AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #1 Del Skrevet 16. mars 2020 Har en 7 mnd gammel baby, og jeg bekymrer meg så utrolig mye om hva som vil skje med barnet dersom vi skulle bli så syke at vi ikke kan ta vare på han. Kan man få hjelp fra barnevernet om man blir så syk at man ikke kan ta vare på barnet? Eller hva gjør man? Mannen min er i risikogruppen, vi har et sett besteforeldre men de er i slutten av 70 årene og i utgangspunktet ikke friske nok til å ta vare på en baby over tid tror jeg. Barnet har en tante men hun bor langt unna. Vi har ikke noe særlig nettverk ellers. Vi går kun ut på butikken, ellers er vi hjemme. Men om de anslår at over halvparten blir smittet så vil det kunne skje før eller senere. Anonymkode: 56bed...743 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #2 Del Skrevet 16. mars 2020 Jeg skjønner at dette stresser deg, men husk at alle blir ikke like syke. Og det at halvparten blir smittet er et krisescenario, skal mye til at det skjer. Er du veldig bekymret, snakk med kommunen. De kan gi råd. Ta vare på dere selv, beskytt dere så godt dere kan. Det vil helst gå bra. Anonymkode: b73d2...3a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #3 Del Skrevet 16. mars 2020 Dette har jeg også tenkt på. Vi har to barnehagebarn og ikke stort nettverk. Besteforeldre i tidlig 60årene, med noe risiko og i full jobb... selv er jeg i risikogruppe, mannen er ikke (i utgangspunktet) men sliter ofte med hoste/bronkitt når han først blir syk, så jeg er redd vi begge blir slått ut... Anonymkode: e300e...61d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #4 Del Skrevet 16. mars 2020 Mange i barnevernet er i karantene. Tror ikke de har alt for mye kapasitet nå. Anonymkode: c402f...e1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #5 Del Skrevet 16. mars 2020 Skjønner at du bekymrer deg i denne situasjonen, så kommer med noen tanker. Hva er sjansen for at du OG din mann blir alvorlige syke samtidig og må legges inn på sykehuset? De er veldig veldig små, spesielt siden dere er unge, og du ikke er i risikogruppen. Mange blir heller ikke alvorlig syke, til nå er 51 stk på sykehus, det er ca. 4% av de vi vet er smittet, husk at det er mørketall på smittede siden ikke alle testes, så igrunn er det færre enn 4% som er innlagt. Dere tar alle forhåndsregler - bytt også klær og vask dem når dere kommer hjem fra butikken. Prøv å handle kun en gang i uken, eller sjeldnere. Og worst case, skulle du og mannen din bli alvorlig syke samtidig, såklart blir baby tatt hånd om! Vi bor i Norge og en 7mnd gammel baby blir ikke lagt alene hjemme når foreldra blir sendt på sykehus. Det finnes krisehjem og fosterhjem, og skulle de være fulle vill man finne en alternativ løsning. 💛 Anonymkode: 9c111...023 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 16. mars 2020 #6 Del Skrevet 16. mars 2020 Hvis begge foreldrene blir syke av koronaviruset og må legges inn, så blir også barnet lagt inn sammen med dem. Da er muligheten til stede for at barnet også er sykt. Nå er det viktig IKKE å krisemaksimere denne situasjonen verden er i. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #7 Del Skrevet 16. mars 2020 Takk for svar! Glad for at dere har tatt dere tid til å svare meg. Ts Anonymkode: 56bed...743 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #8 Del Skrevet 16. mars 2020 Barnevernet blir tilkalt om foresatt blir akutt syk eller skadet og ikke kan ta hånd om barn. Kan ikke se for meg det skulle være noe annerledes i denne situasjonen? Barnevernet har da ansvaret for barnets omsorg, enten ved å finne en plassering i familie/omgangskrets eller ved en akuttplassering i beredskapshjem. Barn blir ikke overlatt til seg selv om det i dette landet. Anonymkode: d042e...e1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aleksandra1 Skrevet 17. mars 2020 #9 Del Skrevet 17. mars 2020 Jeg tror at døgnåpen barnehage kan være en mulig løsning i sånne tilfeller. Det er MANGE kompetente voksne nå som kan ikke utføre jobben sin i disse tidene nå. Resurser til å ta hånd om barna har vi nok av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg