Gå til innhold

Rasteplass hvor sjåførene står ute og pisser 😳

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Måtte stoppe på en rasteplass ista. Her er det både gatekjøkken og toaletter, men nå var begge deler stengt. 
Det var endel trailere der, og flere av sjåførene gikk rett bak toalettet og sto der å pissa. 
Bør myndighetene få beskjed om dette? 

Anonymkode: bd06a...6a2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Måtte stoppe på en rasteplass ista. Her er det både gatekjøkken og toaletter, men nå var begge deler stengt. 
Det var endel trailere der, og flere av sjåførene gikk rett bak toalettet og sto der å pissa. 

Hva skulle de ellers gjøre, pisse i buksa?

Anonymkode: 7913e...f30

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Skulle du rulle deg akkurat der de pissa og er redd for corona elns?

Anonymkode: c99e0...6d5

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Lastebilsjåfører blir utestengt fra mange steder fordi de har det yrket de har med en stor risiko for å dra smitte over hele landet. Så hva skal de gjøre? Pisse i buksa? De får jo ikke gå på do noe sted, litt urin er ikke det verste som kan skje i naturen, bare tenk deg når de må bæsje, hvor skal de gjøre av seg når alle steder er stengt? Men mat og andre varer skal liksom frem. Helt molbo. 

Anonymkode: 29345...fda

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Haha. Nei, de har nok annet å ta tak i!!

Anonymkode: 9ac33...281

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva skulle de ellers gjøre, pisse i buksa?

Anonymkode: 7913e...f30

Skjønner jo at de må få tisset et sted, men det er jo uhygienisk å tisse ute på offentlig plass.

Hva om de må bæsje da, mener du at det er greit? 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lastebilsjåfører blir utestengt fra mange steder fordi de har det yrket de har med en stor risiko for å dra smitte over hele landet. Så hva skal de gjøre? Pisse i buksa? De får jo ikke gå på do noe sted, litt urin er ikke det verste som kan skje i naturen, bare tenk deg når de må bæsje, hvor skal de gjøre av seg når alle steder er stengt? Men mat og andre varer skal liksom frem. Helt molbo. 

Det viser jo at toalettene på rasteplassen ikke burde stenges sånn at de får gått på do uten å forurense. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det viser jo at toalettene på rasteplassen ikke burde stenges sånn at de får gått på do uten å forurense. 

Fortell det til myndighetene som ikke tenker på slike ting da 🙄 lastebilsjåfører har prøvd å fortelle hva konsekvensene er. De må gjøre jobben sin uansett, så da må de drite i grøfta til slutt. 

• Liker 2
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 16.3.2020 den 13.39, AnonymBruker skrev:

Du er ikke alene om det. Jeg kjører mye i arbeidet og nå når toaletter er stengt har jeg flere ganger måttet gå på do ute. Jeg er ikke så redd for forurensningen for det er jo ikke mange som er ute og kjører. Men det føles litt kjipt å måtte sette seg på huk i det fri. En ting er å gå på do ute når man er på fjelltur osv, noe annet er det når man egentlig er på arbeid. Det blir jo dessuten veldig flaut dersom noen skulle se det.

Anonymkode: dc9eb...73f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg stopper i skauen mellom rasteplassene, og gjemmer meg vekk der ingen går, men det er kanskje vanskeligere om man må kjøre lenge i tettbebygde strøk eller svært lange strekk på motorvei uten mulighet for å svinge av en liten vei med skog.

Anonymkode: 041b7...5d5

Skrevet
På 16.3.2020 den 13.43, AnonymBruker skrev:

Skjønner jo at de må få tisset et sted, men det er jo uhygienisk å tisse ute på offentlig plass.

De kan jo ikke akkurat bare svinge inn til siden hvor som helst da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok også et stort problem at de ikke får vasket hendene eller dusjet. De leverer jo varer, signerer, tar på betalingsterminaler, dieselpumper, og signerer rundt omkring. De er både mer utsatt selv og sprer smitte. 

Anonymkode: bc656...dff

AnonymBruker
Skrevet

Da var det verre med han lastebilsjoføren vi hadde hadde på langs veien her jeg bor. Han var helt naken og sto ute å tisset😮 Da vurderte jeg å ringe politiet men fant ut at det var sikkert flere andre som ringte for han sto sånn lenge. 

Anonymkode: ff6a6...aeb

Skrevet
På 16.3.2020 den 13.43, AnonymBruker skrev:

Må man bæsje så må man bæsje. Så enkelt er det.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
På 16.3.2020 den 13.39, AnonymBruker skrev:

Du kunne kanskje vært så grei å tilbydd dem håndveska di😁

Anonymkode: e9eae...fbf

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kunne kanskje vært så grei å tilbydd dem håndveska di😁

Anonymkode: e9eae...fbf

Siden han sto sånn lenge så likte han vel at folk så på 🤮

AnonymBruker
Skrevet

Er ekstremt manko på rasteplasser og toaletter langs veien. spes for lastebiilsjåfører osm ikke kan parkere overalt.  Og stort sett er wc på rasteplasser ekstremt nasty pga nasty folk og manglende renhold.. Bedre og tryggere å pisse ute da. Foretrekker det, hvis det er mulig.

Anonymkode: a3e32...3eb

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, debattanten skrev:

Må man bæsje så må man bæsje. Så enkelt er det.

Og heldigvis er det så mange øde plasser langs norske og svenske veier at det vanligvis er helt uproblematisk å finne seg et skjulested der man kan få det gjort uten å sjenere noen. Det er i hvert fall min erfaring. Doene langs veien er ofte så ekle at det faktisk føles bedre å gå i skogen selv om de er åpne og ikke stengt. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og heldigvis er det så mange øde plasser langs norske og svenske veier at det vanligvis er helt uproblematisk å finne seg et skjulested der man kan få det gjort uten å sjenere noen. Det er i hvert fall min erfaring. Doene langs veien er ofte så ekle at det faktisk føles bedre å gå i skogen selv om de er åpne og ikke stengt. 

Trailersjåfører kan jo ikke bare stoppe der de vil.

Anonymkode: 7bf73...5bb

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trailersjåfører kan jo ikke bare stoppe der de vil.

Anonymkode: 7bf73...5bb

Ja, jeg forstår det. Jeg er "salgsrepresentant" og kjører stasjonsvogn så det er nok enklere for meg ja. Men jeg må jo likevel si at jeg opp gjennom årene har sett mange trailersjåfører som har stoppet på vanlige rasteplasser for å gå på do så jeg tror ikke det er så uvanlig.

• Opprett ny...