Gjest Gjest Skrevet 10. september 2002 #1 Del Skrevet 10. september 2002 Har i litt over et halvt år vært samboer. Alt så ut til å gå bra i forholdet mellom samboeren og den 7 år gammle sønnen min. Sønnen min er veldig opptatt av den nye mannen til mamma og synes han er prima. Det har heller aldri vært noe spesiellt å utsette på sønnen fra samboerens side heller. Men i dag skar det seg her. Samboeren var på badet og hadde låst døren. Han er vel informert om at gutten ikke klarer å holde seg når han må tisse. Som andre barn holder han seg, eller kjenner ikke at han må tisse før han virkelig Må, og da kommer det om han vil eller ikke. Nå hadde det seg slik at gutten kommer helt fortvilet til den låste døra, banker på den og roper at han må tisse. Døren forblir låst, og jeg finner ungen løpende rundt ute for å tisse i den lille haven vår med fritt innsyn fra naboene (vi leier). Ene naboen som jeg da sitter og snakker med på verandaen ber han da løpe ned til henne for å gå på do. Etter ca en halv time kommer samboeren ut fra badet. Når det kommer en passende annledning sier jeg nok en gang i fra om at ungen må få tisse når han må. Men neida, når han var på badet så var det ikke aktuellt at ungen skulle inn. Han mente rett og slett at jeg fikk kjøpe en bøtte og sette utenfor badet (blir på kjøkkenet) som ungen skulle gjøre sitt fornødende i når han var på badet. Ikke aktuellt var mitt svar. Om ikke ungen skal kunne gå på do når han må, så vel da får han (samboeren) finne seg et annet sted og bo. Jeg hadde også en nabo på besøk som så og fikk med seg den do situasjonen med låst dør. Hun er rystet over at det går ann. Det jeg nå lurer på er hvordan andre ville reagert på dette her? Jeg mener nå at om han var på toalettet så kunne han kjappet seg med og bli ferdig, om han tørket seg etter dusjen så kunne han tatt håndkle rundt seg til ungen var ferdig, eller han kunne låst opp døra da han skulle vaske tøyet sitt. Hva synes dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 10. september 2002 #2 Del Skrevet 10. september 2002 :o Jeg synes denne fyren selv fortjener å bli låst ute fra toalettet.. Server ham middag som gir ham "krutt" i vomma (burritos funker på meg..) også tar du deg et laangt bad.... Spøk tilside, jeg synes dette var en helt vannvittig oppførsel fra en voksen mann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tjenna Skrevet 10. september 2002 #3 Del Skrevet 10. september 2002 Hei. I dette tilfellet synes jeg din nye samboer viste seg å være ganske egoistisk og lite grei mot din sønn. De er jo gutter begge to, og jeg kan ikke helt skjønne at det er så vanskelig å låse opp den døren , og la din sønn få lov å tisse. Så lenge du er samboer med han, så vil jo han fungere som en "stefar" og det må jo være den mest naturlige ting, å la en 7 år gammel gutt få lov å tisse :-? Jeg synes nok det var litt strengt å be han å flytte for den ene situasjonen, men at han alvorlig mener at du skal kjøpe bøtte!!!ærlig talt Hvis han fortsetter med den holdningen må jo han være en stor egoist, som egentlig ikke er klar for ett forhold hvor det er med ett barn med i bilde, synes jeg da, kanskje litt streng der, men noe rar innstilling fra samboer etter min mening .... Vel, lykke til med diskusjonen med din sambo!!! Tjenna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 10. september 2002 #4 Del Skrevet 10. september 2002 Jeg synes samboeren din var veldig urimelig her og jeg lurer virkelig på hvor gammel han er??? Som du sier, det hadde ikke vært værre enn å surre håndkle rundt livet, la han tisse også fortsette etterpå. Jeg synes virkelig du skal ta dette opp med ham en gang til. Han må da skjønne hvor barnslig både måten han opptredde på og reagerte etterpå var???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullerusk Skrevet 10. september 2002 #5 Del Skrevet 10. september 2002 Dette syntes jeg var egoistisk og barnslig. Men var det bare et enkelt tilfelle, eller er det slik med andre ting også. Hvis det er det, så hadde jeg kasta ham ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2002 #6 Del Skrevet 10. september 2002 Vel, det er jo mange andre ting også. Som feks. at man finner utesko midt i stua, rot og mye mer. Men dette var dråpen. Nå snakker han om andre ting som om ingen ting har skjedd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullerusk Skrevet 10. september 2002 #7 Del Skrevet 10. september 2002 Det med rotet høres veldig kjent ut! :D Utesko i stua også, men hadde han nektet ungene å gå på do, ja det hadde vært dråpen! :evil: Du får ta han hardt, og spør han om hvor gammel han egentlig er, og om det med bøtta skal gjelde for ham også!!! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitri Skrevet 10. september 2002 #8 Del Skrevet 10. september 2002 Jeg hadde fjernet alle nøkler jeg, sånn at døren forblir ulåst. Synes samboeren din var veldig urimelig, barnslig og egoistisk. Han vet at sønnen din må få gå på do når han må, men det betydde hvis ingenting denne gangen. Jeg hadde gitt han klar beskjed om hva jeg hadde ment om dette og så hadde jeg fjernet alle nøkler eller jeg hadde kjøpt en bøtte til han som han kan gjøre sitt fornødende i selv. Så kan han få oppleve hvor kjekt det er i tisse i ei bøtte på kjøkkenet. Ikke gi deg på dette her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ada=) Skrevet 11. september 2002 #9 Del Skrevet 11. september 2002 DET GAAR VEL IKKE AN????????????????????? :o :o :o :o :o :o :o Hvis han er saa egoistisk og mangler empati saa til de grader, hadde jeg jammen begynnt aa lure!! Virker ikke saerlig voksen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 11. september 2002 #10 Del Skrevet 11. september 2002 Helt enig med alle de andre her. Men hvorfor låser han døren? Hva er han redd for? Hva gjør han der inne som er så hemmelig? Jeg og samboer låser aldri noen dører, vi dusjer sammen. Den ene kan sitte og tisse mens den andre er i dusjen. Er det vanlig at dere andre låser dørene for hverandre? Ble nygjerrig nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isla Skrevet 11. september 2002 #11 Del Skrevet 11. september 2002 Stakkars lille gutt som måtte så forferdelig :-? Må tro hva samboeren din tenkte på... Jegt lurer på om han kanskje ønsker å være med på oppdragelsen? At han kanskje mener at gutten din må lære å vente på sin tur? Men ærlig talt - må man, så må man :x Og når du allerede har informert om hastverket til din sønn så bør han fullt ut respektere dette og slippe inn gutten når det måtte være! Og spesielt, som du sier, så kan han jo låse opp når han vasker klær! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. september 2002 #12 Del Skrevet 11. september 2002 Skjlønner egentlig ikke hvorfor det var så ille at samboeren din låste døra. Heller ikke at det var dråpen for deg. Noenganger har man behov for privatliv. Kan godt hende han sto og runka for alt jeg vet... Hva er forresten feil i å ha ei bøtte i krisetilfelle? Nei nå må vi kvinner slutte å være så hårsåre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 11. september 2002 #13 Del Skrevet 11. september 2002 Det var forresten jeg som hadde siste innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 11. september 2002 #14 Del Skrevet 11. september 2002 Å skynde seg å bli ferdig på badet fordi det haster for andre er da bare normal høflighet! Uansett om det er et barn eller en voksen som "må". Å forlange at spesielt et barn skal vente i en halv time er uhørt. Det kan være flere grunner til at din sambo reagerte som han gjorde. Kanskje din sønn har ertet ham tidligere med å banke på mens han var på badet? Og at han derfor ikke skjønte alvoret? Kanskje sambo rett og slett har glemt hvordan det er å absolutt MÅ på do og at du må forklare det for ham? (Det er utrolig hvor mye rart man noenganger må forklare hverandre. ) Kanskje samboeren hadde en maktdemonstrasjon? (Da er det på tide å vurdere forholdet.) Uansett årsak, her må dere to voksne sette dere ned sammen og lage felles regler for hvordan slike ting håndteres i hjemmet. Ikke forvent at den andre part skal skjønne hva du synes. Prat om det for å finne løsning og ikke for å fordele skyld. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 12. september 2002 #15 Del Skrevet 12. september 2002 Hmmm... Jeg lurer på om han hadde gjort det samme om det var DU som sto utenfor og holdt på å gjøre i buksa? Enten er dette tankeløst fra ham, eller så viser det en side som JEG ihverfall ikke ville sett fra mannen jeg ønsker å leve med resten av livet. (Du får si at sønnen din får tisse i samboerens sko om det skulle skje igjen!! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mortie Skrevet 12. september 2002 #16 Del Skrevet 12. september 2002 OK, hvis han på pur f..., lot sønnen din vente, og dro ut tiden til en halvtime, så skjønner jeg at du og andre reagerer. Men hvis forholdet dem imellom har gått så bra, kan vel ikke dette bety at det skar seg helt? Heller ikke at dette er noe dråpe som får begeret til å renne over?! Hva om han selv satt på do, med magetrøbbel, og faktisk ikke bare kunne løpe fra? Og at det tok en halvtime, spiller vel ingen rolle etter at sønnen din fikk gjort sitt? Nei, ikke noe rart det er mange skilsmisser her i landet, hvis dette er alt som skal til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 12. september 2002 #17 Del Skrevet 12. september 2002 Hvis mannen hadde magetrøbbel kunne han vel sagt det da!!!???? Og tipset gutten om å gå til en nabo for han selv er dårlig og kommer ikke fra. Etter å ha lest innlegget syns jeg han hørte egoistisk og barnslig ut, og at det var om å gjøre for han å demonstrere makta si. Jeg hadde pissa i skoen hans sjøl jeg, og sagt: Å men jeg måtte sånn, og døra var låst så leeeeenge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kari Skrevet 17. september 2002 #18 Del Skrevet 17. september 2002 Det står etter som jeg ser ingenting om hva han egentlig gjorde på badet! Tenk om han satt på do. Noen ganger hvis jeg skal "gjøre store ting" noe som kan ta tid så er det ikke bare "å bli ferdig". Det kunne vel uansett være en ide å ha f.eks en bøtte stående i slike tilfeller. Det er faktisk noen ganger det ikke passer å slippe andre inn på badet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå