AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #1 Del Skrevet 16. mars 2020 Vi holder reglene ganske tett. Barna våre leker kun med hverandre og er heldige nok til å være tett i alder og gode venner. Men de blir sprø av å være inne. Vi har kjørt til enkelte turområder i hjemkommunen siden fredag, utforsket og lekt oss skitne og reist hjem. De første dagene var det stille. I dag var det litt flere. Og flere som stoppet og hilste. Men på god avstand. Barna våre har lært seg at de må vinke til hunder og ikke spørre om å få kose. Vi hadde piknik i sted og flere eldre med hund stoppet og slo av en kort prat (på flere meters avstand). Og tusen takk til hver og én, fordi det gir barna mine glede å hilse på mennesker og trygger dem at ikke alle har skylapper og går lange omveier om hverandre som spedalske. Smil, vink, si hallo når dere går forbi noen. Vi er alle i samme båt og noen er veldig ensomme nå. Det gleder og er ikke farlig. Anonymkode: 0cf82...818 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #2 Del Skrevet 16. mars 2020 Samtidig øker det smittefaren siden viruset ikke har noen problemer med å blåse noen meter. De eneste stedene der de har klart å stoppe det har alle holdt seg inne nesten hele tiden, og gått med munnbind når de er ute for å kjøpe mat eller medisiner. Anonymkode: 3f249...207 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #3 Del Skrevet 16. mars 2020 Du har fått med deg hvor smittsomt viruset er? Hvor lenge viruset holder seg på flater og er i lufta? Anonymkode: 1e37b...644 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #4 Del Skrevet 16. mars 2020 Siste setningen i HI.... Anonymkode: 60578...c62 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla80 Skrevet 16. mars 2020 #5 Del Skrevet 16. mars 2020 Sitat alle har skylapper og går lange omveier om hverandre som spedalske. Koselig at dere har hatt det fint sammen Virker som det er veldig mange som tror at man blir smitta bare man stikker hodet ut av vinduet ... folk generelt er veldig skeptiske ,ser det på blikkene til folk de gangene jeg har værrt på butikken selv. Hvordan alle måler avstanden mellom seg selv og andre personer..i dag var det en mann som påstod at de ansatte ikke hadde vaska over kortterminalen før han skulle betale..de sa de just hadde gjort det, (bøtter og kluter stod rett ved siden av) men han nekta så de tok det med et smil og sa bare "ja selvfølgelig kan vi gjøre det igjen " og henta filla... Vet ikke jeg.. synes det blir på grensa til uforskamma . De butikkansatte har nok fra før, er man så redd bør man heller sitte hjemme i sin egen stue..🙄 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #6 Del Skrevet 16. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Siste setningen i HI.... Anonymkode: 60578...c62 Mener du den som inneholder den gale påstanden om at ikke det er farlig? Jeg vet at det er tillatt å gjøre mange ting som beviselig kan medføre smitte i Norge, men det gjør det ikke ufarlig. Anonymkode: 3f249...207 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #7 Del Skrevet 16. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mener du den som inneholder den gale påstanden om at ikke det er farlig? Jeg vet at det er tillatt å gjøre mange ting som beviselig kan medføre smitte i Norge, men det gjør det ikke ufarlig. Anonymkode: 3f249...207 Ja. Jeg mente den. Anonymkode: 60578...c62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #8 Del Skrevet 16. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mener du den som inneholder den gale påstanden om at ikke det er farlig? Jeg vet at det er tillatt å gjøre mange ting som beviselig kan medføre smitte i Norge, men det gjør det ikke ufarlig. Anonymkode: 3f249...207 Det er ikke farlig å SMILE ELLER SI HEI. NÅR MAN FØRST ER UTE OG PASSERER PÅ HVER SIN SIDE AV GATA. Dere er helt hysteriske jo. Men jeg kommer til å fortsette å ta barna ut i fri natur for lek og bevegelse, uten å direkte omgåes andre - til vi får beskjed om å la være. Anonymkode: 0cf82...818 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #9 Del Skrevet 16. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siste setningen i HI.... Anonymkode: 60578...c62 Ja, hva med den? Gleder det ikke med et smil? Er det farlig med et smil? Du forstår at jeg ikke mente "Corona: det gleder og er ikke farlig?“ Kanskje logge litt av Internet? Anonymkode: 0cf82...818 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #10 Del Skrevet 16. mars 2020 Dere som er paniske; de anbefaler folk å gå ut. Det er ok å hilse og snakke med andre også, bare hold en meter avstand. Ro litt ned. Anonymkode: 67a27...44d 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #11 Del Skrevet 16. mars 2020 Var ute en tur i går. Flere fremmende enn vanlig som hilste og smilte. 🙂 Anonymkode: 5543f...6c9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #12 Del Skrevet 16. mars 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har fått med deg hvor smittsomt viruset er? Hvor lenge viruset holder seg på flater og er i lufta? Anonymkode: 1e37b...644 Har ikke vært utenfor døra og handlet siden viruset slo ut i Kina du eller? Anonymkode: 6fd2b...754 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #13 Del Skrevet 16. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Dere er helt hysteriske jo. Men jeg kommer til å fortsette å ta barna ut i fri natur for lek og bevegelse, uten å direkte omgåes andre - til vi får beskjed om å la være. Anonymkode: 0cf82...818 Det er bare landene som er "hysteriske" som har klart å stanse sykdommen. https://en.wikipedia.org/wiki/Normalcy_bias Anonymkode: 3f249...207 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #14 Del Skrevet 16. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: Dere som er paniske; de anbefaler folk å gå ut. Det er ok å hilse og snakke med andre også, bare hold en meter avstand. Ro litt ned. Anonymkode: 67a27...44d Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg er ikke panisk. Jeg korrigerer bare gale påstander om smittefare. Anonymkode: 3f249...207 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #15 Del Skrevet 16. mars 2020 Viruset lever i tre timer i dråper i lufta. Anonymkode: 3d915...e59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #16 Del Skrevet 16. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bare landene som er "hysteriske" som har klart å stanse sykdommen. https://en.wikipedia.org/wiki/Normalcy_bias Anonymkode: 3f249...207 Og jeg følger alle restriksjoner og anbefalinger. Ingen lekeplass, ingen park, ingen venner eller andre barn. Tar ikke med barna til butikker, bensinstasjon eller andre stedet. Handler så sjelden vi kan, og er to voksne hvorav en er permittert og en jobber hjemmefra. Men at vi sitter på en stor stein og spiser matpakken vår 3 meter fra en tursti og vinker til de som går forbi, gjør det ikke mer farligere for oss eller dem enn om vi stirrer surt i matpakken og unngår å møte blikket deres. Ja, vi utsetter oss for mer risiko ved å gå ut på tur. Men jeg har faktisk litt mental helse å tenke på, for alle fem i husstanden. Og vi hadde ikke vært trygge ved å holde oss inne hele tiden heller. Viruset kan være på melkepakken vi kjøpte på butikken lørdag morgen. Poenget mitt med denne tråden var uansett at det gledet meg at folk begynte å møte blikkene til fremmede igjen, hilse og være vennlige på tur igjen!😊 Anonymkode: 0cf82...818 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #17 Del Skrevet 16. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Viruset lever i tre timer i dråper i lufta. Anonymkode: 3d915...e59 Luft kan komme inn ventilen på soverommet ditt 🙄 Anonymkode: 0cf82...818 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #18 Del Skrevet 16. mars 2020 33 minutter siden, milla80 skrev: Koselig at dere har hatt det fint sammen Virker som det er veldig mange som tror at man blir smitta bare man stikker hodet ut av vinduet ... folk generelt er veldig skeptiske ,ser det på blikkene til folk de gangene jeg har værrt på butikken selv. Hvordan alle måler avstanden mellom seg selv og andre personer..i dag var det en mann som påstod at de ansatte ikke hadde vaska over kortterminalen før han skulle betale..de sa de just hadde gjort det, (bøtter og kluter stod rett ved siden av) men han nekta så de tok det med et smil og sa bare "ja selvfølgelig kan vi gjøre det igjen " og henta filla... Vet ikke jeg.. synes det blir på grensa til uforskamma . De butikkansatte har nok fra før, er man så redd bør man heller sitte hjemme i sin egen stue..🙄 Han burde hatt med antibac selv, så han enten kunne dratt over terminalen, eller fingrene sine etterpå! Anonymkode: 9646f...a70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #19 Del Skrevet 16. mars 2020 Har to barnehagebarn og vi går ut på tur. Har til og med vært på lekeplassen i nabolaget. Var ingen andre barn der, de fikk rast litt i fra seg, pappaen fikk litt ro til å jobbe (hjemmekontor) og jeg fikk luftet hodet. De oppfordrer til frisk luft så lenge en ikke er satt i isolasjon. Anonymkode: eeca8...244 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LaptopPute Skrevet 16. mars 2020 #20 Del Skrevet 16. mars 2020 Ikke si hei til meg, der jeg går med tre hunder hvor en hund har vest på seg med "redd hund", og jeg har på meg gul refleksvest med "Ikke forstyrr, vi trener". Håper du lærer barna dine at de ikke kan vinke eller stirre til noen som meg en gang, og at de ikke blir lei seg når jeg går langt ut i grøfta eller en annen vei for å unngå dere. Og dette gjelder alltid, corona eller ei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg