Hegis Skrevet 16. mars 2020 #1 Del Skrevet 16. mars 2020 Har hørt om flere som betaler alt med kredittkort (og betaler ned når de skal), for de får goder/bonus av dette? Betaler du alt med kredittkort? Hvordan bonus får du av dette? Har du ett kredittkort å anbefale meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #2 Del Skrevet 16. mars 2020 Velg kredittkort etter hvilke rabattordninger de har. Bruk Trumf hos Kiwi, men Komplett ved netthandel. Kjører du bil trenger du kredittkort som gir rabatt på bensin. Flyr du mye? NB. Ikke bruk kredittkort på Posten. Alle kjøp hos Posten regnes som kontantuttak og renter løper fra kjøpsdato. Anonymkode: 937df...111 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hegis Skrevet 16. mars 2020 Forfatter #3 Del Skrevet 16. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Velg kredittkort etter hvilke rabattordninger de har. Bruk Trumf hos Kiwi, men Komplett ved netthandel. Kjører du bil trenger du kredittkort som gir rabatt på bensin. Flyr du mye? NB. Ikke bruk kredittkort på Posten. Alle kjøp hos Posten regnes som kontantuttak og renter løper fra kjøpsdato. Anonymkode: 937df...111 Så man trenger mange forskjellige kredittkort? Holder det ikke bare med ett? Blir mange å holde styr på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarmegenbolle Skrevet 16. mars 2020 #4 Del Skrevet 16. mars 2020 Betaler det aller meste med kredittkort nettopp på grunn av bonus. Har et Shell Mastercard som gir rabatt på drivstoff hos Shell, Trumf hos NorgesGruppen og 1% hos de fleste andre butikker, utenom konkurrerende dagligvare. Det finnes også mange som gir gunstigere betingelser enn dette. Sjekk gjerne kredittportalen.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #5 Del Skrevet 16. mars 2020 Betaler alltid alt med kredittkort. Hva slags kredittkort man bør ha kommer veldig an på forbruk og hva slags goder du ønsker. Shell Mastercard er et bra allround kredittkort som passer for de fleste. Selv bruker SAS Premium Master, SAS American Express Elite og Nordic Choice Club Mastercard. Alt til sitt bruk. Anonymkode: 6abb2...014 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaybird Skrevet 16. mars 2020 #6 Del Skrevet 16. mars 2020 (endret) 9 minutter siden, Hegis said: Så man trenger mange forskjellige kredittkort? Holder det ikke bare med ett? Blir mange å holde styr på Ja, hvis du skal utnytte alle godene et kredittkort kan deg til det fulleste, så må du ha flere. Det er fordi for eks Trumf Visa gir deg mer trumfpoeng, bensinstasjonene har egne fordeler for sine kort, også videre. Ta deg en runde ved de ulike kjedene du handler i (på nettsider og lignende) og se informasjonen der. Og husk! En av grunnene til at de gir ut disse kortene og fordelene, er fordi svært mange går på en smell, og ikke betaler ved forfall. Det igjen gjør så rentene løper, og selskapene tjener store penger på det. Vær påpasselig med å lese vilkårene og fordelene et kort kan gi deg. Studer ekstra nøye "feller" som at hvis du tar ut kontanter løper renter og gebyrer fra dag en, hos de fleste tilbydere. Endret 16. mars 2020 av Jaybird 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nåla-i-veggen Skrevet 16. mars 2020 #7 Del Skrevet 16. mars 2020 Har betalt alt med kredittkort siden 2011. Alt av bonuser samles opp, tas ut hvert år og går inn i min månedlige pensjonsparing i indeksfond. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #8 Del Skrevet 16. mars 2020 4 timer siden, Hegis skrev: Så man trenger mange forskjellige kredittkort? Holder det ikke bare med ett? Blir mange å holde styr på Du behøver jo ikke flere kort enn det du ønsker selv. Du kan f.eks. Velge deg ut 3-4 stykker. Gå inn i nettbanken din og se hvilke 3-4 kategorier du bruker mest penger, f.eks. dagligvarer, hotell, fly, nettshopping, elektronikk, klær/sko. Skaff deg så de 3-4 kredittkortene som gir best bonus i disse kategoriene. Flere banker lar deg velge Pin-kode selv, så du kan eventuelt velge samme Pin til flere av dem. Anonymkode: 937df...111 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #9 Del Skrevet 18. mars 2020 På 16.3.2020 den 5.19, Hegis skrev: Har hørt om flere som betaler alt med kredittkort (og betaler ned når de skal), for de får goder/bonus av dette? Betaler du alt med kredittkort? Hvordan bonus får du av dette? Har du ett kredittkort å anbefale meg? Hemmeligheten til bankene er at de får deg til å bruke mer penger enn det du ville gjort uten et kredittkort. Nesten alle korteiere vil kjøpe ting på impuls med kortet, uten at de merker det selv. Jeg mener ikke å fremstå som nedlatende, men tenk deg grundig om før du begynner å bruke et slikt betalingsmiddel. Har selv gått i denne kortfellen, så jeg snakker av erfaring. Joda, det kan være nyttig i noen få situasjoner, slik som å havne i pengenød i utlandet. Det er også positivt at man har en god beskyttelse som forbruker når man kjøper på nett. Men i det store og hele vil man nesten alltid tape penger på det.. Hvis du på død og liv fortsatt ønsker et kredittkort finner du mer info på disse sidene: 1. www.forbrukerradet.no/siste-nytt/det-er-dyrt-a-kjope-melka-pa-kreditt/ 2. www.kredittkortinfo.no/ Viktigst av alt: Du må alltid betale tilbake de pengene du skylder i tide (noe jeg ser du også nevner selv). Anonymkode: 48999...633 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #10 Del Skrevet 18. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nesten alle korteiere vil kjøpe ting på impuls med kortet, uten at de merker det selv. Dette må du nesten komme med en kilde på, eller i det minste en form for begrunnelse for den tåpelige påstanden din. Anonymkode: 937df...111 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 22. mars 2020 #11 Del Skrevet 22. mars 2020 På 16.3.2020 den 15.35, Nåla-i-veggen skrev: Har betalt alt med kredittkort siden 2011. Alt av bonuser samles opp, tas ut hvert år og går inn i min månedlige pensjonsparing i indeksfond. Kan man putte eurobonuspoeng i pensjonskontoer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 22. mars 2020 #12 Del Skrevet 22. mars 2020 På 16.3.2020 den 11.47, Hegis skrev: Så man trenger mange forskjellige kredittkort? Holder det ikke bare med ett? Blir mange å holde styr på Bare bruk curve så trenger du bare å bære et kort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #13 Del Skrevet 22. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye penger sparer dere egentlig i løpet av ett vanlig år, ved å spre alle utgifter / kjøp over all verdens forskjellige kredittkort? Anonymkode: 834ff...6dd Jeg er enslig og har et nokså nøkternt forbruk, men betaler alt med kredittkort og sparer dermed ca. 10.000 kr hvert år. Kan bare tenke meg hvilke summer en vanlig barnefamilie kan spare. Anonymkode: 937df...111 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #14 Del Skrevet 22. mars 2020 Jeg sparer rundt 5000kr i året ved å bruke kredittkort. Sist kjøpte jeg meg ny datamaskin til spilling med pengene. Anonymkode: 9c015...a34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nåla-i-veggen Skrevet 22. mars 2020 #15 Del Skrevet 22. mars 2020 1 time siden, abrasiveRefraction skrev: Kan man putte eurobonuspoeng i pensjonskontoer? Nei, ikke så vidt jeg vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 22. mars 2020 #16 Del Skrevet 22. mars 2020 4 minutter siden, Nåla-i-veggen skrev: Nei, ikke så vidt jeg vet? Hvordan får du det til med SAS Amex og sas eurobonus mastercard da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nåla-i-veggen Skrevet 23. mars 2020 #17 Del Skrevet 23. mars 2020 (endret) På 22.3.2020 den 15.42, abrasiveRefraction skrev: Hvordan får du det til med SAS Amex og sas eurobonus mastercard da? Jeg har da ikke nevnt Sas Amex og Sas Eurobonus. Med bonus så tenker jeg på cashback i form av kroner. Disse kan man fint overføre eller samle opp og bruke på f.eks. pensjonssparing i fond. Endret 23. mars 2020 av Nåla-i-veggen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 23. mars 2020 #18 Del Skrevet 23. mars 2020 9 minutter siden, Nåla-i-veggen skrev: Jeg har da ikke nevnt Sas Amex og Sas Eurobonus. Med bonus så tenker jeg på cashback i form av kroner. Disse kan man fint overføre eller samle opp og bruke på f.eks. pensjonssparing i fond. Åja, men med unntak av flexi visa fra santander suger stort sett slike kort. Har du noen anbefalinger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå