AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #1 Skrevet 16. mars 2020 Er det mulig? Sett de i karantene, men er redd disse folka er de som også bryter karantenen. Anonymkode: 2ff7f...c6a
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #2 Skrevet 16. mars 2020 Husk at alle er ikke i karantene! Bare fordi man ikke kan gå på jobb og skole så har vi ikke portforbud. Så lenge man følger de veiledningene man får av myndighetene, så har man faktisk lov til å gå på butikken. Dessuten så må de som har vært på harryhandel i karantene etterpå. Det kan du gjerne informere om du kjenner noen. Men det er fortsatt ikke forbud mot å faktisk dra til verken Sverige eller butikken. NB! Mitt svar er basert på det jeg sist hørte på tv'en og leste på nett. Så klart, de kan ha endret reglene 2 min siden. 🤣 Anonymkode: acb4f...be7 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #3 Skrevet 16. mars 2020 Så slutt å hamstre sånn at hyllene er tomme og selskaper som tilbyr matlevering har ventetid på over en uke! Først kjøper dere hele butikken, så er dere forbannet på at folk drar andre steder for å få tak i dopapir, kjøttdeig, mel og gjær. Tullinger. Anonymkode: 7cd14...87e 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #4 Skrevet 16. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husk at alle er ikke i karantene! Bare fordi man ikke kan gå på jobb og skole så har vi ikke portforbud. Så lenge man følger de veiledningene man får av myndighetene, så har man faktisk lov til å gå på butikken. Dessuten så må de som har vært på harryhandel i karantene etterpå. Det kan du gjerne informere om du kjenner noen. Men det er fortsatt ikke forbud mot å faktisk dra til verken Sverige eller butikken. NB! Mitt svar er basert på det jeg sist hørte på tv'en og leste på nett. Så klart, de kan ha endret reglene 2 min siden. 🤣 Anonymkode: acb4f...be7 Sverigekarantenen slår inn i morgen. Anonymkode: d6b81...12e
punkyB Skrevet 16. mars 2020 #5 Skrevet 16. mars 2020 Det er vel siste dag før man før 14 dager karantene fra Sverige. Politiet ber alle i dag om å ikke harryhandle men det driter sikkert mange nok i. Håper arbeidsgivere har fått lagt inn en klausul om at hvis du selv gjør noe bevisst som medfører karantene så får det konsekvenser for arb.forholdet ditt og du ikke får permisjon/sykepenger til dette. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #6 Skrevet 16. mars 2020 NHI anbefaler at folk ikke drar mellom ulike lokalmiljø. Dette for å forhindre spredning av smitte. Hvis folk ikke forstår alvoret så blir det strengere og strengere anmodninger. Og til slutt nye lover. Helt utrolig at folk ikke klarer å tenke selv. Virker som om noen tenker Helsedirektøren og NHI må lage en detaljert liste til hver enkeltperson. Anonymkode: 2ff7f...c6a
Anbefalte innlegg