AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #1 Skrevet 16. mars 2020 Er det ekstra ensomt å være single nå som hele samfunnet er i lock-down? Mens de i forhold har hverandre, vil mange single kanskje føle ekstra på ensomheten? Anonymkode: 8bc09...92f 5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #2 Skrevet 16. mars 2020 Er introvert og lykkelig i eget selskap De fleste som er i forhold har vel ikke behov for å gå oppå hverandre hele tiden så tipper det er mange som kjenner på irritasjon og frustrasjon nå og fremover Anonymkode: d47a1...10c 16
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #3 Skrevet 16. mars 2020 Dessverre er det nok mange som sliter, både enslige og de som bor sammen med noen. Jeg har lest at det er forventet både flere barn og flere skilsmisser, det er også vanlig at partnervold/mishandling øker når man tilbringer mer tid sammen. Selv er jeg på AAP, er enke og merker ikke noe spesielt foreløpig - har holdt meg hjemme siden torsdag. Om noe er hverdagen min litt lettere så lenge jeg har strøm. Jeg innser at jeg er av de heldige, som både trives i eget selskap og nå slipper å unnskylde meg for å ikke orke å være så sosial. Anonymkode: f5998...6cf 3
matrobot Skrevet 16. mars 2020 #4 Skrevet 16. mars 2020 Jeg har barna her, så helt ensom er jeg ikke. Men da jeg var ung og barnløs hadde jeg ikke merket noe forskjell fordi jeg var en introvert gamer 😄 (PS! Fortsatt introvert, men knapt tid til spill) 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #5 Skrevet 16. mars 2020 Nei. Hadde blitt sprø av å gå oppå noen hele døgnet. Anonymkode: 766e9...459 7
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #6 Skrevet 16. mars 2020 Hvorfor det? Har mye «selskap» i spillkonsollen og lette vedlikeholdsøvelser for kroppen. Anonymkode: 02c87...64b
GrønnNellik68 Skrevet 16. mars 2020 #7 Skrevet 16. mars 2020 Uten Internett hadde d blitt vanskelig men vant til å være alene ... men savner at muligheten er der for å treffe noen om så bare for en date. 2
herzeleid Skrevet 16. mars 2020 #8 Skrevet 16. mars 2020 (endret) Har i alle fall sett oppfordringer til å ta en telefon til de som sitter for seg selv, og det virker jo logisk at det er flere enslige som er ensomme i disse dager. Så vil jeg tro det er verst for de som er enslige og heller ikke har særlig mye annet nettverk eller familie. Endret 16. mars 2020 av herzeleid 1
Okapi Skrevet 16. mars 2020 #9 Skrevet 16. mars 2020 Det er litt tungt. Jobber mye hjemmefra, og treffer stort sett folk gjennom hobbyer, noe som åpenbart utgår nå. Dette med dating er mest en mulighet som faller bort, egentlig, gjør det jo uansett veldig sjelden. Men det tyngste er at nevnte hjemmefra-arbeid ser ut til å haverere, og uten siden jeg ikke blir permittert har jeg ingen rett på dagpenger. Med mindre NAV faktisk kommer på banen med en ordning må jeg vel leve på sparepenger på ubestemt tid, og det er mye skumlere enn å være singel.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #10 Skrevet 16. mars 2020 Hallo! Dette har bare vart i ett par uker og dere sliter allerede med ensomhet? Velkommen til min verden, har stort sett vært ensom store deler av hele mitt liv og jeg klarer meg nodelunge fint jeg. Anonymkode: d8a2a...03a 5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #11 Skrevet 16. mars 2020 Er veldig ensom ja. Anonymkode: 235de...3e5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #12 Skrevet 16. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hallo! Dette har bare vart i ett par uker og dere sliter allerede med ensomhet? Velkommen til min verden, har stort sett vært ensom store deler av hele mitt liv og jeg klarer meg nodelunge fint jeg. Anonymkode: d8a2a...03a Hva vet du om oss egentlig?! Ikkenoe! Anonymkode: 235de...3e5 5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #13 Skrevet 16. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hallo! Dette har bare vart i ett par uker og dere sliter allerede med ensomhet? Velkommen til min verden, har stort sett vært ensom store deler av hele mitt liv og jeg klarer meg nodelunge fint jeg. Anonymkode: d8a2a...03a Så bra at du klarer deg bra! Desverre er ikke alle som deg, og noen kan desverre slite mer med dette enn det du gjør. Jeg personlig tror at fler kan slite i disse tider. Håper vi kan være litt ekstra flinke til å ta vare på hverandre ❤ Anonymkode: a50c4...11c 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #14 Skrevet 16. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så bra at du klarer deg bra! Desverre er ikke alle som deg, og noen kan desverre slite mer med dette enn det du gjør. Jeg personlig tror at fler kan slite i disse tider. Håper vi kan være litt ekstra flinke til å ta vare på hverandre ❤ Anonymkode: a50c4...11c Slite? Ja, mange sliter økonomisk osv, spesielt en del næringer og bedrifter. Men hvis dere sliter for at dere må være "alene" noen uker, så har jeg null sympati for dere. Det finnes mange i mye verre situasjoner en dere og som opplever dette store deler av livet sitt. Så svake mentalt kan dere da ikke være? Anonymkode: d8a2a...03a 2
Energidronning Skrevet 16. mars 2020 #15 Skrevet 16. mars 2020 ja, og nei. mange forhold fungerte hittil bare fordi de kjærester har vært sammen sjelden, og fokuserte på jobb... disse plutselig befinner seg sammen, inneløst på hjemmekarantenene, og begynner å kjede seg... så oppdager de at de egentlig ikke elsker hverandre, passer ikke sammen! dvs. det er mye lettere å elske noen 1 timer per døgn...enn 10 timer per døgn! de skal ikke gjøre slutt umiddelbart, pga usikkerhet. men, etter pandemiet, det kommer flere skilsmisser og breakups! #gjøredetsluttmedkjæresten kommer til å være den nye trenden! 2021-2022: utrolig mange skal bli nyforelsket! ts, da kommer din tid!😉 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #16 Skrevet 16. mars 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slite? Ja, mange sliter økonomisk osv, spesielt en del næringer og bedrifter. Men hvis dere sliter for at dere må være "alene" noen uker, så har jeg null sympati for dere. Det finnes mange i mye verre situasjoner en dere og som opplever dette store deler av livet sitt. Så svake mentalt kan dere da ikke være? Anonymkode: d8a2a...03a Hvorfor sier du dere? Jeg har samboer og har hjemmekontor jeg, så jeg kan ikke si jeg føler spesielt på ensomheten eller bekymringen mange andre gjør, sånn sett. Dog kan jeg ha sympati med andre, uansett om de sliter fordi de er ensomme, økonomisk, eller hva enn det måtte være. Tenker du sånn om alt? "Ærlig talt, det er flere som opplever uhelbredelig kreft, så det er faen ikke synd på deg som tross alt har fått en 20% overlevelsessjanse".... Anonymkode: a50c4...11c 6
Okapi Skrevet 16. mars 2020 #17 Skrevet 16. mars 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Hallo! Dette har bare vart i ett par uker og dere sliter allerede med ensomhet? Velkommen til min verden, har stort sett vært ensom store deler av hele mitt liv og jeg klarer meg nodelunge fint jeg. Anonymkode: d8a2a...03a Det er jo ditt eget valg, da. Man trenger jo ikke nødvendigvis sitte inne for seg selv selv om man er singel. Personlig har jeg vært singel i mesteparten av mitt voksne liv, men har jo kunnet fylle det med jobb, skole, frivillig arbeid og sosiale hobbyer sånn etter behov. Forskjellen på single og par/familier her er at de single blir ufrivillig isolert, mens de andre har noen å bruke tid sammen med, og ukevis helt alene kan være tungt for mange. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #18 Skrevet 16. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Slite? Ja, mange sliter økonomisk osv, spesielt en del næringer og bedrifter. Men hvis dere sliter for at dere må være "alene" noen uker, så har jeg null sympati for dere. Det finnes mange i mye verre situasjoner en dere og som opplever dette store deler av livet sitt. Så svake mentalt kan dere da ikke være? Anonymkode: d8a2a...03a Det handler jo ikke om å være alene noen uker. Men tenk på de som er alene hele året, for eksempel de med sykdommer som isolerer de til vanlig også. Og som har eneste menneskelig kontakt kanskje en gang i uka når en venn ringer eller kommer forbi, men pga krisen nå ikke får ha noe som helst kontakt, telefon, chatting eller noe med andre mennesker fordi den ene de vanligvis snakker med også er i krise nå. så usympatisk du er av å kalle folk som sliter som svake. Det er sånne holdninger som bidrar til selvmord. Selv kom jeg ut av psykiatrisk for tre uker siden etter selvmordsforsøk og nå er psykolog stengt og de få vennene jeg har er i karantene. Jeg har ikke sett eller snakket med et menneske på lenge nå når jeg aller mest trenger noen rundt meg og selvskader meg av ensomhet og suicidalitet hver dag. Du vet ingenting om folk så seriøs stopp å spre så mye edder og galle! Anonymkode: 235de...3e5 8
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #19 Skrevet 16. mars 2020 Kjenner litt på det av og til, men jeg er introvert så synes også det er litt deilig og befriende å slippe å. omgås folk. Har katten da, som er koselig selskap Samtidig er jeg helsepersonell, så er mye på jobb og får dekket mesteparten av mitt sosiale behov der. Men jeg håper dette ikke blir for langvarig, blir nok litt stusslig i lengden å være hjemme alene hele tiden. Anonymkode: d95cc...444
annebanane Skrevet 16. mars 2020 #20 Skrevet 16. mars 2020 (endret) Ensomhet vet jeg ikke helt om jeg har kjent noe særlig på noen gang. Kjedsomhet derimot. Blir lite dating nå, men er langt verre å ikke få være sosial over lengre tid (for det blir over lengre tid) med de rundt en som en vanligvis møter og reiser på ting med. Er vel så mye glad i mitt eget selskap som andres, men for mye av det ene kan bli slitsomt i lengden. Heldigvis for internett, så holdes kontakten oppe. Endret 16. mars 2020 av Moonwalker
Anbefalte innlegg