Gjest TiaMaria25 Skrevet 14. juni 2005 #1 Del Skrevet 14. juni 2005 Jeg begynner i ny jobb i et departement. Kontorstilling kort fortalt. I min nåværende jobb går jeg mye i jeans og joggesko, men har lyst til å bli tatt litt mer seriøst og bli sett på som litt eldre enn det jeg er i den nye jobben. Noen klestips som ikke ruinerer meg? Har i allefall tenkt å kjøpe et par dressbukser på H&M. Tar gjerne i mot skotips også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 14. juni 2005 #2 Del Skrevet 14. juni 2005 Kjøp en hel drakt mens du først er i gang. Det føles sikkert skikkelig damete om du ikke er vant med å gå i det, men du vil føle deg utenfor i din gamle stil. Pass på at drakten har godt snitt som sitter pent på deg. Vil du føle deg ung selv om du går med drakt (det er lett å bli litt "kontordame"), så tar du heller på en tøff overdel under jakken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gaja ii Skrevet 14. juni 2005 #3 Del Skrevet 14. juni 2005 indiska har noen skikkelig fine linjakker og skjørt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seleena Skrevet 14. juni 2005 #4 Del Skrevet 14. juni 2005 En litt røff hvit skjorte med god insving som er fin å gå med uten jakke. En drakt med skjørt og jakke. Grå? Lyseblå? Svart? Gode sko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TiaMaria25 Skrevet 14. juni 2005 #5 Del Skrevet 14. juni 2005 En hel drakt blir nok litt overkill for meg, kan jeg ikke kombinere dressbukser med litt uformelle topper? eller dressjakker med jeans?...men tusen takk for tips. tips til butikker bortsett fra Indiska? Og hvis jeg går for en hel drakt, har dere noen tips til butikker? Funker H&M? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. juni 2005 #6 Del Skrevet 14. juni 2005 Mexx, InWear, Filippa K, Mango, Oasis, eventuelt Benetton. Henger meg på drakttipset. Du kan jo bruke delene hver for seg, og en sjelden gang sammen. Selv har jeg en drakt med nålestriper der jeg er glad jeg kjøpte hele drakten, i hvertfall. Så har jeg muligheten til å kombinere hvis det trengs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TiaMaria25 Skrevet 14. juni 2005 #7 Del Skrevet 14. juni 2005 Tusen takk! Jeg har noen dager fri før jeg begynner, og da skal jeg gå på leting... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 14. juni 2005 #8 Del Skrevet 14. juni 2005 Jeg ville avventet storshoppingen til etter jeg hadde vært noen dager på jobb og sett hvordan de andre går kledd. Dumt å investere i drakter hvis de andre går i helt andre klær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TiaMaria25 Skrevet 14. juni 2005 #9 Del Skrevet 14. juni 2005 Sant nok. Men jeg har lyst å kle meg litt penere på jobb uansett, så jeg kjøper nok inn et par antrekk før. Det er jo et departement så det er vel vanskelig å bomme med et par dressbukser og jakker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 14. juni 2005 #10 Del Skrevet 14. juni 2005 Min tante jobber ikke i et departement, men i en bedrift med litt "stiv" stil. En dag kom hun i pene nye jeans med skjorte og draktjakke til. Sjefen hadde sett rart på henne og lurte på om det var noe i veien. Så da er du herved advart, ikke still opp i jeans i alle fall. Om du ikke går i drakt første dagen, så velg i alle fall en pen bukse og en skjorte så stikker du det ikke veldig ut dersom stilen er formell. Eller du kan stikke innom og spionere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Byråkrat Skrevet 15. juni 2005 #11 Del Skrevet 15. juni 2005 Det er nok litt forskjellig hva man går med i departementene. Jeg vet at i Kulturdepartementet får man gjerne beskjed om å ikke gå i olabukser, mens det er helt greit i blant annet Justisdepartementet! Jeg vet at det kan være forskjeller fra avdeling til avdeling også... Du bør se det an. Still gjerne i en pen bukse og nøytral, pen overdel den første dagen. Ikke ruiner deg på nye klær før du hva du kan gå i! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Absolutely Skrevet 15. juni 2005 #12 Del Skrevet 15. juni 2005 De kler seg ikke noe fint i departmentene eller direktoratene uansett, så du kan godt se an litt. I SHDIR f.eks. (sosial.og helsedirektoratet) kler de seg forferdelgi hverdagslig og kjedelig (det var bare ett eksempel..) I statlig sektor er det gjerne slik at de er overtallige og underbetalte og følgelig kler de seg gjerne i klær fra alt fra Freetex (radisser) til H&M og Cubus. Forferdelig, men sant. Hvis du vil se hvordan ekte kvinner kler seg: dra til Paris, NY, London, eller på børsen i Oslo. En ekte kvinne- ny i arbeidslivet- bør starte først som sist med å iføre seg stilettheler, korte skjørt og bluser, samt make-up og smykker Ta en tur til Paleet i Oslo sentrum og handle litt for statslønnen din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 55514313 Skrevet 15. juni 2005 #13 Del Skrevet 15. juni 2005 En ekte kvinne- ny i arbeidslivet- bør starte først som sist med å iføre seg stilettheler, korte skjørt og bluser, samt make-up og smykker Slik at gamle griser virkelig får noe å hvile øynene på ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest London calling Skrevet 16. juni 2005 #14 Del Skrevet 16. juni 2005 Slik at gamle griser virkelig får noe å hvile øynene på ja. Vel, ja kanskje: men alt for at lønnen skal bli høyest mulig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 16. juni 2005 #15 Del Skrevet 16. juni 2005 Vel, ja kanskje: men alt for at lønnen skal bli høyest mulig! Har du lest spørsmålet i hovedinnlegget i det hele tatt? Jeg begynner i ny jobb i et departement. Kontorstilling kort fortalt. I min nåværende jobb går jeg mye i jeans og joggesko' date=' men har lyst til å bli tatt litt mer seriøst og bli sett på som litt eldre enn det jeg er i den nye jobben.[/quote'] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sure thing Skrevet 16. juni 2005 #16 Del Skrevet 16. juni 2005 Ja leste innlegget og innleggene men jeg kan jo ha min tolkning av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 16. juni 2005 #17 Del Skrevet 16. juni 2005 Ja leste innlegget og innleggene men jeg kan jo ha min tolkning av det. Nøyaktig hvilke mennesker er det du mener man blir tatt mer seriøst av om man går i miniskjørt og stilettheler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Norwegian wood? Skrevet 16. juni 2005 #18 Del Skrevet 16. juni 2005 Fakse: Get real..Er det virkelig interesant med en liste? Kan du ikke bare godta at folk tenker og svarer ulikt fra deg? Nordmenn, ass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 16. juni 2005 #19 Del Skrevet 16. juni 2005 Nei, om det er vanskelig å komme med et eksempel skal du selvfølgelig få slippe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TiaMaria25tiv Skrevet 17. juni 2005 #20 Del Skrevet 17. juni 2005 dette blir litt useriøst. jeg har jobba i en statlig etat noen år, og klart meg fint i uformell stil. nå har jeg derimot lyst til å føle meg mer selvsikker for å bli tatt mer seriøst, det er et prestisjefylt departement jeg skal jobbe i. stilettheler og miniskjørt vil definitivt ikke slå an Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå