Gå til innhold

Mann nyser, hoster og harker i butikken

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han virket kraftig forkjølet, og det var både barn, eldre og personer med funksjonshemming i butikken. Han bare pusset nesen med papir som han puttet tilbake i lomma, uten å desinfisere hendene, og handlet videre. 

Hva kan vi andre forvente oss nå?

Anonymkode: 59fe2...311

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å si det til han? Det er ikke sikkert han har fått med seg de nye retningslinjene som kom i dag. 

Anonymkode: eee93...e85

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å si det til han? Det er ikke sikkert han har fått med seg de nye retningslinjene som kom i dag. 

Det burde han skjønt for lenge siden, uten at det måtte komme retningslinjer på det. Det heter common sense.

Uansett er det for sent å si ifra når skaden allerede er gjort, smittet er luftbåren.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo veldig typisk nordmenn, virker det som. Håper noen sa i fra til ham slik at han kanskje kunne tenke seg om litt og faktisk ta hensyn til andre

Anonymkode: b819e...5c4

AnonymBruker
Skrevet

Blir faktisk utrolig irritert. Tok fly i helgen med noen som tydeligvis var forkjølet. Man holder seg hjemme når man er dårlig nå for tiden, og det er jævlig egoistisk å ta både kollektivtransport og gå på butikken når man er syk nå. 

Anonymkode: 12c39...08c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men dersom du er så konfliktsky at du ikke klarer å si fra til alle disse mennesker du irriterer deg over så er det absolutt ingenting du kan gjøre med det enn å passe på å vaske hendene dine godt når du kommer hjem.

Det vil ikke være siste idioten du møter på. Med mindre du selv slutter å gå i butikken, bestiller hjemmelevering, og ikke kikker ut vinduet i overskuelig framtid.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han virket kraftig forkjølet, og det var både barn, eldre og personer med funksjonshemming i butikken. Han bare pusset nesen med papir som han puttet tilbake i lomma, uten å desinfisere hendene, og handlet videre. 

Noen har pollenallergi også 

Anonymkode: 1d9c5...d1d

• Liker 4
Skrevet

Så en dame i 5 åra gjøre det samme på lørdag. ba henne prøve å ikke hoste ut i løse lufta og holde seg hjemme.

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det burde han skjønt for lenge siden, uten at det måtte komme retningslinjer på det. Det heter common sense.

Vel, du burde ha skjønt at noen mennesker ikke er de smarteste og forstår ikke dette konseptet "common sense".

Det er nok av idioter her ute.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, 334 skrev:

Så en dame i 5 åra gjøre det samme på lørdag. ba henne prøve å ikke hoste ut i løse lufta og holde seg hjemme.

Hva svarte hun til det?

AnonymBruker
Skrevet

Ikke lett det her altså.. Men for det første ; nysing er ikke et koronasymptom. For det andre ; det finns folk som harker og hoster pga f.eks halsbrann ( jeg gjør det) Så som sagt ; ikke lett å hverken være den som harker og gjør det normalt eller den som møter vedkommende. Syns ikke man kan gå å si " jeg hoster bare pga halsbrann" til alle man møter heller. 

Anonymkode: 87351...116

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Går og håper at denne krisen vil få det til å gå opp et endelig lys for alle de som synes håndvask er oppskrytt. 

Mora mi fnyser av meg når jeg påpeker for henne at jeg ikke ønsker å spise maten hun lager når hun ikke vasker seg på hendene før hun setter i gang. Vasker heller ikke hendene etter å ha vært på toalettet. Prater aldri med henne eller ser henne utenom i jula (pga barna) så jeg vet ikke om hun nå skjerper seg. Håper det for de rundt henne sin skyld. 

Anonymkode: bd0bc...383

AnonymBruker
Skrevet

For min del begynner alltid nesen å renne når jeg er ute i kaldt vær, og det blir verre dersom jeg går inn innendørs da temperaturforrskjellen blir større i det jeg går inn, og jeg er helt frisk, så vennligst ikke få panikk hvis du ser meg ... :)

Anonymkode: 81b99...6cb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Må nesten bare le, er så tragisk

431.gif

Anonymkode: ca062...636

Skrevet

Nå må folk ta seg litt sammen her. Det er mars måned, det er normalt å snufse og nyse. Folk reagerer på vind og andre ting i miljøet. Man må da få lov til å være menneskelig! Slutt å mistenkeliggjør enhver person som nyser og hoster. Sånt er det siste vi trenger nå. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Escalera skrev:

Nå må folk ta seg litt sammen her. Det er mars måned, det er normalt å snufse og nyse. Folk reagerer på vind og andre ting i miljøet. Man må da få lov til å være menneskelig! Slutt å mistenkeliggjør enhver person som nyser og hoster. Sånt er det siste vi trenger nå. 

Ja. Det er helt hysterisk i disse tider når det gjelder å nyse og hoste lignende.

Anonymkode: be4eb...6c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg snufset på butikken på lørdag og fikk beskjed om å dra hjem av en mann. Rettere sagt "Se til helvete å hold deg hjem da for faen" eller noe sånt. Han var veldig sint og jeg ble så skremt at jeg gikk inni sinna-modus. Glefset ut at jeg snufser fordi jeg har ikke gjort annet enn å gråte siden Torsdag fordi jeg er bekymret for økonomien og fremtiden. Også gikk jeg bare. Han sto der å så dumt på meg.

Idiot, men samtidig så forstår jeg men allikevel. Jeg små snufset bare og synes selv det vistes veldig godt på ansiktet at jeg her grått mye. Hadde jeg hostet, nyset og nesa rant skikkelig så hadde jeg hatt mer forståelse, men det var unødvendig å være så aggressiv og frekk som han var. 

Anonymkode: 97059...274

• Liker 4
Skrevet

Det som skjer er at enkelte som ikke har det helt bra med seg selv benytter denne situasjonen til å påføre andre skam over noe man ikke kan noe for. Selv kan jeg egentlig året rundt, selv om jeg er helt frisk, få litt irritasjonshoste i ulike sammenhenger, f.eks. hvis jeg er stressa. Så jeg er fullt klar over at jeg kan møte på personlighetsforstyrra folk på butikken o.l. som står klare til å kjefte og sende meg stygge blikk dersom jeg skulle hoste eller snufse litt. Sånne folk finnes over alt, de klarer ikke begrense seg og hopper på enhver mulighet til å påføre andre skam.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pass på deg selv.

Anonymkode: 97309...ab4

AnonymBruker
Skrevet

Rennende nese er faktisk ikke så vanlig symptom ved corona. Så nysing ville jeg ikke vært så bekymret for. 

Anonymkode: da2ef...4e3

• Liker 1
  • Opprett ny...