AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #1 Del Skrevet 16. mars 2020 Jeg vet at det er kommet nye råd idag. Men prøver å forstå rekkevidden av det. Hjemme hos oss har kraftig forkjølelse herjet. Med kraftig så mener jeg den typen som setter seg i bihulene, sår i halsen, kraftig hodepine tett i nesen. Veldig mye slim som samler seg bak i svelget. Hostet en del, men ikke ekstremt mye. Nysing er vond, pga såre slimhinner i nesa. Alt i alt god gammeldags forkjølelse. Har hatt lungebetennelse før, og dette kjennes ikke ut som det. Forkjølelsen varte i godt og vel en uke. Fra forrige søndag til helgen som var. Problemet er ift jobben min. Jeg er helsepersonell, barnesykepleier og jobber med barn i alderen 0-18 år. Akkurat idag er jeg tilnærmet frisk. Ingen forkjølelse symptomer lengre. Jeg er frisk nok til å jobbe. Jeg prøver egentlig å forstå om jeg burde sjekkes for Corona, FØR jeg går og utsetter barn/pasienter for det. Jeg TROR ikke at min forkjølelse har vært Corona relatert (selv om den var kraftig), men jeg VET ikke. Andre helsepersonell med samme erfaring, hva har dere gjort? Andre som vet. Anonymkode: 4ac98...abc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 16. mars 2020 #2 Del Skrevet 16. mars 2020 Si du mistenker du har korona og bli hjemme. For helvette, hvordan går det an å være så uansvarlig? Idiotlegen som dro på jobb er jo skyld i et hinnsides antall tilfeller. Når han bare kunne vært hjemme. Ikke vær som han. Du snakker om å risikere å drepe besteforeldrene til folk. Sykemeld deg. Hold deg unna. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #3 Del Skrevet 16. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet at det er kommet nye råd idag. Men prøver å forstå rekkevidden av det. Hjemme hos oss har kraftig forkjølelse herjet. Med kraftig så mener jeg den typen som setter seg i bihulene, sår i halsen, kraftig hodepine tett i nesen. Veldig mye slim som samler seg bak i svelget. Hostet en del, men ikke ekstremt mye. Nysing er vond, pga såre slimhinner i nesa. Alt i alt god gammeldags forkjølelse. Har hatt lungebetennelse før, og dette kjennes ikke ut som det. Forkjølelsen varte i godt og vel en uke. Fra forrige søndag til helgen som var. Problemet er ift jobben min. Jeg er helsepersonell, barnesykepleier og jobber med barn i alderen 0-18 år. Akkurat idag er jeg tilnærmet frisk. Ingen forkjølelse symptomer lengre. Jeg er frisk nok til å jobbe. Jeg prøver egentlig å forstå om jeg burde sjekkes for Corona, FØR jeg går og utsetter barn/pasienter for det. Jeg TROR ikke at min forkjølelse har vært Corona relatert (selv om den var kraftig), men jeg VET ikke. Andre helsepersonell med samme erfaring, hva har dere gjort? Andre som vet. Anonymkode: 4ac98...abc Er ikke helsepersonell selv, men de jeg kjenner som er har testet seg ved forkjølelse. Anonymkode: 3bec8...6c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #4 Del Skrevet 16. mars 2020 Hvis du er helsepersonell og har luftveissymptomer, så skal du testes. Hold deg hjemme til 3 dager etter at du er frisk. Anonymkode: 50bf5...dc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #5 Del Skrevet 16. mars 2020 Få deg testet. All helsepersonell får tester nå. Greit å være på den sikre siden. Anonymkode: 4e4a1...622 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katarina441 Skrevet 16. mars 2020 #6 Del Skrevet 16. mars 2020 4 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Si du mistenker du har korona og bli hjemme. For helvette, hvordan går det an å være så uansvarlig? Idiotlegen som dro på jobb er jo skyld i et hinnsides antall tilfeller. Når han bare kunne vært hjemme. Ikke vær som han. Du snakker om å risikere å drepe besteforeldrene til folk. Sykemeld deg. Hold deg unna. Feil! Legen ringte på forhånd og forhørte seg og fikk beskjed om at det ikke var fare for smitte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #7 Del Skrevet 16. mars 2020 Du ringer for å få deg testet! Jeg er helsepersonell selv, har akkurat de samme symptomene som du beskriver. Ringte igår og fikk tatt test idag. Null problem. Bedre føre var 😊 Anonymkode: 5041a...b51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 16. mars 2020 #8 Del Skrevet 16. mars 2020 19 minutter siden, Katarina441 skrev: Feil! Legen ringte på forhånd og forhørte seg og fikk beskjed om at det ikke var fare for smitte! Nei, han fikk beskjed om at han ikke fikk test. Han hadde nok symptomer for egenmelding. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #9 Del Skrevet 16. mars 2020 37 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Du snakker om å risikere å drepe besteforeldrene til folk. Sykemeld deg. Hold deg unna. Nå jobber jeg med Syke barn, men de risikerer å eventuelt smitte sine besteforeldre, så jeg ser den. Jeg har tatt kontakt med jobben og fått beskjed om at jeg skal testes. Så da gjør jeg det. Anonymkode: 4ac98...abc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #10 Del Skrevet 16. mars 2020 Jeg fikk ikke test, er helsepersonell med lette forkjølelses.symt. Må vente til symptomfrihet iht FHI. Anonymkode: 4f020...615 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 16. mars 2020 #11 Del Skrevet 16. mars 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå jobber jeg med Syke barn, men de risikerer å eventuelt smitte sine besteforeldre, så jeg ser den. Jeg har tatt kontakt med jobben og fått beskjed om at jeg skal testes. Så da gjør jeg det. Anonymkode: 4ac98...abc Drit i testingen, bruk egenmelding, hold deg hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg