Gå til innhold

Har moren min rett til å stoppe meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er 19 år og vil møte vennina mi på 19.

vi skal bare være sammen oss to ute i en stille park hvor ingen andre er .

moren min nekter å la meg gå dit fordi vennina mi jobber i gamlehjem/ sykehjem.

får jeg virkelig ikke gå ut litt for 2 timer pga det? Er Viruset så ille

Anonymkode: 49218...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan jeg ikke komme hjem og vaske hender?  Spiller det virkelig no rolle?

møter aldri folk ellers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hør på moren din. Hun har rett.

Anonymkode: cf42b...8ba

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er moren din i risikogruppe? 

Om ikke støtter jeg at du kan ta en tur ut. Anbefalingen er begrenset kontakt. Og friske mennesker tåler dette fint. 

Anonymkode: 181c4...84b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om ikke støtter jeg at du kan ta en tur ut. Anbefalingen er begrenset kontakt. Og friske mennesker tåler dette fint. 

Moren min er 40, ikke i risikogruppe. Og er dette som plager meg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hør på moren din. Hun har rett.

Anonymkode: cf42b...8ba

Viruset vil jo vare frem til sommeren. Skal jeg sitte hjemme helt til sommeren? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei, det er ikke nok. At venninnen din overhode vurderer å treffe deg, er skremmende. Hun jobber med risikoutsatt gruppe og hun plikter å gjøre det hun kan for å ikke spre smitte der hun jobber.

Fatter ikke at dere ikke klarer å tenke dere om slik som det er nå. Ta skravlingen over telefon.

Anonymkode: f857d...1ee

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå jobber venninnen hennes på et sykehjem og de er ikke akkurat så sterke og friske der.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, det er ikke nok. At venninnen din overhode vurderer å treffe deg, er skremmende. Hun jobber med risikoutsatt gruppe og hun plikter å gjøre det hun kan for å ikke spre smitte der hun jobber.

Fatter ikke at dere ikke klarer å tenke dere om slik som det er nå. Ta skravlingen over telefon.

Var fint vær så ville gå Tur med hun bare. Målet var ikke å akkuratt skravle men heller frisk luft

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er nå såpass ansvarlig at du spør, i hvert fall. Det skal du ha. Personlig hadde jeg latt vær, det er ikke verdt det.

Anonymkode: c21eb...3bb

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her må du tenke litt lenger enn akkurat noen dager frem i tid og vurdere hva som er fornuftig.

Pr i dag ville jeg latt være.

Nei, mor kan sannsynligvis ikke sperre døra for deg om du velger å gå ut. Jeg synes du oppriktig burde tenke forbi deg selv her og la være.

Anonymkode: baf50...0cf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hold en meters avstand til din venninne, så er du innenfor det de anbefaler. Det er litt verre med din venninne som kan smitte de eldre, for for dem kan dette være så ille. Jeg ville fulgt retningslinjer for jobben til din venninne.

Anonymkode: 56c7b...fcf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Moren din prøver å unngå at du får liv på samvittigheten. Hold deg hjemme. 

Anonymkode: 0e96f...138

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvilken retningslinjer har venninna di fått fra jobben? Er ikke deg først og fremst, men at din venninne jobber med mennesker i risikogruppen er det verre med.

Anonymkode: 79a02...891

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvilken retningslinjer har venninna di fått fra jobben? Er ikke deg først og fremst, men at din venninne jobber med mennesker i risikogruppen er det verre med.

Anonymkode: 79a02...891

Moren min mener det er hun som skal smitte meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel når du er 19 år så er du voksen og myndig så dette er noe du bestemmer selv, men det forventes at du som en voksen person er i stand til å ta fornuftige valg og skjønne hvorfor du heller burde holde deg hjemme.

Anonymkode: c1991...d22

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå jobber venninnen hennes på et sykehjem og de er ikke akkurat så sterke og friske der.

Hvis venninna skal ha omgang med en person må jo ei som bor alene med en 40 år gammel mor, og har lite til ingen omgang med andre, være en perfekt kandidat. 

Jeg bor med en i helsevesenet. Jeg tar ekstreme hensyn, mye mer enn helsepersonale som kommer hjem til barnefamilier. Men jeg kan rett og slett ikke isolere meg i måneder og uker, da blir jeg gal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14-åringen min sier at hun har lyst til å være sosial, hun vet hvilke forholdsregler som evt gjelder med avstand, ute osv - men hun sier selv "det er ikke verdt det, skal jeg ha det hyggelig en time eller to også risikerer man kanskje at minst en eller to blir smittet enten den ene eller den andre veien"....

Synes hun er fornuftig. Hun er ikke redd, så det er ikke derfor hun velger det bort, men hun har forstått risikoen. Her er jeg den eneste som må innom jobb av og til, dermed er det også bare jeg som går i butikken når vi må. Greit å begrense det mest mulig.

Du kan få frisk luft alene. Gå i skogen uten selskap, og hold god avstand om du møter noen. Så sosialiserer man på Facetime eller andre ting...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja viruset er så ille. I Italia er det faktisk 7% som dør av det. Hvordan vil du føle det hvis du smitter venninnen din og hun smitter pasienter slik at de dør? Er det virkelig så viktig å snakke med venninnen face-to-face i stedet for å snakke på mobil,

Anonymkode: 61469...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...