Gå til innhold

Jeg lar ikke være å gå på jobb bare fordi jeg kjenner litt vondt i halsen»

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jobber i matbutikk, og er ferdig med karantene. Men skal begynne å jobbe i morgen. Jeg kan da vel ikke bare trekke meg fordi jeg kjenner litt vondt i halsen?

Anonymkode: 0ae55...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du skal ikke gå noen steder hvis du har symptomer, og i hvert fall ikke på jobb! Ærlig talt.

Anonymkode: e26f3...a11

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du skal holde deg borte fra jobben nå ja. 

Anonymkode: 5a57c...c2b

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet godt at du har å holde deg inne. Hensyn trumfer arbeidsmoral nå.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Karantenen er der for å avdekke hvorvidt du er frisk eller syk. Du er ikke symptomfri, og dermed fortsetter karantenen. Åpenbart.

Anonymkode: e26f3...a11

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo iht oppdaterte råd fra FHI så skal du holde deg unna. 

Anonymkode: d5123...a52

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Karantenen varer til du er symptomfri

Anonymkode: 45f29...b3c

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

FHI har nå bedt alle som har luftveissymptomer om å holde seg hjemme. Oppfordrer deg på det sterkeste å følge deres anbefalinger. 

Anonymkode: 5cddc...bc6

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gått rundt å snufsa og snørra siden jul. Jeg holder meg da ikke hjemme når jeg veit at det ikke har noe med corona å gjøre i det hele tatt.  Greit man skal ta hensyn. Men nei man blir ikke sykemeldt fordi man er litt snørrete eller har grums i halsen. Rådet er å holde seg hjemme. Det er ikke et krav. 

Anonymkode: 2f30d...45d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir ikke sykemeldt. Man holder seg hjemme i tilfelle man kan smitte noen med et aggressivt virus som kan drepe enkelte.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Akkurat som man rådet hyttefolket til å holde seg hjemme. Vi har råd så lenge nok folk følger dem. Om ikke nok folk følger dem og det blir et problem, vil det bli krav. Det bare krever så mye mer ressurser å håndheve krav enn å be folk om å være snille. 

Anonymkode: 45f29...b3c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hatt litt vondt i halsen i 2 dager, ga beskjed til jobb, men fikk beskjed om å møte opp. Skulle alle holde seg hjemme for litt grums, hadde samfunnet stoppet opp, sa både sjef og assisterende. Jobber i matbutikk.

For en spøk, folk skal unngå og treffe hverandre mest mulig, kjenner man noen symptomer etter flytur, skal man i karantenen, men i en matbutikk hvor man snakker med og blir hostet på av flere kunder daglig, er det liksom trygt? Jeg er immun mot korona siden jeg er i et samfunnskritisk yrke? Fatter det ikke.

Er helt arbeidsfør og vil gjerne jobbe, men FHI sa noe annet idag, de lo da jeg viste dem artikkelen, og sa vi føler oss alle sjuke om dagen, så mye virus-snakk som går..|

Anonymkode: 11f2e...0cb

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fortvilende hvor dumme mange sjefer er, men har du symptomer skal du ringe fastlegen. Der vil du få sykemelding for å fortsette karantenen, for alle skal faktisk holde seg hjemme med luftveisinfeksjon nå. Corona gir alt fra ingen symptomer til influensasymptomer til sepsis og organsvikt.

Anonymkode: d9ec9...b24

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 timer siden, Anoia skrev:

Du vet godt at du har å holde deg inne. Hensyn trumfer arbeidsmoral nå.

Det hjelper ikke hvis ledelsen ikke har samme syn. 

Anonymkode: b2f92...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fortvilende hvor dumme mange sjefer er, men har du symptomer skal du ringe fastlegen. Der vil du få sykemelding for å fortsette karantenen, for alle skal faktisk holde seg hjemme med luftveisinfeksjon nå. Corona gir alt fra ingen symptomer til influensasymptomer til sepsis og organsvikt.

Anonymkode: d9ec9...b24

Nei, fordi jeg kommer ikke igjennom der, kun til kontordamen, og hun sier jeg ikke får lov å bli hjemme for så lite, siden jeg jobber i matbutikken og folk er avhengige av at jeg møter opp. Må lyve på meg feber for å bli unnskyldt fra jobb, og det har jeg lite lyst til. Så får fortsette å gå på jobb og holde 3 m avstand til alle sammen  :)

Anonymkode: 11f2e...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Måtte gå hjem fra jobb i dag på grunn av vond hals og snørr. Helt latterlig! Her skal jeg sitte hjemme når jeg egentlig er frisk nok til å gå på jobb. Føles meningsløst🙄

Anonymkode: 5f664...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HERREGUD SÅ VANSKELIG DET ER FOR FOLK Å FØLGE RÅDENE OG BESTEMMELSENE DAAAAA!!!!!!!!!!!!!! :raven:

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Måtte gå hjem fra jobb i dag på grunn av vond hals og snørr. Helt latterlig! Her skal jeg sitte hjemme når jeg egentlig er frisk nok til å gå på jobb. Føles meningsløst🙄

🤯🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️stakkars deg........

Anonymkode: ade35...82b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

🤯🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️stakkars deg........

Anonymkode: ade35...82b

Er mer stakkars de barna jeg har på listen min som nå ikke blir fulgt opp fordi jeg sitter hjemme. Det handler ikke om meg, men om jobben jeg gjerne skulle gjort. Får gjort noe fra hjemmekontor, men langt fra så mye som jeg skulle ønske 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobber i matbutikk, og er ferdig med karantene. Men skal begynne å jobbe i morgen. Jeg kan da vel ikke bare trekke meg fordi jeg kjenner litt vondt i halsen?

Anonymkode: 0ae55...410

Du jobber i dagligvarebutikk, hvor det er over 1000 personer som er innom hver eneste dag. 
Og du har symptomer på sykdom, men kjeder deg hjemme, så du vil heller risikere andre mennesker sin liv og helse, fordi du er en egoistisk drittunge? :) (JA, jeg skriver drittunge når du virker totalt umoden).

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...