Gå til innhold

Være den ene mammaen som ikke lar dattera bli med på lek..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja da er vi som familie samlet fordi skoler og jobbene våre stenger. Mamma har et dilemma. Det er dessverre noen foreldre i området som lar barna sine fly rundt og kring, ute blandt og går gjerne på døra for å invitere andre barn ut. Skal søsteren min få bli med dem eller holdes inne? Selv om disse mest sannsynlig ikke er smittsomme kan vi ikke stole på at de ikke har vært i kontakt med noen som har vært i kontakt med noen smittsom, og viruset kan du gå med i 2 uker før du før symptomer ettersom jeg har skjønt. Det som skjer da er jo at min søster får smitten, og evt blir syk etter hvert og smitter oss.

Anonymkode: 603be...c68

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En skal følge retningslinjene som myndighetene har satt. Så enkelt er det.

Anonymkode: 16735...2e8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hvorfor lar foreldre sine barn fly rundt på denne måten???!

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi ser nå at det blir strengere og strengere regler. Jo flere som ikke hører på anbefalingene, jo strengere blir det. 

Vi har en felles gruppe på Facebook i klassen. Hvis dere har en slik så kan du jo legge ut rådene ang barn og være sammen med venner og håpe at de hører. 

Det er ikke så mye annet å si enn at disse foreldrene som ikke hører på råd, ødelegger for andre og seg selv. Vi er i en unntakstilstand, men vi er fortsat trygge, har mat på bordet og det vi trenger. At ikke folk kan følge rådene myndighetene gir er rett og slett idioti. Du er ikke alene om å holde barnet ditt unna andre, fortsett med det for å begrense smitten så godt som mulig. 

Anonymkode: cdd84...d86

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er snarere høy sannsynlighet at barna er smittsomme. Faktisk, de er de mest smittsomme.

Anonymkode: da05a...fe3

AnonymBruker
Skrevet

Her får ungene som går i samme klasse (4 stk) være ute og leke sammen. Men ikke være inne. Inne får de ha en venn med seg. Alle holder seg ellers i ro og treffer ikke andre mennesker. 

Anonymkode: 71c4e...94f

AnonymBruker
Skrevet

Myndighetene har vært veldig klare på dette. Hvis dere vet hvem foreldrene til barna er, burde de kontaktes og få beskjed om å holde barna inne. Gjør de ikke det, ville jeg vurdert å ringe politiet dersom det er store grupper barn.

Anonymkode: d5b7c...ea5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Retningslinjene er at man kan leke ute i små grupper og ha en til to faste lekevenner. Ikke fullstendig isolasjon i flere måneder. 

Anonymkode: cb885...338

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Myndighetene har vært veldig klare på dette. Hvis dere vet hvem foreldrene til barna er, burde de kontaktes og få beskjed om å holde barna inne. Gjør de ikke det, ville jeg vurdert å ringe politiet dersom det er store grupper barn.

Det er ikke ulovlig å leke i små grupper eller ha et par faste lekevenner. Men angiversamfunnet Norge må jo bestå...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så lenge barna ikke er i karantene, er det ikke forbudt å ikke følge anbefalinger. Ikke kast bort politiets ressurser på dette i en sånn tid.

Anonymkode: a0a71...115

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge barna ikke er i karantene, er det ikke forbudt å ikke følge anbefalinger. Ikke kast bort politiets ressurser på dette i en sånn tid.

Anonymkode: a0a71...115

Og anbefalinger er ikke å holde barna innelåst uten frisk luft og aktivitet i flere måneder. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke ulovlig å leke i små grupper eller ha et par faste lekevenner. Men angiversamfunnet Norge må jo bestå...

Leste du i det hele tatt innlegget du siterte? Jeg skrev jo helt tydelig "dersom det er store grupper barn". 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men dette hjelper ikje dersom denne faste vennen har vært borti flere andre

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og noe fascinerende..... hvorfor denne trangen til å være sammen nå som det ellers bare foregår over sosiale medier?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men dette hjelper ikje dersom denne faste vennen har vært borti flere andre

Du vet ikke hva fast venn betyr? At de kun leker med hverandre. Makan. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og noe fascinerende..... hvorfor denne trangen til å være sammen nå som det ellers bare foregår over sosiale medier?

Blant barnehagebarn og barn i småskole? De har ikke lov til å ha sosiale medier. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, vær den ene kjipe mammaen. Jeg var mye kjip mamma jeg, når barnet mitt vokste opp. Alle andre var kule mammaer som lot ungene gjøre alt. Har aldri angret en eneste dag på at jeg har vært en såkalt kjip mamma. For man setter ikke barnet sitt i fare. 

Anonymkode: 113a9...145

• Liker 6
Skrevet

Er mange kjiiiiipe mammaer, jeg er en og har ikke tenkt å slutte med det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de ikke gidder å ta oppfordringene på alvor.

AnonymBruker
Skrevet

Våre barn får leke ute i hagen. I dag kom det plutselig ei jente hit uten at vi oppdaget det. De hadde lekt i hagen ei stund når jeg plutselig så at det var 3 stk der. Men da sa jeg at jenta måtte gå hjem for det er ikke lov å dra på besøk til noen nå.

Anonymkode: a51a9...adb

• Liker 1
  • Opprett ny...