AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #1 Skrevet 16. mars 2020 Hei. Jeg har vert sykemeldt i ett år for så å gå på aap i 2 år. Grunnet angst. Jeg er også veldig sensitiv og takler ikke overbelastning og stress. Nå har jeg fått en 50% jobb som kokk. Jeg har ett år igjen av aap. Det jeg lurer på er om det er vanskelig å få 50% ufør? Jeg klarer ikke å jobbe 100%. Jeg vet bare ikke om dette er noe som lar seg gjøre. Noen med erfaring rundt dette som kan dele? Anonymkode: a335d...4ba
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #2 Skrevet 16. mars 2020 Altså om du ikke tåler overbelastning og stress, så jobber du da ikke som kokk! Du får ikke 50% for å kunne jobbe som kokk. Om du ikke klarer noen som helst jobb, ikke en gang lagerarbeid eller kontorarbeid alene, da snakker vi om noe helt annet. Du må omskoleres og få deg en ny jobb. Anonymkode: 6dc07...7a8
000VF000 Skrevet 16. mars 2020 #3 Skrevet 16. mars 2020 Hvis det blir anbefalt av lege/psykolog så får du vel 50% ufør. Det burde vel også være lettere enn å få 100%. Synes det er bra hvis du klarer å stå i 50% jobb 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #4 Skrevet 16. mars 2020 Tror at psykiske sykdommer er "vanskeligere " å få innvilget ufør , de er strenge på å teste restarbeidsevne..men det er sånn i min kommune har jeg hørt.Vet ikke resten av Norge Jeg har blitt anbefalt å søke ufør 50% bare etter et år på AAP pga jeg har en alvorlig nevrologisk lidelse som alle vet man blir verre av med tiden (MS) Anonymkode: 9721e...928 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #5 Skrevet 16. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså om du ikke tåler overbelastning og stress, så jobber du da ikke som kokk! Du får ikke 50% for å kunne jobbe som kokk. Om du ikke klarer noen som helst jobb, ikke en gang lagerarbeid eller kontorarbeid alene, da snakker vi om noe helt annet. Du må omskoleres og få deg en ny jobb. Anonymkode: 6dc07...7a8 Jeg er veldig kreativ og kan ikke tenke meg å jobbe som noe annet. Jeg har jobbet på mange gode restauranter. Men i veldig kort tid da jeg ikke klarer det. Jeg har funnet en rolig 50% jobb. Dette er noe jeg vil takle tror jeg. Anonymkode: a335d...4ba 1
000VF000 Skrevet 16. mars 2020 #6 Skrevet 16. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Altså om du ikke tåler overbelastning og stress, så jobber du da ikke som kokk! Du får ikke 50% for å kunne jobbe som kokk. Om du ikke klarer noen som helst jobb, ikke en gang lagerarbeid eller kontorarbeid alene, da snakker vi om noe helt annet. Du må omskoleres og få deg en ny jobb. Anonymkode: 6dc07...7a8 Ikke alle kokker jobber på Bagatelle. Det finnes mange kokkejobber hvor man ikke arbeider under mye stress. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #7 Skrevet 16. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig kreativ og kan ikke tenke meg å jobbe som noe annet. Jeg har jobbet på mange gode restauranter. Men i veldig kort tid da jeg ikke klarer det. Jeg har funnet en rolig 50% jobb. Dette er noe jeg vil takle tror jeg. Anonymkode: a335d...4ba Det handles ikke om å "tenke seg" noe som helst, det handler om å følge helsen sin. Det er tydeligvis ikke noe du takler om du bare takler 50%. Får en følelse av at du bare er ute etter å provosere, for ingen voksne mennesker oppfører seg slik. Anonymkode: 6dc07...7a8
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #8 Skrevet 16. mars 2020 Akkurat nå, 000VF000 skrev: Ikke alle kokker jobber på Bagatelle. Det finnes mange kokkejobber hvor man ikke arbeider under mye stress. TS sier da selv at vedkommende jobber som kokk nå og ikke takler jobben godt nok. Og kokkeyrket er stress, har selv jobbet i restaurant, kantine og bakeri og alle tre var like stressende og belastende arbeid. Måtte forlate yrket grunnet helse Anonymkode: 6dc07...7a8
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #9 Skrevet 16. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det handles ikke om å "tenke seg" noe som helst, det handler om å følge helsen sin. Det er tydeligvis ikke noe du takler om du bare takler 50%. Får en følelse av at du bare er ute etter å provosere, for ingen voksne mennesker oppfører seg slik. Anonymkode: 6dc07...7a8 Det handler mye om å «tenke» seg at man klarer det da tankens kraft er enorm. Anonymkode: a335d...4ba 1
000VF000 Skrevet 16. mars 2020 #10 Skrevet 16. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: TS sier da selv at vedkommende jobber som kokk nå og ikke takler jobben godt nok. Og kokkeyrket er stress, har selv jobbet i restaurant, kantine og bakeri og alle tre var like stressende og belastende arbeid. Måtte forlate yrket grunnet helse Anonymkode: 6dc07...7a8 Ok, det var jeg ikke klar over. Men folk er forskjellige og det hadde vært fint hvis TS hadde funnet en ordningen som virket for h*n.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #11 Skrevet 16. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: TS sier da selv at vedkommende jobber som kokk nå og ikke takler jobben godt nok. Og kokkeyrket er stress, har selv jobbet i restaurant, kantine og bakeri og alle tre var like stressende og belastende arbeid. Måtte forlate yrket grunnet helse Anonymkode: 6dc07...7a8 Jeg takler jobben bra med 50% aap. Det går fint og jobbe 50%. Anonymkode: a335d...4ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå