AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #1 Del Skrevet 16. mars 2020 Jeg kjøpte en BRL leilighet i blokk for ca 4 år siden og da ble det signert kontrakt mellom meg og selger hos megleren. Senere var det "weboppgjør" som tok seg av tinglysingen, og jeg ser på f.eks. siste.eiendomspriser.no at jeg har kjøpt den for den summen som jeg betalte. Sånn sett har jeg ingen mistanke om at noe er feil. Men har alltid hatt litt angst for at det plutselig dukker opp en overraskelse den dagen jeg skal selge. Jeg tenker da på scenarioer som at tinglysingen ikke skulle være fullstending slik at forrige eier fortsatt eier den, at noe er registrert på den opprinnelige budvinneren (jeg kjøpte på forkjøpsrett). Eller at andelsnummeret er forvekslet med en naboleilighet slik at jeg egentlig eier en utrøkt rønne og ikke den leiligheten jeg har nøkkel til. Jeg har heller ingen papirer som egentlig forteller hva andelsnummer XX tilsvarer av eiendom/bruksrett i borettslaget. Jeg vet bare at jeg har nøkkel til leiligheten min, og en bod i kjeller. Kan jeg kontakte en advokat for å gå gjennom alle papirene og se at det ikke er noe muffins? Og hva tror dere det vil koste? Bare for å få litt peace of mind. Anonymkode: 4f473...8e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå