AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #1 Skrevet 16. mars 2020 Lurer på dette på grunn av hvor overbelastet linjene er. Lurer også på det fordi jeg har hatt hoste i snart en uke, og det kjennes litt som om lungene eller halsrøret har et lite filter over seg. Ikke noe feber eller andre symptomer. Hadde du ringt? Jeg har jobb på fredag i bhg med viktig personell sine barn, men det er jo lenge til.. Anonymkode: fa803...2ab
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #2 Skrevet 16. mars 2020 Synes du kan ringe jeg. Jeg endte med å ringe å går etter symptomer som har vedvart i over 1 uke. Fikk svar med en gang og skal testes idag (er helsepersonell ved sykehus). Anonymkode: 40639...450 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #3 Skrevet 16. mars 2020 Ringte da jeg fikk feber, hoste, sår hals og var dårlig. Oppstod 5 dager etter utenlandstur Fikk beskjed av legevakten om å gå på jobb Anonymkode: b842e...46b
Jadzia Skrevet 16. mars 2020 #4 Skrevet 16. mars 2020 Vi har en kraftig forkjølelse gående i huset her. Har ikke ringt. Jeg sliter med pusten innimelllom, og hoster til jeg brekker meg og ikke får puste. Men almenntilstanden er grei og ingen feber. Så jeg venter. Er uansett hjemme med ungene (som også hoster til de spyr). Linjene er sprengt fordi folk ringer for alt og ingenting. Ingen der kan si om vi har corona eller ikke. Så, så lenge vi ikke blir så syke at vi bør legges inn eller trenger mer hjelp enn nå, så lar jeg være 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #5 Skrevet 16. mars 2020 Nå jobber jeg i helse og skal ringe jobb om jeg så hoster litt. Sånn ellers skulle jeg vært VELDIG dårlig før jeg hadde tatt kontakt fordi det er såpass stor pågang av hysteriske folk der ute. Anonymkode: 58ac0...e54
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #6 Skrevet 16. mars 2020 29 minutter siden, AnonymBruker said: Lurer på dette på grunn av hvor overbelastet linjene er. Lurer også på det fordi jeg har hatt hoste i snart en uke, og det kjennes litt som om lungene eller halsrøret har et lite filter over seg. Ikke noe feber eller andre symptomer. Hadde du ringt? Jeg har jobb på fredag i bhg med viktig personell sine barn, men det er jo lenge til.. Anonymkode: fa803...2ab Du ringer fastlegen og forklarer situasjonen og ber om en test. Ring også arbeidsgiver. Hvis ikke får teste så forholder du deg til reglene om hjemmeisolasjon, og går ikke på jobb før 7 dager etter symptomfrihet. Anonymkode: 077b9...2ae 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #7 Skrevet 16. mars 2020 18 minutter siden, AnonymBruker said: Ringte da jeg fikk feber, hoste, sår hals og var dårlig. Oppstod 5 dager etter utenlandstur Fikk beskjed av legevakten om å gå på jobb Anonymkode: b842e...46b Når var dette? Håper du holdt deg hjemme? Anonymkode: 077b9...2ae
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #8 Skrevet 16. mars 2020 36 minutter siden, AnonymBruker said: Lurer på dette på grunn av hvor overbelastet linjene er. Lurer også på det fordi jeg har hatt hoste i snart en uke, og det kjennes litt som om lungene eller halsrøret har et lite filter over seg. Ikke noe feber eller andre symptomer. Hadde du ringt? Jeg har jobb på fredag i bhg med viktig personell sine barn, men det er jo lenge til.. Anonymkode: fa803...2ab https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5e6f1b817562a20012ce1795?utm_source=vgfront&utm_content=direktewidget&utm_medium=direktewidget_nyhetsdognet "Folkehelseinstituttet har oppdatert råd til personer med symptomer på akutt luftveisinfeksjon: Nå bør de holde seg hjemme. Det gjelder også lette symptomer på forkjølelse eller vondt i halsen, men de fleste trenger ikke å testes for koronaviruset. Testene forbeholdes sårbare grupper og helsepersonell." Du kan alltids se an et par dager om du ikke får teste idag. Kanskje rådene blir klarere, eller det er nok kapasitet hos dere som kam stille opp istedet for deg, og det derfor er unødvendig at du blir testet. men arbeidsgiver bør varsles. Anonymkode: 077b9...2ae 1
altflyter Skrevet 16. mars 2020 #9 Skrevet 16. mars 2020 Jeg klarer å lese meg opp på nettet på det jeg trenger å finne ut av. Hoster jeg, holder jeg meg hjemme fra jobb. Ville evt sendt en e-konsultasjon til fastlegen. Syntes det er horribelt at idioter ringer 113 med spørsmål. 113 er om du er i nød. Ikke fordi du lurer på noe. Og nei. Det hjelper ikke at det var kø på den andre linjen. At du ringer 113 fordi du lurer på ting, kan holde linjen opptatt slik at folk i reell nød ikke når igjennom. De eneste som skal ringe 113 i forhold til korona er om de får pusteproblemer og man er i helt reell nød. 113=liv og død. Ingenting annet. 3
Peanut Skrevet 16. mars 2020 #10 Skrevet 16. mars 2020 (endret) Med mindre jeg virkelig blir ordentlig syk, så ringer jeg ingen. (En gang kjørte jeg opp til Volvat med kraftige allergiske reaksjoner (ekstremt vondt i brystet og problemer med å trekke pusten) for ville ikke bruke epipenn for da må man ringe 113. Fikk på Volvat antihistaminsprøyte og måtte chille litt før hjem igjen. Sikkert dumt men 113 for meg er liv/ død). Endret 16. mars 2020 av Peanut
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #11 Skrevet 16. mars 2020 Hadde ikke ringt noen før jeg var redd for at jeg kunne trenge innleggelse. Anonymkode: 7d4a3...234
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #12 Skrevet 16. mars 2020 Det kommer an på folks situasjon tenker jeg. Noen har samfunnskritiske jobber og må derfor ha sykemelding, fordi de ikke blir permittert. Da kan en liten forkjølelse være nok. Da ringer man først arbeidsgiver som er med på å ta avgjørelsen. Det ble også nye regler i dag på selv en liten forkjølelse, om å holde seg hjemme til en dag etter symptomene opphører. Men hvis man uansett har hjemmekontor eller er permittert, tenker jeg at jeg ville ventet med å kontakte helsevesenet til jeg evt fikk alvorlige symptomer. Men hadde vært veldig påpasselig med å holde meg hjemme og ta alle forholdsregler. Anonymkode: f8971...08d
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #13 Skrevet 16. mars 2020 Ringte i natt for jeg hostet så jeg følte jeg ikke fikk puste. Press på brystet. Siden jeg klarte snakke med de fikk jeg ikke komme. Er enig i vurderingen deres for jeg er bedre nå. Anonymkode: 0cf26...efd
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #14 Skrevet 16. mars 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde ikke ringt noen før jeg var redd for at jeg kunne trenge innleggelse. Anonymkode: 7d4a3...234 Jeg hadde ikke ringt da heller. Anonymkode: 9a3b7...823
Gjest Fallabella Skrevet 16. mars 2020 #15 Skrevet 16. mars 2020 Vi er forkjøla, hoster, feber, lett diare. Skjønner jo hva det er, men siden vi spiser sover og puster greit så ser jeg ingen grunn til å ringe noe sted. Vi blir jo uansett ikke testet slik jeg har forstått, eller? Vært sykdom her i hus en ukes tid allerede.....
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #16 Skrevet 16. mars 2020 Tja. Hvis jeg får problemer med å puste. Og det kan jeg få uansett fordi jeg har astma. Anonymkode: b7ca8...2b8
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #17 Skrevet 16. mars 2020 Er helsepersonell og har blitt syk. Fikk beskjed av arbeidsgiver om å ringe fastlegen. Kommer ikke gjennom til verken fastlege eller koronatelefonen. Får beskjed på svarer om sprengt kapasitet og blir ikke satt i kø en gang, får beskjed om å prøve igjen i morgen og samtalen blir brutt. vet ikke hva som skjer nå...prøver videre ila dagen og får ringe leder hvis jeg fortsatt ikke får tak i noen. Jeg må jo ha sykemeldig hvis jeg skal holdes hjemme i 14 dager. Men får ikke kontakt med legekontoret uansett..🤷🏻♀️ Samtidig leser jeg at man ikke skal ve om sykemelding siden legen har viktigere ting å gjøre enn å skrive sykemeldinger Anonymkode: 30352...585
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #18 Skrevet 16. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er helsepersonell og har blitt syk. Fikk beskjed av arbeidsgiver om å ringe fastlegen. Kommer ikke gjennom til verken fastlege eller koronatelefonen. Får beskjed på svarer om sprengt kapasitet og blir ikke satt i kø en gang, får beskjed om å prøve igjen i morgen og samtalen blir brutt. vet ikke hva som skjer nå...prøver videre ila dagen og får ringe leder hvis jeg fortsatt ikke får tak i noen. Jeg må jo ha sykemeldig hvis jeg skal holdes hjemme i 14 dager. Men får ikke kontakt med legekontoret uansett..🤷🏻♀️ Samtidig leser jeg at man ikke skal ve om sykemelding siden legen har viktigere ting å gjøre enn å skrive sykemeldinger Anonymkode: 30352...585 Du må jo ha sykemelding for å få sykepenger. Stå på ditt. Anonymkode: a5df2...1c6
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #19 Skrevet 16. mars 2020 Ringte nettopp. Gravid i uke 39 med symptomer. Lurte på om jeg burde testes mtp om sykehuset burde vite ståa når jeg går i fødsel og skal inn. Vil ikke smitte andre på sykehuset. Anonymkode: d7549...8b5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #20 Skrevet 16. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du må jo ha sykemelding for å få sykepenger. Stå på ditt. Anonymkode: a5df2...1c6 Nytter ikke å stå på mitt når legekontoret har stengt telefonen pga stor pågang🤷🏻♀️😬 Anonymkode: 30352...585
Anbefalte innlegg