Gå til innhold

alkohol og graviditet

Fremhevede innlegg

Gjest gjesten
Skrevet

Jeg har gått to uker over tiden og er veldig bekymret. jeg er ikke bekymret for om jeg er gravid eller ikke, jeg og sambo ønsker oss barn begge to.

problemet mitt er at jeg de to siste ukene har vært på to eksamensfester, hvor jeg drakk en flaske vin på hver.. røykte i tillegg rundt 20 røyk, og det har blitt mye kaffe på dagtid.

hvis jeg er gravid (er i tilfelle fire uker på vei nå) hvor skadelig vil dette være for forsteret?

noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

First of all: 2 uker over tiden, så er du næmrere 6 uker på vei enn 4 (man teller fra første dag i siste mens, ikke fra el)

Videre: Du kn jo ta en test og finne ut om du er gravid eller ei.

Også, til det du spørr om: Det anbefales ikke med alkohol eller røyk når du er gravid. Så tidelig, når du enda ikke vet det, er det jo uansett ikke uvanlig at folk tar seg en fest, og i de aller fleste tilfeller grå det helt bra.

ta en test, og er den positiv, så drikker du ikke mer, og så slapper du av. Det er ikke noe du kan gjøre noe med nå, og uansett: Det skjer med MANGE, og de aller fleste brna føes likevl friske. Jeg anbefaler selvsagt ikke å drikke når du vet du er gravid, men å slappe av når et likevel er gjort. Og finn ut av om du er gravid eller ei :)

Lykke til, det går nok bra.

Skrevet

Det er liten sjanse for at fosteret har tatt skade, om du er gravid. Når skader på fosteret oppstår så tidlig i svangerskapet, resulterer det oftest i spontanabort. Som oftest er dette en grei tommelregel: det du har gjort før du oppdaget at du var gravid (om du da ikke oppdaget det veldig seint), er ikke til skade.

Men selvsagt, straks du vet at du er gravid, er det rett på vannvogna :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...