AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #1 Skrevet 16. mars 2020 Jeg var sykemeldt desember-februar pga betennelse i beina, begynte å jobbe redusert i midten av februar i to uker. I slutten av februar skulle jeg begynne fullt, men ble syk og fikk sykemelding for 4 dager siden egenmelding ikke kan brukes før 4 uker etter sykemelding. Nå er jeg forkjølet, og må være hjemme. Kan arb.giver la meg bruke egenmelding i stedet for sykemelding, eller er denne retten regulert av NAV/Staten på noe vis de ikke kan overstyre? De mener nei, jeg er uenig. Og gjelder 4 ukers-regelen mellom sykemelding og egenmelding ved gradert sykemelding? Anonymkode: 098f4...0ef
Brunhilde Skrevet 16. mars 2020 #2 Skrevet 16. mars 2020 Hvis jeg ikke husker feil har du ikke lov å bruke egenmelding mens du er gradert sykemeldt.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #3 Skrevet 16. mars 2020 Egenmelding og gradert sykemelding kan ikke kombineres. Anonymkode: ad8a7...76f 1
Kjetil E Skrevet 16. mars 2020 #4 Skrevet 16. mars 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var sykemeldt desember-februar pga betennelse i beina, begynte å jobbe redusert i midten av februar i to uker. I slutten av februar skulle jeg begynne fullt, men ble syk og fikk sykemelding for 4 dager siden egenmelding ikke kan brukes før 4 uker etter sykemelding. Nå er jeg forkjølet, og må være hjemme. Kan arb.giver la meg bruke egenmelding i stedet for sykemelding, eller er denne retten regulert av NAV/Staten på noe vis de ikke kan overstyre? De mener nei, jeg er uenig. Og gjelder 4 ukers-regelen mellom sykemelding og egenmelding ved gradert sykemelding? Anonymkode: 098f4...0ef Nå kan du vel strengt tatt hennvise til FHIs beskjed om at alle med luftveisinnfeksjon, også mild forkjølelse skal holde seg hjemme til 1 døgn etter at symptomene har gitt seg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå