrettigheter er vel ikke tjent opp enda, om TS begynner i jobben denne uken.

Anonymkode: 41db7...4d0

AnonymBruker
Skrevet

Nei, for å få rett til sykepenger er minimumskrav at du må tiltre stillingen, men for de fleste arbeidsplasser må du også ha jobbet en stund. 

Anonymkode: 97dd7...109

Skrevet

Da må det være sykemelding fra den jobben du har fra før, en må jobbe en stund i den nye jobben før du kan få sykemelding fra den.

AnonymBruker
Skrevet

Altså, du kan selvsagt få deg en sykemelding fra legen, men du får ikke lønn/sykepenger.

AnonymBruker
Skrevet
På 16.3.2020 den 22.32, AnonymBruker skrev:

Altså, du kan selvsagt få deg en sykemelding fra legen, men du får ikke lønn/sykepenger.

Så da må jeg gå 14 dager uten noe?? Pga Corona! Jeg hadde til vanlig gått på jobb med litt vond hals, og hoste. Det får man såklart ikke lov til nå, og da er det ikke noe nav kan fikse? 

• Opprett ny...