AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #1 Del Skrevet 16. mars 2020 Hvorfor er det så mange gammle og folk med barn i tbane og ute mens jeg må være hjemme for at de eldre og barn ikke skal smittes da de er i risiko! så jeg er inne for dem og de er ute selv og koser seg, hva i all verden??? Anonymkode: 8520c...b5d 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #2 Del Skrevet 16. mars 2020 Du er jo ute selv Anonymkode: 34b65...897 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #3 Del Skrevet 16. mars 2020 Egoisme, den nye folkesykdommen. Anonymkode: 4df16...403 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #4 Del Skrevet 16. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du er jo ute selv Anonymkode: 34b65...897 Skulle bare til et viktig intervju. Har vært hjemme i 4 dager. Anonymkode: 8520c...b5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønn Frosk Skrevet 16. mars 2020 #5 Del Skrevet 16. mars 2020 Det er jo lov å gå en tur selv om det er virus. Jeg har hunder, og går tur med de, og lar ungene bli med. De får ikke leke med andre underveis, og vi går på avstand fra folk. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #6 Del Skrevet 16. mars 2020 Det er ikke sikkert de er i karantene. Det er lov, og til og med anbefalt, for folk å gå tur. Det er bare viktig å holde seg 1m unna andre. Det virker som mange ikke skjønner forskjellen på det å være i karantene og det å være helt vanlig borger, utenfor risikogruppene. Anonymkode: a28ca...011 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 16. mars 2020 #7 Del Skrevet 16. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulle bare til et viktig intervju. Har vært hjemme i 4 dager. Anonymkode: 8520c...b5d Kanskje de skal noe viktig også! Du har vel ikke enerett på å bevege deg utenfor døra? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #8 Del Skrevet 16. mars 2020 De kan jo gå tur, ro deg ned. Anonymkode: a4623...bf7 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #9 Del Skrevet 16. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De kan jo gå tur, ro deg ned. Anonymkode: a4623...bf7 De var i tbanen Anonymkode: 8520c...b5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #10 Del Skrevet 16. mars 2020 Eldre mennesker har ikke portforbud. Om det er noe klokt valg å ta kollektivt, skal være usagt. Anonymkode: f658a...0ff 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #11 Del Skrevet 16. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: De var i tbanen Anonymkode: 8520c...b5d Kanskje de skulle handle da Anonymkode: a4623...bf7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #12 Del Skrevet 16. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje de skulle handle da Anonymkode: a4623...bf7 De hadde ingen poser. Anonymkode: 8520c...b5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #13 Del Skrevet 16. mars 2020 Alle blir anbefalt å holde seg innendørs og hjemme!! En kort tur i frisk luft er en ting. Noe annet å vandre gatelangs og ta t bane og slike ting. Om Anonymkode: 267a1...ac5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 16. mars 2020 #14 Del Skrevet 16. mars 2020 Enig med deg, Ts. Folk som ikke må ta offentlig kommunikasjon burde la være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #15 Del Skrevet 16. mars 2020 Mange gamlinger her også som går tur tett i flokk. Uklokt. Men hvis de ikke synes det gjør noe å dø, så... Anonymkode: 09ff8...950 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 16. mars 2020 #16 Del Skrevet 16. mars 2020 Tenk når dette er over og de dere dømte til døden faktisk overlever og har det bra, blir dere skuffet da? Kan hende de har sjekket seg og er bra. Kanskje de hadde noe viktig å gjøre som ikke du vet om. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #17 Del Skrevet 16. mars 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle blir anbefalt å holde seg innendørs og hjemme!! En kort tur i frisk luft er en ting. Noe annet å vandre gatelangs og ta t bane og slike ting. Om Anonymkode: 267a1...ac5 Hvor finner du anbefalingen om å holde seg innendørs? Offentlig kommunikasjon går. Den går for å la mennesker med samfunnskritiske funksjoner komme til/fra jobb, og for at folk skal få handlet mat og medisiner. Hold avstand til andre mennesker, følg rådene (instruksene) fra helsemyndighetene og vask hendene grundig når du kommer hjem. Du må akseptere at også andre mennesker enn deg er ute, og den t-bane vognen du satt i var vel ikke spesielt full. Du har vel heller ingen informasjon om hvor lenge disse menneskene hadde vært ute da du så dem. Anonymkode: 412f3...2a0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #18 Del Skrevet 16. mars 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: De var i tbanen Anonymkode: 8520c...b5d Kanskje begge har samfunnskritiske jobber og har hentet barnet sitt i barnehagen og må ta t banen hjem fordi de ikke har bil? Poenget er at du aner ikke hva folk har gjort eller hvor de er på vei. Det er heller ikke portforbud og det er fullstendig tillatt å bevege seg utendørs. Anonymkode: 0c1ff...502 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #19 Del Skrevet 16. mars 2020 Mannen min så idag en gruppe på 4-5 eldre damer som sto og snakket sammen, og en liten gruppe med 3-4 barn som lekte ved siden av dem. Altså... Er det disse folka jeg risikerer å miste jobben for? Mister jeg jobben mister jeg all mulighet til huslån, som tar fra meg sjansen til å få barn (og gi de et okay liv), som igjen ødelegger livet mitt. Er det virkelig ikke sånn at de i risikogruppen selv klarer å ta ansvar for seg selv også, når jeg må lide for at de skal være trygge? Jeg personlig er sjeldent ute i store folkemengder frivillig pga. jeg er veldig introvert. Så akkurat det å prøve å unngå mange folk skal jeg klare uten å klage over det. Men å risikere å miste jobben som jeg har jobbet så hardt for å få, mens de jeg gir bort livet mitt til ikke bryr seg? Det er et slag i trynet. Takk til dere som ikke tar deres egen helse på alvor. Ta hele livet mitt mens dere først er i gang. Anonymkode: 59b89...7b9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #20 Del Skrevet 16. mars 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mannen min så idag en gruppe på 4-5 eldre damer som sto og snakket sammen, og en liten gruppe med 3-4 barn som lekte ved siden av dem. Altså... Er det disse folka jeg risikerer å miste jobben for? Mister jeg jobben mister jeg all mulighet til huslån, som tar fra meg sjansen til å få barn (og gi de et okay liv), som igjen ødelegger livet mitt. Er det virkelig ikke sånn at de i risikogruppen selv klarer å ta ansvar for seg selv også, når jeg må lide for at de skal være trygge? Jeg personlig er sjeldent ute i store folkemengder frivillig pga. jeg er veldig introvert. Så akkurat det å prøve å unngå mange folk skal jeg klare uten å klage over det. Men å risikere å miste jobben som jeg har jobbet så hardt for å få, mens de jeg gir bort livet mitt til ikke bryr seg? Det er et slag i trynet. Takk til dere som ikke tar deres egen helse på alvor. Ta hele livet mitt mens dere først er i gang. Anonymkode: 59b89...7b9 Kjære deg. Det er ikke portforbud for eldre. Myndigheten forsøker å redusere smitten. Det gjør de for at smittekurven ikke skal få en peak som setter helsevesenet under så stort press at det ikke blir mulig å yte forsvarlig helsehjelp til dem som trenger det. Uansett hva som gjøres så er det sånn at det vil være noen som faller utenom. Og det er ikke innført isolering av eldre. Anonymkode: 412f3...2a0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg