AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #1 Skrevet 16. mars 2020 Jeg skjønner ikke helt hva jeg egentlig ønsker å jobbe med... jeg har noen alternativer jeg har vinglet mellom i flere år, men får ikke helt til noen av dem siden jeg aldri klarer å fokusere på ett om gangen og ikke klarer å motivere meg nok. Jeg er deprimert, men noen ganger lurer jeg på om de kanskje ikke er derfor jeg ikke klarer å motivere meg nok, kanskje jeg rett og slett bare ikke har funnet min sanne lidenskap? Noe som bringer meg tilbake til overskriften. Det hadde vært interessant å høre fra litt forskjellige situasjoner, både de som er fornøyde og misfornøyde med jobbene sine. Hvordan fant du ut hva du ønsket å drive med? De av dere som brenner for hva dere driver med, hvordan føles det? Anonymkode: a4253...a31
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #2 Skrevet 16. mars 2020 Jeg jobbet litt her og der, og fant ut hva jeg likte og ikke likte med de ulike jobbene. F.eks likte jeg å jobbe med mennesker (sykehjem og bhg), men ikke den delen som omhandlet stell. Så jobbet jeg på kontor og holdt på å omkomme av kjedsomhet. Deretter jobbet jeg innen service og likte det veldig godt. Slike erfaringer ledet jeg meg videre. Anonymkode: e5168...7b5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #3 Skrevet 16. mars 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobbet litt her og der, og fant ut hva jeg likte og ikke likte med de ulike jobbene. F.eks likte jeg å jobbe med mennesker (sykehjem og bhg), men ikke den delen som omhandlet stell. Så jobbet jeg på kontor og holdt på å omkomme av kjedsomhet. Deretter jobbet jeg innen service og likte det veldig godt. Slike erfaringer ledet jeg meg videre. Anonymkode: e5168...7b5 Hvaendte du med da? Anonymkode: a1f03...f54
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #4 Skrevet 16. mars 2020 Jeg fant aldri ut hva jeg ville jobbe med, og surret rundt og slet meg ut i meningsløse jobber til jeg fikk sammenbrudd, ble kronisk syk etterpå og ble uføretrygdet. Nå tenker jeg at hvis jeg hadde utdannet meg tidlig så hadde jeg kanskje "overlevd" arbeidslivet lenger, og også hatt noe å falle tilbake på om jeg skulle orke å jobbe igjen. Det som jeg har gjort som passet best til meg er bibliotekarbeid, og jeg tenkte på å utdanne meg til bibliotekar men tenkte det ville bli for kjedelig. Vel, å være ufør er kjedelig... Anonymkode: 39d15...e0e
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #5 Skrevet 16. mars 2020 Jeg vinglet lenge! Ante ikke hva jeg skulle studere etter videregående, og endte opp med å jobbe et år på gård istedenfor, da jeg aldri klarte å bestemme meg. Har alltid likt dyr, så hadde lyst til å drive med det. Hadde ikke gode nok karakterer for veterinærstudie, men jeg studerte biologi noen år. Det var topp, men fikk ingen jobber etter det. Jobbet som vikar diverse steder, bl.a. en stund i barnehage, og hatet det, det var virkelig ikke noe for meg. Var langt nede en periode, da jeg følte jeg hadde kasta bort mange år og enda ikke visste hva jeg ville gjøre, i tillegg til å ha ubrukelig studiegjeld. Så fikk jeg jobb i et selskap som samhandler med aktører innenfor infrastruktur og transport. Det var ganske tilfeldig at jeg kom over den jobben, jeg var smått desperat og bare søkte på alt som var ledig. Det var noe jeg ikke kunne noe om fra før, og aldri hadde sett for meg at jeg skulle jobbe med. Jeg trives, har jobbet meg oppover og har grei lønn og stabil jobb, selv i disse tider. Det er ikke noe jeg brenner for akkurat, men stabil økonomi er i grunn det viktigste for meg. Da har jeg mulighet til å gjøre det jeg brenner for på fritida Anonymkode: de7ac...468 1
jabx Skrevet 16. mars 2020 #6 Skrevet 16. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke helt hva jeg egentlig ønsker å jobbe med... jeg har noen alternativer jeg har vinglet mellom i flere år, men får ikke helt til noen av dem siden jeg aldri klarer å fokusere på ett om gangen og ikke klarer å motivere meg nok. Jeg er deprimert, men noen ganger lurer jeg på om de kanskje ikke er derfor jeg ikke klarer å motivere meg nok, kanskje jeg rett og slett bare ikke har funnet min sanne lidenskap? Noe som bringer meg tilbake til overskriften. Det hadde vært interessant å høre fra litt forskjellige situasjoner, både de som er fornøyde og misfornøyde med jobbene sine. Hvordan fant du ut hva du ønsket å drive med? De av dere som brenner for hva dere driver med, hvordan føles det? Anonymkode: a4253...a31 Jeg prøvde forskjellige ting, skaffet meg bred erfaring. Tenkte aldri at jeg måtte finne det jeg skulle jobbe med resten av livet. Min tankegang var at jeg kan prøve noe nytt så lenge jeg i stand til å jobbe. Da får man etter hvert et ganske greit grunnlag å vurdere hva man ønsker å jobbe med videre, og til slutt finner man kanskje ut at det er noe man vil satse på å holde på med resten av sitt yrkesaktive liv.
Knirke Skrevet 17. mars 2020 #7 Skrevet 17. mars 2020 Jeg virret også enormt mye, så det ble i grunn elimineringsmetoden... Jeg var glad i dyr, men hadde ikke karakterer til veterinærstudiet. Jobbet en stund på stall, og fant ut at det skal jeg ALDRI gjøre mer. Studerte biologi, men fikk ingen relevante jobber eller utsikter om veien videre. Jobbet på lager, i butikk, servering og andre serviceyrker. Gøy en liten stund, men i lengden slitsomt og dårlig betalt. Jobbet med salg en liten stund og det var helt forferdelig. Mennesker vet jeg at jeg ikke vil jobbe med. Kontorjobb synes jeg er ok, men jeg hater å snakke i telefonen. Tok til slutt en teknisk utdannelse i en alder av 32 og jobber nå på sjøen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå