AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #1 Skrevet 16. mars 2020 Svenskene tar, som kjent, en beinhard sjanse på at det går bra likevel, trass at de ikke gjennomført noen større tiltak. De håper at folk vil bli immune, fort, og så vil alt gå over. Allerede før klokken var slått 12 idag var 3 personer dødd av koronaviruset der borte. Til sammen er nå 6 personer dødd av koronaviruset i Sverige. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y3Mnpe/tre-doda-i-corona-region-stockholm Jeg er glad for at vi har en regjering, og et samlet Storting, som tar grep. Anonymkode: 14669...8d9 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #2 Skrevet 16. mars 2020 35 minutter siden, AnonymBruker said: Svenskene tar, som kjent, en beinhard sjanse på at det går bra likevel, trass at de ikke gjennomført noen større tiltak. De håper at folk vil bli immune, fort, og så vil alt gå over. Allerede før klokken var slått 12 idag var 3 personer dødd av koronaviruset der borte. Til sammen er nå 6 personer dødd av koronaviruset i Sverige. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y3Mnpe/tre-doda-i-corona-region-stockholm Jeg er glad for at vi har en regjering, og et samlet Storting, som tar grep. Anonymkode: 14669...8d9 Når man ser hva svenskene har klart først med innvandringspolitikken og nå med koronaviruset, er det bare å ta av seg hatten for söta bror. Man kunne også nevne hvordan de i sin tid klarte å rasere flotte småbyer ved å rive sentrum, og bygge et digert Domus-varehus der i stedet. Man må nesten beundre pågangsmotet deres i det de holder på med: Hvordan rasere et land på kortest mulig tid. Anonymkode: 040b4...cc1 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #3 Skrevet 16. mars 2020 Altså nå er jo Norge ikke akkurat et godt eksempel heller. Alle tiltak kom altfor sent og nølende men i det minste kom det og da hardt. Jeg tror vi får særdeles stygge bilder fra både Sverige og UK om en liten uke eller to. Man kan lure på om deres agenda er en helt annen enn de fleste andre. Har hørt uttrykket "boomer remover" og det gir frysninger når man tenker tanken bak det. Anonymkode: 72b8b...576 5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #4 Skrevet 16. mars 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man ser hva svenskene har klart først med innvandringspolitikken og nå med koronaviruset, er det bare å ta av seg hatten for söta bror. Man kunne også nevne hvordan de i sin tid klarte å rasere flotte småbyer ved å rive sentrum, og bygge et digert Domus-varehus der i stedet. Man må nesten beundre pågangsmotet deres i det de holder på med: Hvordan rasere et land på kortest mulig tid. Anonymkode: 040b4...cc1 Altså, når det gjelder folk som er i Sverige ulovlig så har de innført lover og regler for å forhindre det. Anonymkode: 14669...8d9
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #5 Skrevet 16. mars 2020 Artikkel: https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/xPvW9G/regeringen-vill-smyga-igenom-ny-lag-mot-utlanningar Anonymkode: 14669...8d9
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #6 Skrevet 16. mars 2020 Jeg synes det Sverige og UK gjør er interessant. Jeg er på ingen måte sikker på at det er riktig - belastningen på helsevesenet kan bli enorm. Men det kan også være at de samlet sett kommer mye bedre ut enn andre. Akkurat nå frykter jeg mengden konkurser, manglende arbeidsplasser, ras i tvangssalg av boliger, tom statskasse, sosial nød og elendighet, mye mer enn jeg frykter viruset. Anonymkode: 3a6b2...fbc 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #7 Skrevet 16. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det Sverige og UK gjør er interessant. Jeg er på ingen måte sikker på at det er riktig - belastningen på helsevesenet kan bli enorm. Men det kan også være at de samlet sett kommer mye bedre ut enn andre. Akkurat nå frykter jeg mengden konkurser, manglende arbeidsplasser, ras i tvangssalg av boliger, tom statskasse, sosial nød og elendighet, mye mer enn jeg frykter viruset. Anonymkode: 3a6b2...fbc Enig i dette. Viruset er farlig for noen få, restriksjonene er farlige for alle mht økonomi. Håper helsearbeiderne snart er beredt til å jobbe gratis, for det vil ikke bli penger igjen. Anonymkode: f2304...265 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #8 Skrevet 16. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig i dette. Viruset er farlig for noen få, restriksjonene er farlige for alle mht økonomi. Håper helsearbeiderne snart er beredt til å jobbe gratis, for det vil ikke bli penger igjen. Anonymkode: f2304...265 Jeg skal innrømme at det føles litt spesielt å være sykepleier akkurat nå. Det føles ut som jeg skal i krigen. Ingen vet helt hva som venter, men alle vet at det blir tøft. Arbeidsmiljøloven er det ikke så nøye med nå. Staten får full disposisjonsrett over min kropp og kompetanse. Fortell meg hvor jeg skal møte opp, så kommer jeg. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/xPvW2p/i-gaar-felte-jeg-en-taare-paa-jobb Anonymkode: 14669...8d9 1
Anbefalte innlegg