Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har syklus fra 25-28 dager. Det er ganske tilfeldig måned fra måned. Jeg aner ikke når jeg får eggløsning. Har brukt opp alle eggløsningstestene. Tenkte prøve å tempe. Men MÅ det være til samme tid hver dag? Jeg jobber turnus og kommer ikke til å klare våkne 05 på dager jeg har fri/senvakt.

Er eggløsning 14 dager før mensen selvom man ene mnd har 25 dager syklus? 

Anonymkode: 0e0b5...7be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagene mellom eggløsning og mensen kalles lutealfasen. Den er ofte på 14 dager, men noen har også noen dager kortere. 

Etter eggløsning får du mensen uansett etter 14 dager (eller 12, 13 osv avhengig av lengden på lutealfasen din)

Jeg har en syklus som er på bærtur for tiden. Den kan vare 100 dager, 50 eller 30. Men, etter eggløsning får jeg alltid mensen 12 dager etter 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Temping må skje til nøyaktig (+ - 30) hver dag, før du går ut av senga. Ha på alarm, ta tempen, skriv det ned, eller legg inn i en app og sov videre. Om du vil så får du til det 😊

Anonymkode: 0e1d4...6cc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en tydelig graf med temping selv om jeg ikke alltid var helt nøyaktig på tid og hadde noen netter med lite søvn (jobbet en del hvilende nattevakter, og det var ikke alltid det ble så mye søvn da). Jeg hadde 06 som standard tempetid. Men det skjedde at jeg sov til 08, eller nesten ikke hadde sovet noe når jeg målte kl. 06. Jeg markerte disse temperaturene som usikre. De hvor jeg nesten ikke hadde sovet, ble tydelig for høye, men å sove til 08 i stedet for 06 for å få mer sammenhengende søvn og måle med én gang jeg våknet, ga lite utslag hos meg. Det er individuelt, for noen vil nok grafen bli uleselig på den måten, men det går an å prøve. Jeg har også syklus på 25-28 dager. 

Anonymkode: 10064...cb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...